|
کدخبر: 138210

سخنرانی رهبر چین در مهم‌ترین نمایشگاه تجاری دنیا

صبح روز جمعه ۷ آذر (۲۷ نوامبر)، شی جین پینگ، رهبر چین در مراسم افتتاحیه هفدهمین اجلاس تجارت و سرمایه‌گذاری چین و آسه آن سخنرانی کرد؛ اما سخنرانی رهبر چین چه پیامی برای جهان داشت؟

نمایشگاه سخنرانی رهبر چین در مهم‌ترین نمایشگاه تجاری دنیا

نمایشگاه چین و آسه آن قرار بود در سپتامبر امسال برگزار می‌شد اما به خاطر اپیدمی ویروس کرونا به ۲۷ تا ۳۰ نوامبر موکول شد. علی رغم تأثیر اپیدمی، این دوره از نمایشگاه چین و آسه آن روند رو به جلوی خود را حفظ کرد و نمایشگاهی با استاندارد بالا بود که به شیوه‌ای جدید برگزار شد.

۱۰ سالی که از تأسیس منطقه تجارت آزاد چین و آسه آن می‌گذرد را می‌توان "دهه طلایی" در روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه نامید. در سه ماهه اول امسال، حجم تجارت بین چین و آسه آن به ۴۸۱.۸ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش دارد و اکنون آسه آن برای نخستین بار به بزرگترین شریک تجاری چین تبدیل شده است.

نمایشگاه چین و آسه آن و اجلاس سرمایه‌گذاری چین و آسه آن برای نخستین بار در سال ۲۰۰۴ برگزار شد و امسال هفدهمین دوره آن است. در سپتامبر۲۰۱۲، شی جین پینگ که در آن زمان معاون رئیس‌جمهوری بود در مراسم افتتاحیه نهمین دوره این اجلاس شرکت کرد. وی در سخنرانی خود گفت که نمایشگاه چین و آسه آن و اجلاس تجارت و سرمایه‌گذاری نه تنها بستر بزرگی برای همکاری موثر در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی و تجاری بلکه موتور ساخت منطقه تجارت آزاد چین و آسه آن است.

شی جین پینگ در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه امسال نیز گفت که طی ۷ سال گذشته، روابط چین و آسه آن به موفقترین و پویاترین نمونه در همکاری منطقه آسیا و اقیانوس آرام تبدیل شده و الگو و نمونه‌ای زنده در پیشبرد ساخت جامعه بشری با سرنوشت مشترک است.

چگونه می‌توان یک جامعه مشترک با روابط فشرده بین چین و آسه آن ایجاد کرد؟ چگونه دهه طلایی بعدی را باید رقم زد؟ رئیس‌جمهوری چین پیشنهاد داد که باید علاوه بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری، بهبود احیای اقتصاد منطقه، تقویت همکاری برای مبارزه با اپیدمی، ظرفیت‌های بهداشت عمومی نیز باید تقویت شود.

شی جین پینگ تاکید کرد: سال آینده، مرحله جدید ایجاد کشور سوسیالیستی مدرن چین آغاز خواهد شد. چین قاطعانه گشایش خود را گسترش خواهد داد و فضای همکاری بین چین و آسه آن گسترده تر خواهد شد.

وی نهایتاً ابراز امیدواری کرد که دو طرف از طریق این نشست، برای ساخت آینده‌ای زیباتر، با همکاری یکدیگر فرصتهای تجاری بیشتری ایجاد کنند و به دستاوردهای بیشتری برسند.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها