|
کدخبر: 141381

چند خبر مهم فولادی

خبر خوب هفته گذشته، آغاز عملیات پیش‌گرم کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان و دستور وزیر صمت برای اجرای پروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه در کمترین زمان ممکن بود.

معدن چند خبر مهم فولادی

خبر خوب هفته گذشته، آغاز عملیات پیش‌گرم کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان و دستور وزیر صمت برای اجرای پروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه در کمترین زمان ممکن بود.

عملیات پیش گرم کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان هفته گذشته با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. رزم حسینی وزیر صمت در جریان بازدید از ذوب آهن اصفهان گفت: کوره بلند شماره یک ذوب آهن پس از مدت‌ها تعطیلی و با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن چدن مذاب فعالیت خود را مجدد آغاز کرده است. وی همچنین خبر داد که مشکلات ذوب آهن با تشکیل کمیته‌ای مشخص در سازمان ایمیدرو به زودی مرتفع خواهد شد.

کوره بلند شماره یک شرکت ذوب آهن از سال ۱۳۹۴ تاکنون به دلیل مشکل کمبود مواد اولیه تعطیل بوده است. راه‌اندازی مجدد کوره بلند شماره یک، میزان تولید ذوب آهن اصفهان را بالا می‌برد و افزایش سودآوری این شرکت فولادی را در پی خواهد داشت. سفر وزیر صمت به اصفهان این امیدواری را ایجاد کرده که مشکل دسترسی پایدار ذوب آهن به مواد اولیه، خصوصاً سنگ آهن، برای همیشه حل شود تا این شرکت بتواند به جایگاهی که شایسته آن است، بازگردد.

وزیر صمت در جریان بازدید از ذوب آهن اصفهان گفت: این مجتمع عظیم صنعتی ارزش بسیاری برای کشور دارد و لذا چراغ آن باید روز به روز پرفروغ‌تر باشد و به هر شکلی که می‌توان باید بر کمیت و کیفیت محصولات آن افزود تا جایگاهی جهانی کسب کند.

علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین هفته گذشته در جریان بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه طی سخنانی از وجیه‌الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو خواست تا پروژه نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه را با همکاری مدیران این شرکت در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی نماید.

رزم‌حسینی یکی از اهداف بازدید خود و هیات همراه از فولاد مبارکه را راه‌اندازی و آغاز جدی فعالیت‌های مربوط به طرح توسعه خط نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه خواند و ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای این شرکت با سرمایه‌گذاری نزدیک به یک میلیارد یورو و ۳۰ هزار میلیارد تومان در دست اجراست که یک سرمایه‌گذاری بسیار خوب است.

پروژه نورد گرم شمارۀ ۲ فولاد مبارکه کشور را از واردات ورق بی‌نیاز خواهد کرد. همچنین با بهره‌برداری از این ابرپروژه، یک‌میلیون تن ورق مازاد بر مصرف داخلی تولید خواهد شد.

تغییرات مدیریتی هفته

وزیر صنعت، معدن وتجارت هفته گذشته طی حکمی رئیس جدید سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) را منصوب کرد. با حکم رزم حسینی، وجیه‌الله جعفری به عنوان رئیس جدید هیات عامل ایمیدرو جایگزین خداداد غریب پور کرد.

همچنین در یک جابه‌جایی مدیریتی مهم دیگر، علی قلعه‌ نوی به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان (فخوز) جایگزین علی محمدی شد. علی محمدی از مردادماه سال ۱۳۹۸ به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مشغول بکار شده بود.

بهترین نماد فولادی هفته

بهترین نماد فولادی بازار سهام در هفته گذشته را باید #کویر دانست. در بین نمادهای فولاد، سهام مجتمع فولاد کویر در هفته گذشته بالاترین رشد قیمت را تجربه کرد. رشد قیمت نماد ویر در هفته گذشته ۱۶.۵ درصد بود.

عرضه‌های فولادی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت ۴۶۳ هزار و ۵۷۷ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

ارزش کل معاملات فولاد در بورس کالا در هفته گذشته ۴۹۰۳ میلیارد تومان بود.

فولاد مبارکه در هفته گذشته از محل فروش انواع محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۹۰۹ میلیارد تومانی به‌دست آورد. از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا در هفته گذشته متعلق به فولاد مبارکه بود.

منبع: چیلان

ارسال نظر