|
کدخبر: 99457

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

مقابله با کرونا در شرکت آلومینای ایران

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران (مجتمع جاجرم) گفت: این شرکت اقدامات کاربردی مهمی را برای مقابله با کرونا انجام داده است.

معدن مقابله با کرونا در شرکت آلومینای ایران

مقابله با شیوع کرونا یکی از اهداف و برنامه‌های شرکت‌های صنایع معدنی است که به طور جدی پیگیری می‌شود در این میان شرکت آلومینای ایران اقدامات اساسی را در زمینه مقابله با شیوع این بیماری انجام داده است. در این گزارش تورج زارع، مدیرعامل شرکت آلومینای ایران به بیان اقدامات انجام شده در این مجتمع پرداخته است. با ما همراه شوید:

تورج-زارع

تورج زارع گفت: طی مدت انتشار ویروس کرونا، ۱۹ جلسه کمیته مدیریت بحران و نیز ۵ جلسه کمیته تهدیدهای زیستی و امنیت غذایی در شرکت آلومینای ایران تشکیل شد. همچنین برای بررسی راهکارها، جلسات مختلفی با مسئولان و کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان برگزار کرد.

مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم تصریح کرد: اوایل بهمن ۹۸ با شیوع کرونا ورود اتباع چینی به مجتمع ممنوع شد و همچنین از ۸ اسفند ۹۸ تب‌سنجی کارکنان در ۸ ایستگاه ورودی مجتمع و معدن شروع گردید.

وی افزود: این شرکت از همان ابتدا، پروتکل‌های بهداشتی از قبیل (نگهداری در قرنطینه ۷ روزه برای پرسنل بازگشته از خارج منطقه جاجرم و گرمه، انجام تست خون از پرسنل شاغل در نقاط پرجمعیت کاری در شرکت و معادن جهت شناسایی افراد ناقل بیماری کرونا، تدوین پروتکل برای سفر همکاران به خارج از استان، لغو ماموریت‌های غیرضروری و تردد پرسنل به خارج از منطقه جاجرم و گرمه و نیز تدوین پروتکل‌های جدید برای رستوران شرکت و بازدید روزانه از آن و بازدید از نانوایی‌های تامین‌کننده نان شرکت را اجرایی کرد.

زارع همچنین ادامه داد: خرید ۲۰ دستگاه تب‌سنج دیجیتالی، استفاده از کارت الکترونیکی ثبت تردد پرسنل به‌جای اثرانگشت، معاینه و چکاپ پرسنل شرکت و پیمانکاران خارج از منطقه بعد از قرنطینه خانگی توسط پزشک مجتمع، فرستادن ۷ نفر از پرسنل دارای بیمار کرونا در خویشان به قرنطینه خانگی، کاهش حضور پرسنل در شرکت، ترخیص ۷۸ نفر از افراد پرخطر (دارای بیماری‌های زمینه‌ای) شاغل در شرکت، تعطیلی مراکز دارای تجمع جمعیت از قبیل رستوران، سالن‌های ورزشی، استخر و همچنین مراسم مذهبی، کلاس‌های آموزشی و غیره و خودداری از پذیرش و تقاضای مهمان توسط واحدهای مجتمع بخش دیگری از اقدامات انجام‌شده در این شرکت جهت مقابله با کوئید ۱۹ است.

توزیع اقلام بهداشتی در واحدها

مدیرعامل شرکت، توزیع اقلام بهداشتی در واحدهای مجتمع آلومینای جاجرم را به‌عنوان بخشی از اقدامات صورت‌گرفته برشمرد و بیان کرد: در این مدت بازدیدهای دوره‌ای جهت اطلاع از موجودی انبار ملزومات برای جلوگیری از کمبود ماسک و وسایل ضدعفونی‌کننده، شوینده و دستکش انجام شد و همچنین به‌صورت روزانه کلیه واحدها، ورودی‌ها، وسایل ایاب و ذهاب، ماشین‌آلات و کامیون‌های حامل بار مجتمع و معدن گندزدایی شدند.

وی افزود: همچنین طی این مدت، ۲۴۰ لیتر هندراپ (ماده ضدعفونی‌کننده دست)، ۵ هزار عدد ماسک N۹۵ در ۲ مرحله، ۱۰ هزار عدد ماسک سه‌لایه بهداشتی در ۲ مرحله و ۶ هزار عدد دستکش یک‌بارمصرف در میان واحدها توزیع شد.

آقای زارع در ادامه افزود: جلوگیری از تردد کارپردازان واحد بازرگانی به تهران و در صورت ضرورت تردد اقامت بیشتر آنها در تهران، افزایش مدت اقامت نگهبانان انبار شمش تهران، تحویل گرفتن بارنامه رانندگان کامیون‌های سود، مازوت و بوکسیت توسط همکاران حراست و جلوگیری از پیاده شدن رانندگان و تردد آنها در مجتمع، از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در این زمینه است.

فعالیت‌های فرهنگ‌سازی

جالب است بدانید شرکت آلومینا اقدامات فرهنگی بسیاری جهت مقابله با کرونا و اجرای قرنطینه خانگی انجام داده است.

برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع دستورالعمل اجرایی پیشگیری از ویروس کرونا، تهیه ۲۰۰۰ کد اشتراک یک‌ماهه FILIMO به‌منظور تشویق به ماندن خانواده و فرزندان همکاران در منزل، برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای پرسنل خدمات واحدها بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این شرکت برای پیشگیری از ویروس کرونا می‌باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم، مشارکت شرکت آلومینا در تهیه مقاله‌ای با موضوع دیدگاه جامع درباره تاب‌آوری زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی قبل و بعد از کوئید ۱۹ در منطقه گرمه و جاجرم، توزیع مطالب آموزشی شامل جزوه، پوستر، بنر، ارسال پیامک، اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی شرکت و همچنین آموزش‌های گروهی و چهره به چهره به افراد، از دیگر فعالیت‌های مذکور است.

اقدامات ضد بیماری کرونا در شرکت آلومینای ایران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی

اقدامات ضد بیماری کرونا در شرکت آلومینای ایران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی عبارتند از:

- رعایت دقیق دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا از قبیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش حضور کارکنان در محل کار

- بررسی مسائل مربوط به پساکرونا در لایه‌ها و سطوح مختلف سازمان توسط مدیران شرکت

- کمک به بیمارستان جاجرم شامل: توزیع ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده برای گندزدایی بیمارستان، اهدای سه عدد سمپاش ۲۰ لیتری به بیمارستان، اهدای ۱۰۰۰ عدد گان بهداشتی، ۲۰۰ عدد عینک مخصوص، ۱۰۰۰ دست لباس ایزوله، ۲۸۰۰ عدد پاپوش بهداشتی، ۵۶۰۰ عدد ساق‌پوش بهداشتی دست، ۲۹۰۰ عدد کلاه یک‌بارمصرف بهداشتی و۳۳۰۰ عدد پیش‌بند

- اهدای ۲۰۳۰ عدد ماسک N۹۵، ۱۵۵۰ عدد ماسک سه‌لایه، ۹ عدد تب‌سنج، ۲۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۵ هزار عدد دستکش لاتکس، ۲ هزار عدد دستکش یک‌بارمصرف، ۹۰۰ عدد شیلد محافظتی، سه هزار لیتر مایع دستشویی و یک هزار رول دستمال کاغذی دوقلو به نهادهای دولتی شهرستان‌های جاجرم و گرمه و اهدای ۲۵.۵۰۰ عدد ماسک سه‌لایه و ۱۳۰۰ عدد هندراپ ۳۸۰ میلی‌لیتری به استان

- اهدای ۸۲۰۰ عدد ماسک سه‌لایه به استانداری برای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

- ۱۰ مورد سمپاشی و گندزدایی معابر شهر با یک دستگاه آتش‌نشان و یک دستگاه تراکتور

- رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی ۴۷ تخت برای شرایط اضطراری در سالن کارگران جاجرم

 

نویسنده: اختصاصی گسترش‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها