|
کدخبر: 161485

برنامه‌ریزی برای حضور در ۳۰ رویداد بین‌المللی در سال جدید

مشاور وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران به مناسبت آغاز سال جدید پیام تبریکی را منتشر کرد.

نمایشگاه برنامه‌ریزی برای حضور در ۳۰ رویداد بین‌المللی در سال جدید

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خدا

یا مقلب القلوب و الابصار   یا مدبرالیل و النهار

    یا محول الحول و الاحوال   حول حالنا الی احسن الحال

 

برآمد باد صبح و بوی نوروز  به کام دوستان و بخت پیروز

مبارک بادت این سال و همه سال همایون بادت این روز و همه روز

 سال گذشته با یادگارانی از تلاشهای ما به خاطرات می‌پیوندد و سال نو با نسیم جان نواز بهاری، دست عنایت خداست که با حلولش دل و جان ما را به فردایی روشن نوید می‌دهد. بهار نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم‌های نو برای آینده‌ای است که همه امید داریم بهتر از گذشته باشد.

در این میان نوروز باستانی کهن‌ترین جشن گیتی و رشته پیوند نسل‌های گذشته و حال ما ایرانیان است که همواره زیبائی و نیکوئی را برای اقوام و فرهنگ‌های مختلف این مرز و بوم به ارمغان آورده است.

آغاز سال ۱۴۰۰ خورشیدی می‌تواند همزمان با تجدید حیات طبیعت، نوید بخش رونق اقتصادی کشور و شکوفایی مجدّد صنعت نمایشگاهی میهن عزیزمان باشد، به همه همکاران ارجمند، فعالان اقتصادی، رؤسا، مدیران و کارکنان محترم سایت‌های نمایشگاهی در سراسر کشور، صمیمانه شادباش می‌گویم و وظیفه خود می‌دانم که از همه وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها و افرادی که در سال گذشته به‌ویژه ستاد ملی کرونا، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در سختترین شرایط ما را یاری کردند تا مشعل صنعت نمایشگاهی را همچنان فروزان نگاهداریم و بتوانیم نقش خود را در تقویت بنیه‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از این ابزار مهم بازاریابی ایفا کنیم سپاسگزاری می‌نمایم.

در سال گذشته، بر اساس بررسیهای اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی( UFI ) درآمد نمایشگاه‌های دنیا نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی ۶۸ درصد کاهش یافت و به این صنعت و صنایع وابسته به آن بالغ بر ۲۲۴ میلیارد دلار خسارت وارد شد. لغو تعداد زیادی از نمایشگاه‌ها یا به تعویق افتادن آنها موجب شد که بازرگانان، تولید‌کنندگان و به طور کلی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی از انعقاد ۳۳۰ میلیارد دلار قرارداد برای فروش یا صدور کالا، خدمات و فناوری محروم شوند.

علی رغم وقفه‌ای که در برپایی نمایشگاه‌های مندرج در تقویم نمایشگاهی سال ۱۳۹۹ شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ا اتفاق افتاد، این شرکت در سال گذشته با همکاری صمیمانه ارگانها و سازمان‌های ذیربط و واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری و با رعایت دقیق‌ترین پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی موفق شد که حدود ۴۰ نمایشگاه بین‌المللی تخصصی را منحصراً برای بازدید فعالان اقتصادی ذیربط برگزار کند که دستاورد شایان تقدیری است. متأسفانه به علت شرایط نامساعد بین‌المللی و محدودیت‌های پیش‌بینی نشده در سال گذشته تنها امکان شرکت در دو نمایشگاه بین‌المللی برون مرزی در چین و پاکستان فراهم شد که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم حداقل در ۳۰ نمایشگاه تخصصی بین‌المللی شرکت کنیم که تعدادی از آنها را نمایشگاه‌های اختصاصی کالاهای جمهوری اسلامی ایران در بازارهای هدف تشکیل خواهد داد.

مهمترین برنامه ما در سال ۱۴۰۰ علاوه بر برپایی ۱۰۰ نمایشگاه تخصصی بین‌المللی، شرکت در اکسپوی دوبی و مدیریت سازمان یافته و ِبخردانه پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه مهم جهانی است که بدون شک دستاوردهای ارزشمندی در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای میهن عزیزمان در پی خواهد داشت.

گسترش صنعت نمایشگاهی و بهبود کیفی نمایشگاه‌ها و ساماندهی فعالیت‌های این صنعت در سراسر کشور و اقدامات دیگری که به موقع در مورد آنها اطلاع رسانی خواهد شد در برنامه فعالیتهای امسال شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گنجانده شده است.

بدون شک یادداشت‌های تفاهمی که بین این شرکت با دانشگاه صنایع و معادن ایران، سازمان سرمایه‌گذاری ایران، خانه معدن ایران، مرکز ملی فرش ایران، اتاق تعاون ایران، سازمان صنایع کوچک و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی( ره ) در سال گذشته منعقد شده است در پیشرفت فعالیت‌های صنعت نمایشگاهی، ارتقای سطح آگاهی و دانش فنی آن و بهره گیری هوشمندانه از این صنعت برای تقویت اقتصاد کشور تأثیر بسزایی خواهد داشت.

 امیدوارم که سال نو برای صنعت نمایشگاهی کشور و کارکنان ساعی و پر تلاش آن، سالی پُربار و شکوفا بوده باشد و این صنعت بتواند نقش مورد انتظار خود را در پیشبرد اهداف استراتژیک میهن عزیزمان به نحو شایسته تری ایفا نماید.

منبع: روابط عمومی شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها