|
کدخبر: 258017 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با مدیرعامل سایت نمایشگاهی یاسوج؛

به رشد صنعت نمایشگاهی امیدوار باشیم؟

درست گفت: ما ده ها بار در جلسات استانی و کشوری شرکت کرده و از مسئولان درخواست کرده ایم که در امور تصمیم گیری های این صنعت مداخله نکنند اما متاسفانه تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده و ما کماکان شاهد ورود افراد غیر متخصص به حوزه صنعت نمایشگاهی کشور هستیم.

نمایشگاه به رشد صنعت نمایشگاهی امیدوار باشیم؟

سایت نمایشگاهی یاسوج قبل از شیوع ویروس کرونا از نظر برگزاری رویدادها وضعیت بسیار خوبی داشت و سالانه حدود ۲۵ الی ۳۰ رویداد نمایشگاهی را برگزار می کرد. متاسفانه امروزه این سایت از وضعیت ایده آل خود فرسنگ ها فاصله گرفته است. در همین راستا گفتگویی را با بابک درست مدیرعامل این سایت نمایشگاهی ترتیب داده ایم که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

زیان ۲ میلیاردی سایت یاسوج

درست با بیان اینکه سایت نمایشگاهی یاسوج نیز مانند دیگر سایت های کشور از ناحیه شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفت، گفت: اکثر رویدادهای پیش بینی شده ما در سال گذشته به دلیل شیوع این ویروس برگزار نشدند. ما  از ۲۶ عنوان رویدادی که در تقویم سال گذشته وجود داشت موفق به برگزاری تنها ۳ رویداد شدیم. همین موضوع موجب شد که ما با ضرر مالی حدودا ۲ میلیاردی روبرو شویم.

بابک-درست

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا استاندار محترم با توجه به حساسیتی که نسبت به این موضوع داشت اجازه برگزاری رویدادها را صادر نکرد. اما همین موضوع یک چالش بسیار بزرگ در صنعت نمایشگاهی است. سوالی که در حال حاضر ذهن بسیاری از فعالان این صنعت را درگیر کرده این است که متولی صنعت نمایشگاهی کیست؟ آیا استاندار یا فرماندار به تنهایی می تواند دستورات صادر شده توسط سیاست گذار صنعت نمایشگاهی کشور را اجرا نکند و با تشخیص خود اقدام به تعطیل کردن فعالیت های نمایشگاهی کند؟

تصمیم گیر اصلی کیست؟

مدیرعامل سایت نمایشگاهی یاسوج در ادامه خاطرنشان کرد: تصمیم گیر اصلی صنعت نمایشگاهی در کشور کیست؟ متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد ده ها سازمان و نهاد برای صنعت نمایشگاهی تصمیم گیری می کنند. ما ده ها بار در جلسات استانی و کشوری شرکت کرده و از مسئولان درخواست کرده ایم که در امور تصمیم گیری های این صنعت مداخله نکنند اما متاسفانه تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده و ما کماکان شاهد ورود افراد غیر متخصص به حوزه  صنعت نمایشگاهی کشور هستیم.

درست در ادامه به تدوین تقویم نمایشگاهی سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: برگزاری ۲۳ رویداد نمایشگاهی در سال جاری را مصوب کرده ایم. اولین رویدا ما در خرداد ماه برگزار خواهد شد. البته لازم به ذکر است که برگزاری آنها منوط به شرایط حاصل از ویروس کرونا است. اگر موج جدیدی از این ویروس در کشور شیوع پیدا کند به احتمال بسیار قوی از برگزاری این رویدادها نیز جلوگیری خواهد شد. البته ما از هم اکنون آمادگی برگزاری تمام این رویدادها را داریم.

 وی در ادامه به تشریح مهم ترین چالش های صنعت نمایشگاهی در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: عدم ساماندهی سایت های نمایشگاهی یکی از معضلات مهمی است که این صنعت بزرگ با آن روبرو است. به نظر می رسد سیاست گذار این صنعت به سایت کلانشهرها بیشتر اهمیت می دهد و به سایت استان های کوچک کمتر توجه می شود. متاسفانه صنعت نمایشگاهی در کشور  ما به رسمیت شناخته نشده و جایگاه واقعی آن برای مسئولان روشن نیست. صنعت نمایشگاهی در اشتغال، بهره وری در تولید و حتی گردشگری کشور تاثیر بسزایی دارد.

درست در ادامه گفت: سایت جدید یاسوج در مکانی با منظره بسیار زیبا و در مساحتی حدود ۳۳ هکتار در حال احداث است. ما می توانیم در کنار این سایت نمایشگاهی با استفاده از ظرفیت های موجود با ساخت هتل و... در جذب گردشگر نیز موفق عمل کنیم.

مدیرعامل سایت نمایشگاهی یاسوج در پایان اضافه کرد: نمایشگاه ها ویترین اقتصاد استان و کشور هستند اما متاسفانه نگاهی با دید بازاری در این صنعت وجود دارد. اگر نگاه امروز مسئولان به صنعت نمایشگاهی در آینده نیز ادامه داشته باشد نمی توان به رشد و تعالی این صنعت امیدوار بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها