|
کدخبر: 236123 سهیل فرزین

رییس سازمان جغرافیایی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه ایران ژئو

امیر مجید فخری گفت: طبق بازخوردی که از مشارکت کنندگان این رویداد به ما رسیده، برگزاری نمایشگاه موفقیت‌آمیز بوده است.

نمایشگاه برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه ایران ژئو

اولین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی ایران ژئو روز پنج شنبه (۳۰ دی ماه) در سایت نمایشگاهی تهران آغاز به کار کرد و امروز یکشنبه ۳ بهمن ماه بعد از ۴ روز به کار خود پایان داد.

۴۲ مجموعه تخصصی در حوزه ژئوماتیک و اطلاعات مکانی؛ از قبیل نقشه‌برداری هوایی با هواپیما و پهپادهای مخصوص داده‌برداری، تکنیک‌های سه‌بعدی سازی شهری ، GIS و سامانه‌‌های اطلاعات مکانی، ژئودزی و ژئودینامیک، فضایی و سنجش از دور، تجهیزات و سامانه های تعیین موقعیت مکانی و GNSS, آبنگاری و هیدرو گرافی، هوش مصنوعی، حمل و نقل هوشمند، فناوری‌های دانش بنیان، علوم جغرافیایی و ... در این رویداد حضور داشتند.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز پیرامون کم و کیف استقبال فعالان حوزه ژئوماتیک کشور و همچنین میزان رضایت مشارکت کنندگان در این رویداد گفتگویی را با امیر مجید فخری، رییس سازمان جغرافیایی و رییس شورای سیاست گذاری این رویداد ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

برگزاری موفق اولین نمایشگاه ایران ژئو

امیرمجید فخری در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: طبق بازخوردی که از مشارکت کنندگان این رویداد به ما رسیده، برگزاری نمایشگاه موفقیت‌آمیز بوده است. نمایشگاه ایران ژئو اولین دوره برگزاری خود را پشت سر گذاشت با این حال موفق شدیم به اهداف تعیین شده رویداد دست پیدا کنیم.

امیر-مجید-فخری

وی افزود: تمام دغدغه ما این بود که دستگاه‌های تولیدکننده اطلاعات مکانی، سازمان‌های بهره‌بردار از  اطلاعات، شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان‌ها، دانشگاه ها و ... در بستری مناسب گرد یکدیگر جمع شوند و بتوانند با ارائه توانمندی‌های خود جزیره‌های متعددی که در کشور شکل گرفته را در آینده ای نزدیک به دریای سامانه جامع اطلاعات مکانی وصل کنند تا از این طریق بتوانند پاسخگوی بسیاری از نیازهای کشور باشند و همچنین از بسیاری از خسارت‌هایی که از جانب مخاطرات طبیعی یا حوادث ما را تهدید می‌کند جلوگیری کنند.

رییس سازمان جغرافیایی در ادامه با بیان اینکه دستگاه های زیادی قابلیت حضور در این رویداد را داشتند بیان کرد: وزارتخانه ها به عنوان بهره‌برداران اطلاعات مکانی می‌‌توانند در این رویداد حاضر شوند. همچنین دستگاه های تولیدکننده اطلاعات مکانی نیز می‌توانند نقش مهمی در پربار تر شدن این نمایشگاه داشته باشند. امیدواریم که این دستگاه ها نیز در دوره های بعدی برگزاری رویداد در کنار سایر فعالان حوزه در این نمایشگاه حضور داشته باشند تا با هم‌افزایی و همدلی بتوانیم نمایشگاهی در خورشان جمهوری اسلامی و با نگاهی بین المللی را برگزار کنیم.

برگزاری رویداد در سال های بعد

امیر مجید فخری در ادامه با بیان اینکه به طور حتم برگزاری این رویداد در سال های آتی نیز ادامه خواهد داشت بیان کرد: از امروز تا زمان برگزاری دومین نمایشگاه ایران ژئو به طور قطع جلسات متعددی را با سازمان ها و نهادهای مربوط به این حوزه را برگزار خواهیم کرد. جلسات شورای سیاست گذاری این نمایشگاه استمرار خواهد داشت و دبیرخانه این نمایشگاه نیز همواره فعال خواهد بود. وی با بیان اینکه کنفرانس ملی علوم داده و اطلاعات مکانی نیز در خلال برگزاری این رویداد برگزار شد گفت: این همایش با ایده اتصال صنعت به دانشگاه برگزار شد. تلاش ما بر این بود که همه اساتید فرهیخته دانشگاه های کشور آخرین اطلاعات و دانش خود در زمینه علوم داده و اطلاعات مکانی را به فعالان این حوزه منتقل کنند. 

 هدف بزرگ نمایشگاه

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران ژئو در پایان هم‌افزایی و همگرایی ملی در حوزه اطلاعات مکانی را هدف بزرگ این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: ما امیدواریم که با همکاری تمام دستگاه های درگیر با موضوع اطلاعات مکانی بتوانیم بسیاری از گره هایی که در کشور وجود دارد را باز کنیم. این رویداد زمینه‌سازی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی این حوزه خواهد بود و به طور قطع بسیاری از مشکلات دستگاه ها نیز با ارتباط گرفتن با حوزه ژئوماتیک کشور حل خواهد شد.

ارسال نظر