|
کدخبر: 158124

مشارکت کشورهای اروپایی در اکسپو ۲۰۲۰

دومین نشست مقامات ارشد تحت چارچوب توافق نامه همکاری بین اداره اقدام خارجی اروپا و وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی امارات متحده عربی عملا در تاریخ ۳ مارس برگزار شد که این جلسه به ریاست محمد الشیحی ، مدیر امور اروپا در وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی و معاون مدیر عامل در خاورمیانه و شمال آفریقا در اداره اقدام خارجی اروپا کارل هالگارد است.

نمایشگاه مشارکت کشورهای اروپایی در اکسپو ۲۰۲۰

دو طرف از پیشرفت در اجرای توافق نامه همکاری امضا شده در سال ۲۰۱۸ استقبال کردند ، که به تقویت همکاری در تعدادی از زمینه های سیاست ، از جمله اقتصاد ، کشاورزی ، تجارت ، علوم پیشرفته ، انرژی های تجدید پذیر و انتقال آب و هوا ، امنیت و مبارزه با تروریسم کمک کرد.

امارات و اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت تلاش های مشترک برای مبارزه با کوفید-۱۹ تأکید کردند که هر دو طرف متعهد شدند که به تبادل بهترین روش ها در واکنش همه گیر ادامه دهند علاوه بر این ، هر دو طرف به اهمیت اکسپو ۲۰۲۰ دبی در تقویت بیشتر روابط اتحادیه اروپا و امارات متحده عربی اشاره کردند.

اتحادیه اروپا با مشارکت کشورهای عضو ، برگزارکنندگان نمایشگاه و سایر شرکای خود در رویدادها و فعالیت های اکسپو دبی ۲۰۲۰ شرکت خواهد کرد.

به طور خاص ، گفتگو درباره تلاش های دو طرف برای از بین بردن موانع تجارت ، گسترش روابط سرمایه گذاری و کار مشترک در بخشهای برتر ، از جمله ، محدود به انرژی های تجدید پذیر ، امنیت غذایی ، علوم فضایی ، دیجیتالی شدن ، هوش مصنوعی و بلاکچین بود این نشست همچنین به هر دو طرف اجازه داد تا همکاری های تا به امروز را بررسی کنند و به طور مشترک فرصت های جدید را در زمینه های امنیتی و ضد تروریستی ، از جمله در مرکز CBRN امارات و مرکز هدایا ، شناسایی کنند.

هر دو طرف توافق کردند تا فرصت های بیشتری را برای تبادل بهترین شیوه ها و تخصص در فعالیت های مربوط به امنیت (به ویژه جلوگیری و مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز) کشف کنند ، گفتگوی ساختاری خود را در زمینه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم ادامه دهند هر دو طرف در مورد راه های تقویت گفتگوی سیاسی و کشف همکاری در زمینه های همکاری توسعه و کمک های بشردوستانه ، به ویژه در خاورمیانه و شاخ آفریقا ، گفتگو کردند.

اتحادیه اروپا و امارات همچنین در مورد چگونگی تعمیق همکاری در ارتقا برنامه ۲۰۳۰ ، اهداف توسعه پایدار ، توافق نامه پاریس و توانمند سازی و حمایت از زنان ، تبادل نظر کردند.

 

منبع: آژانس خبری امارات

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها