|
کدخبر: 186159

پادکست / چرا اکسپو ۲۰۲۰و نقش آفرینی ایران اهمیت دارد

محمدرضا مودودی گفت: این اولین بار است که اکسپو در همسایگی ایران برگزار می‌شود و این فرصتی طلایی برای ایرانیان به ویژه فعالان اقتصادی محسوب می‌شود که با حضور در این رویداد جهانی، به درکی از این موضوع برسند که کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه چگونه فکر و عمل کرده‌اند، به کدام چشم‌انداز‌ها نگاه می‌کنند و چه برنامه‌هایی برای آینده خود دارند.

مدیرعامل خانه ترویج تجارت جهانی تصریح کرد: ما در فناوری حرف‌های زیادی برای گفتن داریم که متاسفانه در این زمینه بسیار ضعیف خودمان را به دنیا معرفی می‌کنیم.

رییس سابق سازمان توسعه تجارت افزود: هر قدر ضریب High Tech سبد صادراتی یک کشور بالاتر باشد، کشور‌های وارد کننده به آسانی نمی‌توانند جایگزینی برای آن کالا‌هایی که از آن کشور وارد می‌کنند، پیدا کنند.

وی همچنین افزود: با وجود این که به همت امیرکبیر یکی از ۲۵ کشوری بودیم که در اولین اکسپوی تاریخ شرکت کرد، نه تنها موفق نشدیم که حتی یکبار میزبانی اکسپو را بر عهده بگیریم و کشور‌های دنیا را برای ۶ ماه در کشور خودمان دور هم جمع کنیم، بلکه متاسفانه در این ۱۷۰  سال نتوانسته‌ایم حضوری متوالی را در اکسپو‌ها تجربه کنیم.

فایل صوتی را اینجا بشنوید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها