|
کدخبر: 137486

بزرگان از حضور در این نمایشگاه‌های مجازی پرهیز کنند

سید رضا قندیلی - مدیر امور نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نمایشگاه‌ بین‌المللی گلستان

اکنون با تعلیق رویدادهای رسمی نمایشگاه‌های تخصصی ایران که تعداد آن به بیش از چند صد عنوان در سراسرکشور رسیده، متاسفانه فرصت برای برخی شرکت‌ها و موسسات تجاری و تبلیغاتی فراهم شده تا دست به برگزاری یا بیان برگزاری نمایشگاه‌های مجازی بزنند.

برگزاری نمایشگاه‌های مجازی تنها در صورتی می‌تواند کارکردهای تجاری و تخصصی داشته باشد که در کنار رویدادهای واقعی مدیریت شود، در غیر اینصورت برگزاری هر رویداد مجازی که برای استفاده از این خلل و فرصت به‌وجود آمده فراهم شده نوعی سواستفاده و صدمه به شرکت هایی است که که سهم موثری در نمایشگاه‌های تخصصی واقعی داشتند و جزو مشارکت‌کنندگان معظم محسوب می‌شدند.

سیدرضا_قندیلی

 متاسفانه رویه ایی که برخی از رویدادهای مجازی بدون مطالعه و صرفا برای جایگزینی رویدادهای واقعی بکار برده‌اند بیشتر سمت و سوی یک دایرکتوری بازاریابی و همانند کتاب زرد و کتاب اول و.... و وب سایت‌های ارائه دهنده اطلاعات یکسری از تولید کنندگان، خدمات دهندگان را دارد. حتی برگزارکنندگان این نمایشگاه‌ها یکبار هم مشارکت‌کنندگان مجازی خود را ملاقات نکرده‌ و با اندک هزینه هایی اقدام به برگزاری می‌کنند.

نمایشگاه مجازی با آنچه که تصور می‌شود به واقع متفاوت است.  برخی شرکت‌های بزرگ بدون مطالعه در رویدادهای مجازی حضور پیدا می‌کنند که این امر به اعتبار آنها صدمه وارد خواهد کرد. در واقع برخی شرکت‌های کاغذی و بازرگانی ناآشنا به امور تولید و تجارت، با امید به قرار گرفتن نامشان در کنار اسامی شرکت‌های بزرگ و کسب نام و اعتبار دست به این کار می‌زنند. حالا سوال اینجاست که آیا واقعا هردو این شرکت‌ها توانسته‌اند خدمات درست و مناسبی را به صورت یکسان دریافت کنند؟

برای اینکه در نمایشگاه‌های مجازی مشارکت کنید کافی است کمی وقت بگذارید و درباره برگزارکننده نمایشگاه مجازی، تخصص، تجربه و همکاری آنها در برگزاری نمایشگاه‌های واقعی تحقیق کنید. حتما سعی کنید قبل از حضور در نمایشگاه مجازی گواهی ثبت، ارزش افزوده، اساسنامه و مستندات حقوقی و تاریخ ثبت این شرکت‌ها را جویا شوید و البته با مشاوران و صنایع حوزه خودتان که به آنها اعتماد دارید مشورت کنید.

همچنین بهتر است اطلاعات مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه‌های به اصطلاح مجازی را دریافت کرده و با آنان مشورت کنید. این موارد را می‌توانید از رسانه‌های تخصصی نمایشگاهی و حوزه فعالیت خودتان هم جویا شوید. سعی کنید پایگاه داده‌ها و مسیرهای ارتباط و بازاریابان این شرکت‌ها را مورد تحقیق و بررسی قرار داده و تا زمانی که اطلاعات دقیقی از نحوه برگزاری، تاییدیه‌های رسمی اتحادیه، اتاق‌های بازرگامی و انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط و حتی برگزارکنندگان نمایشگاه‌های اصلی دریافت نکردید، در هیچ نمایشگاه مجازی غیر رسمی و اصطلاحا جایگزین نمایشگاه‌های واقعی، شرکت نکنید.

هدف برگزاری نمایشگاه‌های مجازی صرفا درج اطلاعات و اطلاع رسانی شما به بازدیدکنندگان صفحات مجازی آنها نیست، درواقع حضور شما در نمایشگاه‌های مجازی غیر رسمی کمک به‌دست اندرکاران آن نمایشگاه‌های مجازی خواهد بود تا اینکه به تولید و دریافت سفارش خرید و شناسایی مشتریان بالقوه منجر شود.

نویسنده: سید رضا قندیلی
  • ت ارسالی در

    کی همچین آدم فاسد و بی اخلاقی را در این جایگاه قرار داده...

ارسال نظر