|
کدخبر: 196151

اختصاصی گسترش نیوز:

اعتراض رسمی سایت داران نمایشگاهی به رییس جمهور

انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با ارسال نامه ای به حجت الاسلام رئیسی مراتب اعتراض خود نسبت به وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی را اعلام کرد.

نمایشگاه اعتراض رسمی سایت داران نمایشگاهی به رییس جمهور

از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون صنعت نمایشگاهی کشور با رکودی بی سابقه مواجه شده و فعالان این صنعت مهم تا مرز ورشکستگی پیش رفته اند و برخی از آنها نیز به طور کامل از این صنعت خارج شده و به مشاغل دیگر روی آورده اند.

با روی کار آمدن دولت جدید و تیم اقتصادی با تفکرها و ایده های نو به عرصه سیاست گذاری و تصمیم گیری،‌ انجمن نمایشگاه‌ های بین‌المللی ایران با ارسال نامه ای به رییس جمهور مراتب اعتراض خود نسبت تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوع بودن فعالیت های نمایشگاهی در کشور را اعلام کرد.

به گزارش گسترش نیوز در متن این نامه آمده است:

باسمه تعالی

جناب آقای رئیسی  

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران  

سلام علیکم

همانگونه که استحضار دارید، شیوع ویروس کرونا در یک سال و نیم گذشته، اثرات و صدمات جبران‌ناپذیری را بر پیکره اقتصادی کشور عزیزمان وارد کرده است. این بیماری سبب شده کسب‌وکارهای بسیاری به دلیل ایجاد محدودیت‌ها آسیب ببینند. یکی از بخش‌های فعال حوزه اقتصادی و تجاری که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب‌های بسیاری را متحمل شد، صنعت نمایشگاهی بوده است. این صنعت که به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۲۸۰ هزار نفر در سطح کشور اشتغال‌زایی کرده و نقش کلیدی در توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی ایفا می‌کند، اکنون و به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا، به مرز ورشکستگی رسیده و به زودی با یک فاجعه تمام عیار روبرو خواهد شد. انبوهی از بدهی‌های مالیاتی، بیمه‌ای، مصارف انرژی و متاسفانه بیکاری صدها فعال شرایط دردناکی را برای فعالان این بخش ایجاد کرده است.

در حالی که رویدادهای نمایشگاهی به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ایجاد فضاهای استاندارد، در گروه دوم مشاغل قرار گرفته‌اند، مراکز خرید و فروش بزرگ سر باز و سر بسته، بازارهای موقت (بازارهای روز و محلی) و مراکز شماره‌گذاری اتومبیل نیز در همین گروه جای گرفته‌اند. با این وجود، مجوز فعالیت برای پاساژها و بازارهای تخصصی صادر شده اما متاسفانه از فعالیت نمایشگاه‌های تخصصی ممانعت به عمل آمده است. در این زمینه به استحضار می‌رساند طی ۲ سال گذشته پروتکل‌ها بهداشتی مصوب، سختگیرانه‌تر از هر مرکز دیگری در نمایشگاه‌ها اعمال شده است. با به‌کارگیری اقدامات حساب‌شده، بازدیدکنندگان تخصصی‌تر، غرفه‌داران کمتر و فضای برگزاری نیز با وجود بهره‌مندی از شرایط استقرار هوای تازه با ارتفاع حداقل ۱۲ تا ۱۸ متر در هر یک از سالن‌های نمایشگاهی کشور، به استانداردترین حالت ممکن رسیده است.

در شرایطی که این اقدامات برای استانداردسازی فضای نمایشگاهی صورت گرفته، متاسفانه نمایشگاه‌ها را که تنها یک مرکز در هر استان فعال است و با توجه به اینکه هر نمایشگاه تخصصی با شرایط ویژه آن صرفا در مدت ۴ روز برگزار می شود، مراکز خرید تخصصی که روزانه بدون محدودیت با رفت و آمدهای پی‌درپی فعال هستند را به بازگشایی دستور داده و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی که موتور محرک اقتصاد و تجارت در کشور هستند را ممنوع اعلام کرده‌اند.

با ارائه این توضیحات، از جنابعالی تقاضا می‌شود با بررسی مجدد موضوع محدودیت‌های ایجاد شده برای صنعت نمایشگاهی، شرایطی فراهم آورید تا با از سرگیری مجدد این رویدادها، مشکلات فعالان این صنعت مرتفع گردد. چرا که در صورت عدم پیش‌بینی و اجرای راهکارهای لازم، این صنعت به زودی ورشکست خواهد شد و بیش از ۲۸۰ هزار نفر به جمعیت بیکاران کشور افزوده می‌شود.

لازم به ذکر است که پیش از این و در موقعیت‌های مختلف، صدای عدالت‌خواهی فعالان صنعت نمایشگاهی به شیوه‌های مختلف به مراجع متعدد اعلام شده اما متاسفانه این صنعت با بی‌مهری روبرو شده است. پیشاپیش از پیگیری‌های دلسوزانه شما قدردانی می‌گردد.

علی یارمحمدیان

رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران

نامه-انجمن-نمایشگاه-ها

ارسال نظر