|
کدخبر: 107781

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۱۱)

در این گزارش جدیدترین اخبار معدن وانرژی آورده شده است

معدن ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی در امروز (۹۹/۰۴/۱۱)

ایمیدرو در مسیر تحقق اقتصاد بدون نفت

سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران یکی از مهم‌ترین فعالان و بازیگران حوزه معدن و صنایع معدنی کشور است. برای بررسی مهم‌ترین پروژه‌های این سازمان و اطلاع از برنامه‌های در دست اجرای آن با رئیس هیات عامل این سازمان به گفتگو نشستیم.

یک نیروگاه گازی مدرن در راه است

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر گفت: واحد نخست گازی نیروگاه قشم تا پایان تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

با این تفاهمنامه معادن احیا می‌شوند

سازمان‌های زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و بسیج مهندسی صنعتی امروز با رویکرد ایجاد اشتغال در حوزه معادن کوچک تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

اتفاقی نوین در پالایش گاز

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز اعلام کرد که این بخش تمرکز خود را بر دستاوردهایی قرار داده است که خودکفایی شرکت گاز در همه حوزه‌ها را تا پایان امسال و حداکثر تا پایان دولت محقق کند.

سخنگوی دولت درباره ایمیدرو چه گفت؟

سخنگوی دولت اعلام کرد: ایمیدرو از ابتدای دولت، تمرکز بر راه‌اندازی معادن در مناطق محروم را آغاز کرد و خوشبختانه در سال ۹۷ و ۹۸ برنامه‌های این حوزه به ثمر نشست.

یک پیش بینی از بازار مهم جهانی

رئیس و مدیرعامل شرکت آرامکوی سعودی پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت با معکوس شدن روند رکود مصرف که ناشی از شیوع پاندمی کووید ۱۹ بوده، بهبود یافته و تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۹۰ میلیون بشکه در روز می‌رسد

معادن را بستیم و به رقبا واگذار کردیم

دبیر انجمن سنگ‌ ایران با بیان اینکه در سال ۹۲ تصمیم غلط وزارت صنعت با توصیه مشاوران اجرا و عوارض ۷۰درصدی بر صادرات سنگ اعمال شد، گفت: با تعطیلی ۱۰۰۰ معدن سنگ، بازار صادرات ۱ میلیارد دلاری را هم به رقبا واگذار کردیم.

آماده تامین برق در تابستان هستیم

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به پایان برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌های کشور، گفت: واحدهای حرارتی کاملا آماده تامین برق روزهای گرم پیک تابستان امسال هستند.

معدن جور نفت را بکشد!

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: «معتقدم بخش معدن می‌تواند جایگزین بخش نفت باشد و هم اکنون نیز درآمدهای معدنی بار کاهش درآمدهای نفتی را به دوش می‌کشد.»

صنعت برق در آستانه انقلاب

صنعت برق ایران در سایه تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید در امسال از ۲۰ پروژه مهم و اثرگذار رونمایی می‌کند که می‌تواند روند توسعه برقی کشورمان را سریع‌تر کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها