|
کدخبر: 316485 سهیل مافی

در گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت استقلال مطرح شد؛

باید به حال این فدراسیون گریه کرد / قصد قهرمان کردن سوگلی را دارند / حالم از این فوتبال به هم می‌خورد

محمد نوری بیان کرد: تمام این وقایع مثل روز روشن بود و من از مدت‌ها قبل، این مسائل را پیش بینی کرده بودم. کمیته استیناف با این رای ناعادلانه استقلال را وارد یک حاشیه جدید کرد.

فوتبال باید به حال این فدراسیون گریه کرد / قصد قهرمان کردن سوگلی را دارند / حالم از این فوتبال به هم می‌خورد

کمیته استیناف رأی خود را در رابطه با پرونده پرسپولیس و سپاهان صادر کرد که طبق این رای، امتیازهای کسر شده به این دو باشگاه بازگردانده شد. این دو تیم پیش‌تر با اعلام کمیته انضباطی و به دلیل تخلف های مربوط به رعایت سقف قراردادها، با کسر امتیاز مواجه شده بودند.

با بازگشت ۴ امتیاز سپاهان، این تیم به صدر جدول رسید و آبی های پایتخت یک پله در جدول سقوط کردند. پرسپولیس نیز با کسب این یک امتیاز، خود را از تراکتور ۲۵ امتیازی جدا کرد و جایگاه سوم جدول را به دست آورد.

حالا باید صبر کرد و دید که مسئولان و کادرفنی باشگاه استقلال نسبت به این تصمیم کمیته استیناف چه موضعی می گیرند. گسترش نیوز برای بررسی این موضوع، گفت و گویی با محمد نوری انجام داده که در ادامه می خوانید.

نوری-و-عنایتی

باید به حال این فدراسیون گریه کرد

پیشکسوت باشگاه استقلال درباره رای کمیته استیناف مبنی بر بازگشت امتیازات دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس گفت: باید به حال این فدراسیون گریه کرد که حتی حاضر نیست مطابق قوانین خود عمل کند. تمام این وقایع مثل روز روشن بود و من از مدت ها قبل این مسائل را پیش بینی کرده بودم. کمیته استیناف نیز با این رای ناعادلانه استقلال را وارد یک حاشیه جدید کرد.

نوری ادامه داد: از بیان این جمله متاسف هستم ولی ناچارا باید این مورد را ذکر کنم که حالم از این فوتبال و مسائل داخل آن به هم می خورد. ذره ای عدالت در این فوتبال دیده نمی شود و فدراسیون و نهادهای مربوط به آن بار دیگر این مسئله را ثابت کردند. فدراسیون فوتبال همانند گذشته قصد قهرمان کردن تیم های سوگلی را دارد و احتمالا با مهندسی به این خواسته خود خواهد رسید.

با ناجوانمردی تیم ما را پایین کشیدند

او تصریح کرد: این تصمیم کاملا به ضرر استقلال تمام شد و حالا ما به راحتی صدر جدول را از دست دادیم. آقایان وقتی دیدند که داخل زمین حریف استقلال نمی شوند، با ناجوانمردی تیم ما را پایین کشیدند. به باور من، این تصمیمات از پیش تعیین شده بود و حالا فدراسیون باید پاسخ میلیون ها هوادار استقلال را بدهد. این رای عجیب فوتبال ایران را وارد حاشیه بزرگی خواهد کرد.

بازیکن پیشین استقلال در مورد موضع احتمالی باشگاه استقلال در این خصوص عنوان کرد: باشگاه انتظار چنین رای شیطنت آمیزی را داشت وگرنه در پنجره نقل و انتقالات تابستانی همانند دو تیم مدعی دیگر برای تقویت ترکیب خود هزینه بیشتری می کرد.

تاج-تیم-ملی

شفاف سازی مالی برای فدراسیون یک بهانه بود

نوری ضمن انتقاد از فدراسیون فوتبال به گسترش نیوز گفت: باشگاه های پرسپولیس و سپاهان در تابستان خود را تا دندان مسلح کردند و بر خلاف استقلال هیچ اعتنایی به قانون سقف قراردادها نکردند. ظاهرا شفاف سازی مالی برای فدراسیون یک بهانه برای دستیابی به خواسته های مورد نظرش بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بنا به این برخوردها بود، استقلال نیز می توانست در تابستان و بدون رعایت سقف قراردادها، بازیکنان مدنظر خود را جذب کند. حالا پرسپولیس باز هم با کمک های غیبی روحیه گرفته و به قهرمانی امیدوار می شود. امیدوارم باشگاه به بهترین شکل ممکن به این بی عدالتی پاسخ محکم بدهد.

جلالی-استقلال

پیکان تیم خطرناکی است

کارشناس فوتبال در پیوند با بازی بعدی استقلال مقابل پیکان به گسترش نیوز گفت: پیکان شرایط خوبی در جدول ندارد اما نباید این تیم را دست کم گرفت. من بازی این تیم با فولاد را تماشا کردم و از عملکرد این تیم متعجب شدم. جایگاه واقعی این تیم رتبه ۱۳ جدول نیست و این به این مسئله پی بردم. پیکان فوتبال خیلی خوبی ارائه می دهد و استقلال بازی سختی برابر این تیم در پیش دارد. استقلال باید بدون درنظر گرفتن رتبه پیکان و با حفظ تمرکز، برای کسب ۳ امتیاز این مسابقه به میدان بیاید.

نوری در پایان اضافه کرد: به عقیده من، رای کمیته استیناف پیش از بازی با پیکان شوک بدی به استقلال وارد کرد و به احتمال زیاد این مورد روی تمرکز و عملکرد بازیکنان ما اثر منفی خواهد گذاشت. فدراسیون با نهایت سیاست و مهندسی، پیش از بازی با پیکان تمرکز استقلال را برهم زد. ظاهرا جواد نکونام در این فصل باید با همه ارکان فوتبال کشور بجنگد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها