|
کدخبر: 190175 سهیل فرزین

در گفتگوی گسترش نیوز با دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران:

صنعت نمایشگاهی صاحب فدراسیون می شود

ابراهیم زاده گفت: تشکیل و تقویت قدرت انجمن های صنفی که منافع صنفی برای اعضا ایجاد می کنند جزو یکی از اهداف اصلی ما در انجمن برگزارکنندگان است.

نمایشگاه صنعت نمایشگاهی صاحب فدراسیون می شود

وجود انجمن های صنفی قدرتمند و واجد پشتوانه موجب خواهند شد که حوزه های فعالیت آنها روز به روز پیشرفت کنند. صنعت نمایشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از فعالان صنعت نمایشگاهی بر این باورند که انجمن های این حوزه تا کنون نتوانسته اند نقش خود را به درستی ایفا کنند. انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی اما در نظر دارد که با تشکیل چند انجمن به تقویت صنعت نمایشگاهی کشور کمک کند. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در حاشیه جلسه کمیته نمایشگاه های خارجی که روز گذشته در تالار اصفهان محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد، گفتگویی را با علی ابراهیم زاده دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی ترتیب داد و در خصوص این موضوع با وی گفتگو کرد که در ادامه از نظر می گذرانید.

ابراهیم زاده در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: ما در انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران کمیته ای به نام کمیته برگزاری نمایشگاه های خارجی را تشکیل داده ایم. این کمیته مسئولیت ساماندهی رویدادهای بین المللی را بر عهده داشت. آقای سعید الذاکرین ریاست این کمیته را بر عهده دارند. در همین راستا این جلسه برای تقدیر و تشکر از ایشان برگزار شد. در این جلسه پیرامون ماموریت های آتی این کمیته و سایر کمیته های انجمن برای دوره بعدی تصمیمات لازم اخذ شد. متعاقب این جلسه رییس،‌ دبیر و شرح وظایف هر کمیته مشخص خواهد شد و در اولین فرصت معرفی و اطلاع رسانی خواهد شد.

علی-ابراهیم-زاده

تشکیل چند انجمن جدید

وی در ادامه با اشاره به تشکیل انجمن خدمات صنعت نمایشگاهی، اظهار داشت: تشکیل چند انجمن در برنامه های ما قرار دارد. تشکیل این انجمن ها در مرحله بررسی کارشناسی قرار دارد. این انجمن ها در راستای کمک به صنعت نمایشگاهی تشکیل خواهند شد. ممکن است که در صورت تصویب هیئت مدیره تشکیل این انجمن ها در دستورکار قرار بگیرد.

دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران در بخش دیگری از صحبت های خود به تشکیل انجمن مدیران صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: این انجمن بیشتر به عنوان اتاق فکر عمل خواهد کرد و مدیران و سیاست گذاران سابق صنعت نمایشگاهی عضو آن خواهند بود. تشکیل و تقویت قدرت انجمن های صنفی که منافع صنفی برای اعضا ایجاد می کنند به مراتب بیشتر مد نظر ما در انجمن برگزارکنندگان است. در همین راستا ما در صددیم تا تعدادی انجمن قوی ایجاد کنیم تا از تجمیع این انجمن ها به یک فدراسیون یا اتحادیه بالادستی دست پیدا کنیم تا بتوانیم در تصمیم گیری ها و تعیین خط مشی عملکرد انجمن و صنعت نمایشگاهی از ظرفیت این اتحادیه استفاده کنیم.

کاهش درآمدهای ارزی صنعت نمایشگاهی

ابراهیم زاده همچنین به کاهش درآمدهای ارزی صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت برگزار نشدن رویدادهای بین المللی در کشور ما این درآمدها به شدت کاهش پیدا کرده است. اگر شرایط به همین منوال پیش برود و تحریم ها همچنان ادامه داشته باشند ما همچنان امیدی به دست یابی به این درآمدها نخواهیم داشت. از طرفی خارجی ها نیز انگیزه ای برای حضور در رویدادهای ایران ندارند و شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت شده تا ما در کسب درآمدهای ارزی ناکام بمانیم.

وی افزود: امیدواریم شیوع ویروس کرونا که موجب وارد شدن آسیب جدی به صنعت نمایشگاهی شده است هر چه زودتر مدیریت و کنترل شود تا این صنعت بتواند به حیات خود ادامه دهد. پس از حل و فصل چالش ایجاد شده توسط ویروس کرونا قصد داریم تا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای حوزه نمایشگاه های خارجی جذب شرکت کننده خواهیم داشت تا بتوانیم این حوزه را از رکود شدید که در حال حاضر درگیر آن است خارج کنیم.

استقبال برگزارکنندگان از تعامل شرکت سهامی و سازمان توسعه تجارت

دبیر انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران همچنین به جلسه رییس سازمان توسعه تجارت و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه خروجی این جلسه تصمیمات بسیار مهم و کارآمدی از جمله همکاری همه جانبه شرکت سهامی و سازمان توسعه تجارت در حوزه صنعت نمایشگاهی به ویژه صدور مجوزهای نمایشگاهی در مدت زمان معین بود. این اتفاق بسیار خوبی است که در حال رقم خوردن است. انجمن برگزارکنندگان به نوبه خود از این تصمیمات و همکاری ها حمایت می کند و امیدواریم که اینگونه روندها ادامه دار باشند.

آشنا کردن دولت سیزدهم با ظرفیت های بزرگ صنعت نمایشگاهی

ابراهیم زاده در بخش پایانی از صحبت های خود به روی کار آمدن دولت جدید اشاره کرد و گفت: این اتفاق مهم بدون شک تاثیر مستقیمی بر صنعت نمایشگاهی کشور خواهد گذاشت. در همین راستا انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی باید اطلاعات صحیح و به روز صنعت نمایشگاهی کشور را به تیم اقتصادی دولت سیزدهم ارائه کنیم و آنها را به ظرفیت تاثیرگذار صنعت نمایشگاهی بر اقتصاد، اشتغال، تجارت، تولید و دیگر بخش های صنعتی و تجاری کشور واقف کنیم. به عبارتی می توان گفت آشنا کردن تیم اقتصادی دولت با ظرفیت های بزرگ صنعت نمایشگاهی قدم اول ما برای پیشرفت این صنعت در دولت سیزدهم خواهد بود. امیدواریم با ارائه صحیح و موثق این اطلاعات، دولت جدید نیز به کمک صنعت نمایشگاهی کشور بشتابد.

ارسال نظر