|
کدخبر: 109135

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۱۸)

در این گزارش جدیدترین اخبار معدن وانرژی آورده شده است.

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۱۸)

معدنکاری چه اثری بر محیط‌زیست دارد؟

یک کارشناس محیط‌زیست معتقد است که معادن بخشی از اکوسیستم را از بین برده و یا درحال تخریب آن است.

صنعت برق میزان پرداخت خسارات را اعلام کرد

هزینه آسیب به تجهیزات تا سقف ۱۲ میلیون تومان، فوت ناشی از اختلال در شبکه برق ۴۵۰ میلیون تومان، نقص عضو ۳۰۳ میلیون تومان، آتش سوزی ۴۱۷ میلیون تومان و هزینه پزشکی ۳۲۲ میلیون تومان اعلام شده که نهایتا از مهرماه و پس از تعیین بیمه‌گذار پرداخت خسارات صورت می‌گیرد.

گام بلند ایمیدرو برای معادن کوچک

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: این سازمان، آموزش‌های هدفمند را برای توسعه معادن کشور به ویژه معادن کوچک به اجرا گذاشته است.

راهکاری برای رفع کم آبی

استفاده از فناوری نمک‌زدایی، راهکار موثری برای مقابله با کم آبی در کشورمان است که باید جدی‌تر گرفته شود.

دخالت نکنید تا فساد ایجاد نشود!

نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران به نامه معاونت ریاست جمهوری درباره قیمت زنجیره فولاد واکنش نشان داد.

نفت در سال ۲۰۲۱ چند می‌شود؟

چند هفته پس از اینکه شرکت‌های بریتیش پترولیوم و شل دورنمای بلندمدت قیمت نفت را پایین آوردند، شرکت انی هم پیش‌بینی خود از قیمت نفت بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ را کاهش داد.

 

مشکلات فولادسازان بیشتر می‌شود؟

جهاندار شکری، مدیرعامل ذوب آهن بیستون، اظهارکرد: تقاضا برای فولاد در بازارهای صادراتی به دلیل شیوع کرونا شدیداً کاهش یافته و در بازار داخلی نیز به دلیل قیمت‌های دستوری که غیرواقعی هستند، مصرف چندانی پشت تقاضا وجود ندارد و این تقاضا عمدتاً یک تقاضای سوداگرانه است که عده‌ای به جهت سرمایه‌گذاری و کسب سود به خرید محصولات فولادی روی آورده‌اند

نفت بدهید بدهی را تسویه کنید!

آیین‌نامه تسویه خالص بدهی‌های قطعی دولت به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی از محل تحویل نفت خام به آنها طبق قیمت بورس انرژی یا قیمت منطقه‌ای ابلاغ شد.

تولید روی روبه افزایش

بر اساس آخرین گزارش صنعت فیچ سولوشن تولید جهانی معادن روی طی سال‌های آتی همچنان افزایشی خواهد بود چرا که افزایش قیمت‌های روی، شرکت‌های معدنی غیرفعال و نیمه فعال را ترغیب به شروع و ادامه جدی‌تر تولید خواهد کرد.

 

کرونا به داد صنعت برق امریکا رسید

اداره اطلاعات انرژی امریکا پیش‌بینی کرد که مصرف برق امریکا به دلیل تعطیلی کسب و کارها در دوران قرنطینه مقابله با شیوع ویروس کرونا، ۴.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها