|
کدخبر: 188412

درخشش ایران در نمایشگاه بین المللی هوافضا

جمهوری اسلامی ایران آخرین تحولات خود را در صنعت هوافضا را در نمایشگاه هوافضا ماکس ۲۰۲۱ در معرض دید قرار داد.

نمایشگاه

با وجود محدودیت های شدید ناشی از ویروس کرونا، نمایشگاه اصلی هوافضا امسال نیز در روسیه برگزار شد، بدین ترتیب پانزدهمین نمایشگاه هوایی ماکس ۲۰۲۱ در ژوکوفسکی در شرق مسکو از ۲۹ تیر تا ۳ مرداد برقرار بود.

برای بسیاری از شرکت ها از کشورهای مختلف، این نمایشگاه نه تنها یک فرصت منحصر به فرد برای نشان دادن بصری آخرین دستاوردهاى صنعت هوایى و فضایى منحصر به فرد یک کشور در بخش هوا فضا است، بلکه این نمایشگاه همچنین برای یافتن خریداران سودآور و انعقاد قراردادهای بلند مدت، در شرایطی که مرزهای بین بسیاری از کشورها به دلیل ویروس کرونا بسته شده است، بسیار مهم است.

غرفه-ایران-در ماکس-2021

نمایشگاه ماکس فرصتی برای همکاری های بیشتر ایران و روسیه

نمایشگاه هوایی ماکس امسال ، بسیار ویژه بود و محدودیت ها و قوانین سختگیری برای بازدید از نمایشگاه وجود دارد. یکی از الزامات اجباری در این رویداد وجود کد کیو آر بود. این کد مخصوص افرادی بود که به طور رسمی علیه کووید واکسینه شده و دارای گواهینامه مربوطه بودند همچنین آزمایش پی سی آر منفی برای کووید و سطح بالای آنتی بادی (برای کسانی که بیمار بوده اند) در روز حضور و بازدید از نمایشگاه باید انجام می شد. گفتنی است بدون این مدارک، حتی افراد مهم و مقامات نیز اجازه ورود نداشتند.

ایران علی رغم محدودیت ها، فعال ترین و قوی ترین قسمت را در نمایشگاه ماکس به خود اختصاص داده بود. نمایندگان بیش از ۳۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه هوایی ماکس ۲۰۲۱ شرکت کرده بودند.

کاظم جلالی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه در خصوص حضور ایران در این رویداد مهم هوایی گفت: به دلیل محدودیت های فراگیر کرونا، ایران نمی توانست تمام تحولات جدید خود را، که امروز در کشور اسلامی ما، توسط مهندسان و متخصصان بسیار جوان ایجاد می شود، را به روسیه بیاورد. بنابراین، ایران نمونه هایی از بالگردهای پیشرفته صبا، جنگنده های کوثر، موشک های قرار را به صورت ماکت به نمایش گذاشت.

منبع: اسپوتنیک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها