|
کدخبر: 185848

مسی سفیر اکسپو ۲۰۲۰ شد

سه ماه تا شروع نمایشگاه جهانی اکسپوی ۲۰۲۰ دبی زمان باقی مانده و لیونل مسی بازیکن مشهور فوتبال به پویش شمارش معکوس تا اکسپوی ۲۰۲۰ دبی پیوسته است. مسی به عنوان سفیر اکسپوی ۲۰۲۰ انتخاب شده است و برگزارکنندگان این رویداد به واسطه شهرتش از او خواستند تا این نمایشگاه را به علاقه مندان معرفی کند.

نمایشگاه مسی سفیر اکسپو ۲۰۲۰ شد

اکسپوی ۲۰۲۰ دبی بزرگترین گردهمایی تاریخ خاورمیانه است و جهان عرب تا کنون چنین گردهمایی عظیمی را به خود ندیده است. از این رو، برای اینکه این گردهمایی به بهترین نحو ممکن به جهانیان معرفی شود، از لیونل مسی خواسته شد تا طی قراردادی به عنوان سفیر این نمایشگاه انتخاب شود. او در فاصله شروع نمایشگاه به کشورهای مختلف سفر می کند تا مزیت‌های حضور در این نمایشگاه را به گوش مردم جهان برساند.

اکسپوی ۲۰۲۰ دبی از کی شروع می‌شود؟

اکسپوی دبی ۲۰۲۱ نمایشگاه به تعویق افتاده سال گذشته است که شرایط کرونایی مانع برگزاری آن شد به همین دلیل با وجود آن که در سال ۲۰۲۱ هستیم اکسپوی دبی امسال به همان تاریخ ۲۰۲۰ هم نامیده می‌شود.

این نمایشگاه از ۲۸ مهرماه آغاز می‌شود که برابر با ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ است. نکته جالب برای افرادی که با این نمایشگاه آشنایی ندارند این که اکسپوی دبی ۲۰۲۱ یکی از طولانی‌ترین نمایشگاه‌های فناوری، صنعتی، تجاری، گردشگری دنیا به شمار می رود و تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۱ – ۳۱ مارس ۲۰۲۲ – ادامه خواهد داشت.

مزیت طولانی بودن زمان برگزاری اکسپوی دبی این است که متقاضیان شرکت در این نمایشگاه خصوصا ایرانیان برای اخذ ویزا و انجام مقدمات لازم برای حضور در این رویداد عظیم فرصت کافی خواهند داشت و می توانند برنامه ریزی لازم برای شرکت در نمایشگاه مذکور را با فراغ بال انجام دهند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم امیر دوبی که در بین شیوخ عرب خلیج فارس به عنوان فردی روشن بین و طرفدار نوگرایی مشهور است اکسپوی دبی را فرصتی برای قراردادن این بندر در مرکز توجه صاحبان ایده و فناوری می داند و تمام تلاش خود را برای برگزاری این رویداد به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد.

نکته مهم دیگر درباره این رویداد این که امیرنشین دبی برگزاری این نمایشگاه را به دلیل شیوع کرونا اجبارا یک سال به تعویق انداخت اما برگزار نشدن اکسپوی دبی چنان به مزاج شیخ محمد حاکم این امیرنشین تلخ بود که در هر فرصتی بارها تاکید کرد سال ۲۰۲۱ این رویداد قطعا برگزار می‌شود.

به عقیده متولیان اکسپوی دبی تعویق این نمایشگاه باعث شد که رویداد مذکور به‌شکل‌گیری جهان پس از کرونا کمک کند و از طرفی، کلیه‌ شرکت‌کنندگان این فرصت را دارند تا تاثیر این بیماری را در عرصه های مختلف از جمله عرصه فناوری و نوآوری بررسی کنند.

متولیان این رویداد به منظور قطعی کردن برگزاری اکسپوی دبی پیش‌بینی کردند که چنانچه تا زمان آغاز به کار اکسپو زنجیره کرونا قطع نشود برای ۲۵ میلیون بازدید کننده این نمایشگاه این امکان فراهم شود که در فرودگاه دبی واکسن تزریق کنند.

تقاوت اکسپوی دبی ۲۰۲۱ با دوره‌های قبل

اکسپوی دبی ۲۰۲۱ از بسیاری جهات با رویدادهای قبلی که پیش از این تحت عنوان اکسپو برگزار شده است، متفاوت است.

اکسپوی دبی ۲۰۲۱ همچون نگینی در میان رویدادهای تجاری منطقه خاورمیانه، آسیا و حتی جهان می درخشد و تفاوت های عمده ای با سایر نمایشگاه های امسال دارد. اولین تفاوت اکسپو امسال دبی در برگزاری این نمایشگاه عظیم با میلیون ها بازدید کننده با وجود شرایط کرونایی است.

پیش از این رویدادهایی که تحت عنوان اکسپو برگزار می شد محدودیت بهداشتی خاصی نداشت اما اکسپوی دبی ۲۰۲۱ در حالی برگزار می شود که دنیا اپیدمی مرگبار کرونا را تجربه کرده و همچنان تبعات و پیامدهای این اپیدمی در جهان وجود دارد.

تمهیدات کرونایی در اکسپو ۲۰۲۱

مسئولان برگزاری اکسپوی دبی برای تضمین سلامت میلیون ها بازدید کننده تمهیدات خاصی اندیشیده‌اند. از جمله این تمهیدات انجام تست های فوری آزمایش کرونا، الزام انجام تست «پی‌ سی آر»، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله‌ اجتماعی و تشویق بازدیدکنندگان به تزریق واکسن است با این حال برگزارکنندگان این رویداد تاکید کرده اند تاکنون هیچ تصمیمی در رابطه با الزام انجام واکسیناسیون برای بازدیدکنندگان شرکت‌ در «اکسپو ۲۰۲۰» اتخاذ نشده است.

تفاوت عمده دیگر اکسپو دبی ۲۰۲۱ با رویدادهای قبلی، محوریت این نمایشگاه بر خلق ایده‌های جدید و فناوری پزشکی است که می تواند نشان دهنده واکنش برگزار کنندگان این رویداد به اپیدمی کرونا و لزوم دستیابی به راه حل های مبتنی بر فناوری برای پیشگیری و درمان چنین تهدیدهایی علیه سلامت بشر است.

در بیانیه مسئولان نمایشگاه نیز عنوان شده است، با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، با در نظر گرفتن این بازه زمانی به شرکت کنندگان و کشورهای مختلف اجازه داده می‌شود تا با خیال راحت از تاثیر ویروس بر شرایط، به خلق و تبادل افکار خلاق برای پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب برای چالش بزرگی که جهان با آن درگیر است بپردازند.

یک تفاوت دیگر اکسپوی امسال این است که برای نخستین بار است که این نمایشگاه در منطقه خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی برگزار می‌شود و همچنین اولین مورد میزبانی اکسپو در جهان عرب است. دبی پیش از خود را به عنوان قلب تجاری جنوب غرب آسیا مطرح کرده بود و برگزاری نمایشگاه اکسپو جایگاه این شیخ نشین را به عنوان قلب فناوری این منطقه تثبیت خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها