|
کدخبر: 186333

رضایت سهامداران از عملکرد هیات مدیره ذوب آهن اصفهان

عصر امروز پنجشنبه ۲۴ تیرماه، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان دوره مالی منتهی ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، با حضور اکثریت سهامداران در تالار روابط عمومی این شرکت برگزار شد.

معدن رضایت سهامداران از عملکرد هیات مدیره ذوب آهن اصفهان

 در این مجمع عمومی، پس از ارائه گزارش سالیانه مدیرعامل محترم و بازرس و حسابرس قانونی شرکت، سهامداران با تایید صورت های مالی ، با انتخاب روزنامه های صمت و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی شرکت جهت نشر اطلاعیه های ذوب آهن اصفهان موافقت کردند.

در ادامه ضمن تعیین بازرس و حسابرس قانونی اصلی و علی البدل، با تقسیم ۶۵ درصد از سود ۹ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریالی این شرکت در سال گذشته موافقت کردندد.

ذوب آهن روی ریل توسعه و نوآوری؛ سوددهی و تعالی / تداوم سوددهی ذوب آهن اصفهان

 مهندس منصوریزدی زاده، مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی این شرکت با اشاره به چهارمین سال سود آوری این شرکت و خروج از زیان انباشته گفت: در سال گذشته از محل فروش محصولات به بیش از ۱۵۰۰میلیارد تومان سود آوری برای شرکت حاصل گردید. وی با انتقاد از عدم ایفای تعهدات دولت در تحویل یک میلیون ۷۵۰ هزار تن سنگ آهن بعنوان یکی از مهمترین چالش های تامین مواد اولیه برای شرکت پرداخت و گفت: کمبود آب و توقف های کوره بلند ، از دیگر مشکلات شرکت در سال گذشته بود.

یزدی زاده از سال ۹۹ بعنوان سال خاص و ویژه‌ای یاد کرد که با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های صادراتی، این شرکت توانسته بود عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی افزود: محدودیت‌های کرونایی منجر به زیان شرکت‌ها شد که بیشترین آسیب به فولاد خراسان و سپس ذوب آهن و فولاد خوزستان وارد شد..

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب اهن اصفهان در ادامه از تولید کک مرطوب ۱،۲۴۷،۵۶۵ تن، چدن مذاب ۲،۵۳۰،۱۸۲ تن و شمش آماده ۲،۳۵۶،۵۵۲تن در سال ۹۹ خبر داد وگفت: عدم تامین سنگ آهن بیشترین خسارت را به روند توسعه های شرکت وارد کرد.

یزدی زاده به اهم دستاوردهای شرکت پرداخت و گفت: تولید ریل ملی با رسیدن به تولید انبوه از افتخاراتذوی آهن است.

وی به رشد ۱۸۲ درصدی تولید و ۴۰۴ درصدی فروش انواع ریل، اشاره کرد و گفت: با دریافت گواهینامه استاندارد و پذیرش در بورس کالا زمینه ی شکوفایی شکوفایی تولید ریل ملی فراهم شد.

یزدی زاده به یکی دیگر پروژه‌های مهم ذوب آهن، طرح جایگزینی تزریق پودر زغال‌سنگ با کک اشاره کرد و گفت: این طرح موجب کاهش هزینه‌های واردات و کاهش هزینه‌های تامین مواد اولیه می‌شود چراکه در کشور ذخایر زغال‌سنگ آنتراسیت وجود دارد و می‌توان این ذخایر را برای تزریق پودر زغال به کار برد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به تولید ریل‌های مترو در سراسر کشور اشاره کرد و با بیان این مهم که این‌ ریل ها مشابه نبوده و متفاوت است افزود: ریل هم اکنون دارای ۴ نوع و تنوع مصرف است که ۲ نوع آن تاکنون در ذوب آهن تولید شده است و ۲ نوع دیگر هم اگر تقاضا باشد ذوب آهن آن را تولید خواهد کرد.

وی به تولید ۵۸ هزار تن ریل در طی ۴ سال گذشته در این شرکت اشاره کرد و گفت: تولید ریل هم آغاز تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر بوده است. تنوع تولیدات محصولات تیرآهن ذوب آهن نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تغییر سلیقه بازار از مصرف تیرآهن به سمت میلگرد و تیرچه بلوک از عوامل لزوم تنوع‌بخشی محصولات می‌باشد.

وی افزد: رتبه‌بندی محصولات از نظر حاشیه سود به ترتیب مختص ریل، کلاف و تیرآهن و میلگرد ساده است.

 یزدی زاده، یکی از عوامل تاثیرگذاری بر تولید ذوب آهن را عدم تامین یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن سنگ‌آهن کمی عنوان کرد که دولت متعهد به واگذاری آن شده‌بود لیکن بدلیل تغییرات پیاپی در وزارت صمت در سال قبل موفق به تحویل نشدیم.

مدیرعامل شرکت ذوی آهن اصفهان در ادامه از ثبت رکورد تولید در تولید شمش گفت و افزود: رکورد سرانه تولید شمش به میزان ۱۸۰ تن در سال گذشته در ذوب آهن به ثبت رسید.

وی افزود: در سال گذشته سود شرکت به میزان ۱۵۸۱۹ میلیارد ریال رسید. دلایل افزایش میزان درآمد و سود شرکت ناشی از تمرکز بر تولید و فروش محصولات صنعتی و محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تمرکز شزکت بر صادرات به دلیل ارزش افزوده بالاتر، افزایش تورم و افزایش سطحی عمومی قیمت‌ها می باشد.

وی افزود: به لطف خدا و همت تلاشگران ذوب آهن برای نخستین بار خروج از زیان انباشته پس از یک دهه در این شرکت اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بیشترین فروش محصول شرکت مختص به شمش بوده است. دلایل تمرکز بر صادرات شمش به دلیل محدودیت در صادرات محصولات نهایی به دلیل تحریم‌ها، وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات محصولات نهایی فولادی با عنوان حمایت از صنایع داخلی توسط سایر کشورها، تعدد کارخانه‌های نورد در کشور و رقابت منفی قیمتی آن‌ها در بازارهای هدف صادراتی (به دلیل دسترسی به شمش ارزان قیمت داخلی) بوده است.

وی به تولید محصولات در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: در این مدت چدن ۱۲ درصد رشد، شمش ۳ درصد و محصول اصلی ۱ درصد داشته است.

وی در ادامه به دستاوردهای ملی و بین المللی ذوب آهن پرداخت و گفت: از جمله دستاوردهای مهم شرکت تملک معادن زغال‌سنگ سوادکوه، برون سپاری کارگاه آهن‌اسفنجی، تکمیل فاز نخست پروژه انتقال پساب فولادشهر، طراحی، ساخت و نصب درهای فلکسیبل باطری ۳ کک‌سازی در مسیر صنعت سبز، دستیابی به دانش فنی طراخی نسوز بدنه کوره بلند برای نخستین با در کشور، افزایش ۴۰ هزار میلیارد ریالی حد اعتباری شرکت در بانک‌ها، دریافت لوح تقدیر از بانک مرکزی و... بوده است.

کم آبی و عدم تامین سنگ آهن مورد نیاز پاشنه آشیل ذوب آهن

مهندس یزدی زاده در ادامه به مهمترین مشکلات ذوب آهن پرداخت و گفت: خشکسالی و کمبود آب، عدم پایداری مواد آهن‌دار، قرار گرفتن لیست تحریم، پایین بود سرمایه در گردش، شیوع کرونا، ظرفیت تولید زغال کشور، تغییرات مداوم قیمت نهاده‌های تولید، عدم بهره‌مندی نیروگاه‌های شرکت از گاز از جمله اصلی‌ترین چالش‌های ما بوده است.

وی افزایش تولید، کاهش مصرف کک، تملک معادن سنگ‌آهن، تکمیل پروژه‌های تامین آب، تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر، اصلاح قراردادهای خرید، افزایش موجودی مواد اولیه، تداوم صادرات محصولات به ۲۲ کشور با وجود قرار گرفتن در لیست تحریم، انتقال نماد ذوب از فرابورس به بورس، مدیریت هزینه‌های شرکت با اصلاح نرم‌های مصرف و... از جمله برنامه‌های ذوب آهن در سال ۱۴۰۹ است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها