|
کدخبر: 176522

اختصاصی گسترش نیوز از مراسم روز جهانی نمایشگاه ها:

خبر خوش زمانی از موفقیت زودهنگام ایران در اکسپو ۲۰۲۰

مراسم روز جهانی نمایشگاه ها در سایت تهران برگزار شد.

نمایشگاه خبر خوش زمانی از موفقیت زودهنگام ایران در اکسپو ۲۰۲۰

حسن زمانی در ابتدای این مراسم که با حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، هاجر چنارانی رییس فراکسیون توسعه زیر ساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاه‌ های مجلس، مدیران شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی، مدیران عامل مراکز نمایشگاهی کشور، پیشکسوتان، دست اندرکاران  و نمایندگان فعالان صنعت نمایشگاهی از سرتاسر کشور در محل سایت تهران و با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد کرونا برگزار شد ضمن خوشامدگویی و تبریک به مناسب این روز اظهار داشت: صنعت نمایشگاهی می تواند در سال بیش از ۳۲هزار نمایشگاه مهم بین المللی را در سراسر دنیا داشته باشد. حدود ۵ میلیون شرکت، موسسه و سازمان در این صنعت مهم فعال هستند. بیش از ۳۰۰ میلیون بازدید کننده نمایشگاهی در دنیا نشان از اهمیت جایگاه صنعت نمایشگاهی در دنیا دارد. گردش مالی این صنعت در دنیا ۵۵۱ میلیارد دلار است. این صنعت سالیانه بیش از ۳۳۴ میلیارد دلار درآمد عاید شرکت کنندگان در نمایشگاه ها می‌کند.

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صنعت نمایشگاهی

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت های خود به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و گفت: این صنعت پس از شیوع ویروس کرونا با ضرری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد دلار روبرو شد. متاسفانه شیوع ویروس کرونا موجب شد که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار شغل از به صورت مستقیم و غیر مستقیم از دست برود و با کاهشی ۶۸ درصدی در تمام زمینه های صنعت نمایشگاهی روبرو بودیم. امیدواریم با کاهش اثرات این بیماری ما شاهد روزهای بهتر در صنعت نمایشگاهی کشور و دنیا باشیم.

موفقیت ایران در اکسپو دوبی

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در ادامه به برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در مهر ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان ظرف چند ماه آینده در کشور امارات برگزار خواهد شد. ایران در این اکسپو نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد. پاویون ما یکی از زیباترین پاووین ها در بین ۱۹۸ کشور جهان است.

وی افزود: موجب افتخار است که در این مراسم بزرگ این خبر خوش را بدهم که پاووین کشور ما به عنوان ۸ پاووین برگزار کننده انتخاب شده است. امیدواریم با این انتخاب ما در اکسپو ۲۰۲۰ با برنامه ریزی های انجام شده توانمندی های ایران را به رخ جهانیان بکشیم. ما در اکسپو دوبی زمینه های حضور سرمایه گذاران خارجی به بیش از ۳۰۰۰ هزار پروژه زمین مانده کشور فراهم خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت تمام فعالان صنعت نمایشگاهی اعم از دولتی و خصوصی در ۶ ماه برگزاری اکسپو دوبی بتوانیم حضور پررنگ و مثمر ثمری در کشور امارات داشته باشیم.

در ادامه این مراسم علی یارمحمدیان رییس انجمن نمایشگاه های کشور، علی ابراهیم زاده دبیر انجمن برگزار کننداگان نمایشگاهی، هاجر چنارانی نماینده مجلس و جمع دیگری از فعالان صنعت نمایشگاهی و نماینده بخش خصوصی نقاط ضعف و قوت صنعت نمایشگاهی در کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این مراسم با اهدای لوح به دست اندرکاران و پیشکسوتان صنعت نمایشگاهی، فعالان رسانه ای و.... از زحمات آنها تقدیر به عمل آمد.

در بخش پایانی مراسم نیز محمد جواد قنبری معاون امور نمایشگاهی بیانیه پایانی مراسم روز جهانی نمایشگاه ها که در  ۶ بند تنظیم شده بود قرائت کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها