|
کدخبر: 109330

یزدی‌زاده در مجمع عمومی سالیانه شرکت ذوب آهن:

بین ٢ تا ٦ درصد افزایش در تولید محصولات مختلف داشتیم

مجمع عمومی سالیانه شرکت ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

صنعت و معدن بین ٢ تا ٦ درصد افزایش در تولید محصولات مختلف داشتیم

منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در مجمع عمومی سالیانه شرکت ذوب آهن گفت: کمترین مصرف کک متالوژی را به عنوان رکورد داشته‌ایم که در نرخ تمام شده تاثیر مستقیم و قابل ملاحظه‌ای دارد. راه‌اندازی پروژه PCI به عنوان پروژه اقتصادی این شرکت بنا بود در فروردین باشد که الان دو کوره در حال استفاده است و کوره سوم هم به مدار وارد خواهد شد.

مجمع۱

وی خاطرنشان کرد: تولید سرانه فولاد از ١٦١ تن به ازای هر نفر در ٩٧ به ١٩٤ در سال ٩٨ است که حاصل افزایش تولید است برای سال ٩٩ میزان ١٩٩ تن به ازای هر نفر را در برنامه داریم. همچنین امسال ٧٥٣ میلیارد تومان در سال ٩٨ تثبیت سود بوده است و به دنبال صفر کردن زیان انباشته هستیم،

یزدی زاده اظهارکرد: تثبیت سودآوری شرکت را در سال گذشته شاهد بودیم و امسال ۸۸۰ میلیارد تومان را هدف‌گذاری کردیم. بدین ترتیب زیان انباشته شرکت را به صفر خواهیم رساند و سال آینده به طور قطع سود تقسیم خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: رشد هزینه‌ها بیشتر به دلیل رشد نرخ ذغالسنگ بوده است. سهم ذوب آهن با سهم فولاد نوسانات مشابه باهم داشته است. همچنین عمده تسهیلات دریافتی ۱۸ درصد است و امیدواریم تسهیلات بانک ملت نیز کاهش یابد تا هزینه‌های مالی کم شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن درباره چالش‌های پیش روی شرکت گفت: چالش‌های پیش روی شرکت شناسایی شده که مهم‌ترین آن کمبود مواد اولیه است.

وی افزود: شرکت‌های چادرملو و گل گهر تکمیل زنجیره را در مجموعه هایشان در برنامه دارند که نتیجه آن اولویت قرار دادن خودشان برای مواد اولیه است و این کمبود برای فولادی‌ها بیشتر احساس می‌شود.

مدیرعامل ذوب آهن در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت عنوان کرد: تامین پایدار و کامل مواد اولیه ذوب آهن به تهیه و تولید مواد معدنی از سوی وزارت صمت برای همراهی تاکید شده است، در ضمن منبع جدید گندله برای خالی نبودن انبارها در نظر داریم. بحث تمدید مجوز تامین ۱.۷۵ میلیون تنی سنگ آهن از دیگر برنامه هاست.

وی گفت: قراردادهای خرید بلند مدت را برای مواد اولیه سنگ آهن و ذغالسنگ جایگزین کوتاه مدت کرده‌ایم بعلاوه اینکه در مورد سایر مواد مورد نیاز هم در تولید به سمت قراردادهای بلند مدت خواهیم رفت.

یزدی زاده همچنین گفت: خرید تهاتری با طرف خارجی را از سال گذشته پیگیری کردیم تا با کاهش هزینه‌های نقل و انتقال و ریسک پول ان را انجام دهیم که بازارهای ما را در صادرات توسعه خواهد داد. درخصوص کوره بلند شماره یک با وجود تمام مشکلات ناشی از تامین بلوک‌های گرافیتی خاص، در آستانه راه‌اندازی هستیم.

مدیرعامل ذوب آهن اظهارکرد: افزایش ۲۲ هزار میلیارد ریالی سرمایه را در برنامه داریم که بخشی از آن از محل آورده نقدی سهامداران لحاظ خواهد شد بعلاوه اینکه فروش املاک و دارایی‌های مازاد را در برنامه داریم و با همکاری صدرتامین نخستین فرآیند فروش املاک را تا ماه آینده اجرایی میکنیم.

وی افزود: امسال در صورت تامین مواد اولیه، ذوب آهن مسیر رسیدن به ۳.۶ میلیون تن را می‌تواند کسب کند. همچنین واگذاری سهام و بورسی شدن شرکت‌های زیرمجموعه را به عنوان تکلیف در مجامع این شرکت‌ها مطرح کرده‌ایم.

مجمع۲

* مصوبات:

با تصویب مجمع ذوب آهن، شرکت‌های صدر تامین، نسوز ایران، صبا تامین، پارس تامین و پویش بازرگان همچون قبل اعضای هیات مدیره شرکت باقی ماندند.

همچنین روزنامه‌های صمت و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شدند.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها