|
کدخبر: 315750 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال مراقب نساجی باشد / بازیکن ۲۰ میلیاردی نباید بهانه جویی کند / دلال ها قیمت بازیکنان را بالا بردند

مجتبی انصافی اظهار کرد: در کشور ما نرخ‌ها مدام افزایشی می‌شود ولی تغییری در کیفیت بازی‌ها نمی بینیم. نفس عمل سازمان لیگ قابل تأیید است؛ اما روش اجرای آن ایراداتی دارد. متاسفانه به‌دلیل وجود ایجنت‌ها و دلال‌ها، مشکلات زیادی در ثبت قراردادها ایجاد می‌شود و ارزش بازیکن بسیار بالا می رود.

اقتصاد استقلال مراقب نساجی باشد / بازیکن ۲۰ میلیاردی نباید بهانه جویی کند / دلال ها قیمت بازیکنان را بالا بردند

دربی ۱۰۲ پایتخت با نتیجه یک بر یک مساوی به اتمام رسید تا تیم‌های پرسپولیس و استقلال امتیازها را در ورزشگاه آزادی تقسیم کنند.

استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در این بازی، از نکات جالب دربی ۱۰۲ محسوب می‌شود. در دقیقه ۷ ۹۰، یک پنالتی به سود استقلال با کمک VAR اعلام شد تا بازی به تساوی ختم شود. کوین یامگا با خونسردی همیشگی پنالتی خود را به گل تبدیل کرد تا صدرنشین لیگ از شکست حتمی بگریزد. گل سرخپوشان پایتخت را امید عالیشاه به ثمر رساند.

شاگردان نکونام با این تساوی ۲۵ امتیازی شدند و در صدر جدول باقی ماندند. پرسپولیس هم با ۲۱ امتیاز و یک بازی کمتر در رده سوم جدول قرار گرفت. آبی های تهرانی سه‌شنبه در خانه میزبان تیم نساجی مازندران هستند. گسترش نیوز برای بررسی دربی ۱۰۲ و حواشی پرشمار آن، گفت و گویی با مجتبی انصافی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

انصافی-استقلال

پنالتی استقلال به حق اعلام شد

مجتبی انصافی درباره تساوی دو تیم پایتخت در دربی اظهار کرد: به نظرم این دربی کیفیت قابل قبولی نداشت و دو تیم بازی احساسی و به دور از تاکتیک خاصی را ارائه دادند. من تجربه حضور در دربی را دارم و از استرس زیاد بازیکنان در این بازی حساس مطلع هستم. به دلیل فشارهای زیاد این مسابقه، ترجیح کادرفنی و بازیکنان بر نباختن است؛ درحالی که اولویت تیم باید کسب برد باشد و برای دستیابی به این هدف پا به میدان گذاشت. ترس از باخت، مهم ترین عامل کثرت تساوی‌ها در دربی تهران در سال‌های گذشته بوده و نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد.

او درباره حواشی مربوط به داوری و باور کادرفنی استقلال بر نفع پرسپولیس از نبودِ وار(VAR) در فوتبال ایران گفت: طبیعتا با وجود این سیستم در لیگ از ابتدای فصل، بعضی تیم‌ها در جایگاه پایین تری قرار می‌گرفتند. سیستم وار تا حدود زیادی عدالت را در این بازی برقرار کرد و اعتراضات را به حداقل رساند. درصورت عبور داور از صحنه مهم آخر بازی، جنجال‌های زیادی به وجود می آمد؛ اما وار این قبیل اشتباهات را کاهش داد. پنالتی استقلال به حق اعلام شد و شکی در آن وجود ندارد. این سیستم باید خیلی زودتر وارد فوتبال ایران می‌شد و مسئولین در تهیه این تکنولوژی تعلل کردند.

دربی-تهران

حواشی غالب بر متن

انصافی در خصوص عملکرد خط حمله استقلال و به ویژه مهرداد محمدی در دربی بیان کرد: عملکرد محمدی در هفته‌های گذشته قابل قبول نبوده و او موفق به ارائه نمایش‌های ابتدایی خود نشده است. برخلاف باور عامه، محمدی خرید بزرگی برای استقلال نبود و هنوز شاهد تأثیرگذاری چشمگیری از سوی او نبودیم. امیدوارم او در ادامه بتواند به خط حمله استقلال کمک کند و حضور موثری در ترکیب تیم داشته باشد.

پیشکسوت باشگاه استقلال دربارۀ حواشی عجیب دربی ۱۰۲ به گسترش نیوز گفت: متاسفانه حجم حاشیه‌های دربی بالا است و بر متن غلبه می‌کند. برخی افراد از شادی بعد از گل مربی استقلال گلایه‌مند بودند که من درک نمی‌کنم. یک مربی بنا به کاراکتر خود و به صورت کاملا طبیعی به خوشحالی می‌پردازد. به ثمر رساندن گل در دقایق پایانی و فرار از شکست، طبعا شادی بسیاری دارد و با توجه به فشارهای موجود روی شانه‌های مربی، این نوع واکنش‌ها و خوشحالی‌ها طبیعی است.

دربی-تهران

نمره قبولی برای خط دفاعی استقلال

کارشناس فوتبال دربارۀ عملکرد خط دفاعی استقلال در این بازی اظهار کرد: عملکرد خط دفاعی به دو بخش فردی و گروهی تقسیم می‌شود که از ابتدای فصل شاهد عملکرد مناسب از نظر گروهی نیستیم. جواد نکونام برای رفع مشکلات در این زمینه و جلوگیری از پذیرش گل، سیستم خود را به ۲-۳-۵ و گاها ۱-۴-۵ تغییر داد.

انصافی ادامه داد: به این شکل که کانال‌های کناری در خط دفاعی بسته شد و وینگرهای خطرناک مثل مهدی ترابی موفق به عرض اندام در این دربی نشدند. تراکم دفاعی در این بازی خوب بود و خط دفاعی استقلال تا حد زیادی موفق ظاهر شد. استقلال از لحاظ فردی در خط دفاعی مشکل دارد و مصدومیت‌های زیاد نیز این معضلات را محسوس‌تر از گذشته کرده است.

بازی سختی خواهد شد

وی در پیوند با دیدار بعدی استقلال با نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی، او توضیح داد: «بازی خیلی سخت و پر چالشی برای استقلال پیش‌بینی می‌کنم. به نظر من، یکی از سخت‌ترین بازی‌های نیم‌فصل اول استقلال محسوب می‌شود و دلیل اصلی آن دربی اخیر است که انرژی و توان زیادی از بازیکنان استقلال گرفت.

بازیکن پیشین استقلال در ادامه مطرح کرد: نساجی چیزی برای از دست دادن ندارد و در بهترین مقطع هم به استقلال برخورد کرده است. درهر حال، این مسائل نباید برای بازیکنان استقلال تبدیل به بهانه‌جویی شود. بازیکن ۲۰ میلیاردی باید در هر موقعیتی عملکرد خوبی از خود نشان دهد و پرسپولیس یا نساجی برایش تفاوتی نداشته باشد. باید دربی فراموش شود و تمام تمرکز کادرفنی و بازیکنان بر نساجی قائم شهر معطوف باشد.

برزویچ-النصر

اعراب معادلات را تغییر دادند

مجتبی انصافی دربارۀ احتمال کسر امتیاز از استقلال به دلیل رعایت نکردن قانون سقف قراردادها به گسترش نیوز گفت: کسی منکر بحث شفاف‌سازی مالی در قراردادهای بازیکنان نیست؛ اما اعراب حوزه خلیج‌فارس همۀ معادلات موجود را تغییر دادند و فوتبال آسیا را به نوعی گران کردند. البته ریخت و پاش تیم‌های عربی بدون استراتژی نبوده و حالا شاهد پیشرفت فنی لیگ‌های آنان هستیم.

او در پایان اضافه کرد: در کشور ما نرخ‌ها مدام افزایشی می‌شود ولی تغییری در کیفیت بازی‌ها نمی بینیم. نفس عمل سازمان لیگ قابل تأیید است؛ اما روش اجرای آن ایراداتی دارد. متاسفانه به دلیل وجود ایجنت‌ها و دلال‌ها، مشکلات بسیاری در ثبت قراردادها ایجاد می‌شود و ارزش بازیکن بسیار بالا می‌رود. قراردادهای زیرمیزی و مبلغ‌های غیرواقعی، تنها بخشی از ایرادات کار در این زمینه به شمار می‌روند. لیگ برتر ایران در این فصل نسبت به فصل قبل هیچ پیشرفت فنی نداشته است و دراین باره شکی وجود ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها