|
کدخبر: 182398

الکامپ ۱۴۰۰ برگزار می شود + جزییات

لکام‌استارز و الکام‌تاکز با حضور استارت‌آپ‌ها و کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مرتبط با فناوری ارتباطات و اطلاعات، بخش‌هایی از الکامپ ۱۴۰۰ است که مقرر شده پس از یک سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، امسال به‌صورت حضوری برگزار شود.

نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۰ برگزار می شود + جزییات

‌ با شیوع کرونا در جهان، بسیاری از نمایشگاه‌ها به تعویق افتاده و برخی لغو شدند. بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، الکامپ ۲۰۲۰، نیز مقرر بود سال گذشته برگزار شود اما چندین بار به دلیل کرونا به تعویق افتاد و در نهایت الکام‌استارز (بخشی از الکامپ با حضور استارت‌آپ‌ها) از ‌۲۹ دی ماه تا ۲ بهمن ۱۳۹۹ و البته به‌صورت آنلاین برگزار شد.

با وجود این، سازمان نظام صنفی ‌رایانه‌ای اعلام کرد که نمایشگاه الکامپ تهران، سال جاری از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیرماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد و نظارت ستاد کرونا، برگزار می‌شود. محمد ثروتی -مدیر اجرایی الکامپ- درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه گفت: صنعت فاوا ابزار مهم و موثری جهت مقابله با کرونا به شمار می‌رود و در این دوران شرکت‌هایی متعددی ابتکارات و نوآوری‌هایی داشته‌اند که عرضه آن‌ها در نمایشگاه الکامپ موضوعیت داشته و تقاضاهای متعددی نیز برای حضور درنمایشگاه‌ها وجود داشت.

فضایی برای بیان نظرات کارشناسان و متخصصان

با هدف ایجاد فضایی برای بیان نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مرتبط با فناوری ارتباطات و اطلاعات و همچنین ایجاد فرصتی برای تعامل و گفتگو میان همه فعالان این حوزه‌ها، الکام‌تاکز در نمایشگاه الکامپ اجرایی خواهد شد. الکام‌تاکز برای سومین دوره پیاپی در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ برگزار می‌شود و ارائه‌دهندگان، می‌توانند در قالب سخنرانی فردی و پنل گروهی، به بیان نظرات خود درمورد موضوع ارائه بپردازند.

تعامل سرمایه و ایده در آوردگاه سرمایه

در الکامپ امسال، علاوه بر سالن‌های شرکت‌های فاوا و اپراتورها، اکوسیستم نوآوری شامل استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش الکام‌استارز حضور خواهند داشت. آوردگاه سرمایه یکی از اجزای اصلی الکام‌استارز محسوب می‌شود و کمک می‌کند سرمایه‌گذاران با استارت‌آپ‌ها و کسب‌کارهای نو آشنا شوند و بتوانند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

به همین منظور الکام استارز در نظر دارد با دریافت اطلاعات کسب‌کارها و ارائه آنها به سرمایه‌گذاران کمک کند تا جذب سرمایه و سرمایه‌گذار با سهولت بیشتری برای استارت‌آپ‌ها انجام گیرد. سرمایه‌گذاران نیز در این آوردگاه که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، می‌توانند از ایده‌های بکر و نوآورانه استارت‌آپ‌ها که دارای طرح‌های توجیه‌پذیر است، بهره ببرند.

همچنین استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا در الکام‌پیچ، این فرصت را پیدا خواهند کرد که کسب‌وکارشان را برای پنلی از داوران خبره ارائه کنند و نظرشان را بدانند. الکام‌پیچ در قالب الکام‌استارز به هر استارت‌آپ کمک می‌کند که ببیند مخاطبان کسب‌وکارش درمورد آن چه طور فکر می‌کنند.

جوایز الکام پیچ شامل جایزه ۱۰ منتخب برگزیده الکام‌پیچ، جایزه ویژه برای استارت‌آپ برگزیده در شرایط همه‌گیری کرونا، جایزه استارت‌آپ‌های برگزیده در پنج حوزه محیط زیست، سلامت، شهر، توانیابان، گروه‌های خاص اجتماعی و علوم انسانی و قرآنی می‌شود. همچنین برای اولین بار پنج کسب‌وکار بزرگ استارت‌آپی کشور، جوایز ویژه نقدی به پنج استارت‌آاپ کوچک اهدا خواهند کرد و برای اولین بار به سه کسب‌وکار برگزیده شبکه‌های اجتماعی ازجمله کسب‌وکارهایی که موفق شده‌اند در بستر اینستاگرام تجربه جدیدی را برای مشتریان خود رقم بزنند، جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

داوران این بخش با در نظر گرفتن شاخص‌هایی چون نوآوری در محصول، نوآوری درمحتوا، نوآوری در بسته بندی و پشتیبانی، نوآوری در ارتباط با مشتری، بازاریابی و... کسب‌وکارهای برگزیده را انتخاب خواهند کرد. کسب‌وکارهای برگزیده از حمایت‌های دیگری ازجمله اخذ برخی مجوزهای کسب‌وکاری هم برخوردار خواهند شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر