|
کدخبر: 314300

استقلال / جام ملت های آسیا / حردانی

خبر تلخ برای بوگاتی استقلال

مدافع ریزنقش استقلال قطعاً راهی جام ملت‌های آسیا نخواهد شد.

فوتبال خبر تلخ برای بوگاتی استقلال

صالح حردانی برخلاف پیش‌بینی‌هایی که بعد از انتقالش به استقلال وجود داشت، در سه فصل اخیر نشان داده که بازیکن باکیفیتی محسوب می‌شود. مدافع راستی که در فولاد چهره شد و از نیم‌فصل دوم لیگ بیست و یکم و با نظر فرهاد مجیدی از فولاد به استقلال آمد تا در ۲۲ سالگی حضور در یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران را تجربه کند. حردانی در نیم‌فصل دوم لیگ ۲۱، ۱۴ بار در ترکیب استقلال قرار گرفت و در کسب عنوان قهرمانی این تیم نقش داشت.

او فصل قبل اما ۲۲ بازی برای استقلال انجام داد و البته یکی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی هم بود. حردانی کج دار و مریز به اردوی تیم ملی در زمان مربیان مختلف دعوت شد اما هیچگاه نگاه به او در حد یک بازیکن ثابت یا حتی مدافع راست دوم هم نبود. صالح این فصل هم هر زمان که در ترکیب اصلی قرار گرفته یا به‌عنوان تعویضی وارد زمین شده، نشان داده که قابلیت تأثیر روی نتیجه بازی را دارد.

یک‌ یا ۹۰ دقیقه. برای دفاع راست خوزستانی استقلال تفاوتی ندارد که چند دقیقه در ترکیب قرار می‌گیرد. حردانی هر زمانی که به میدان برود، بی‌وقفه‌ برای برتری تیمش می‌جنگد. احتمالاً همین ویژگی موجب محبوبیت هرکول جیبی استقلال در بین هواداران این تیم‌ شده است. حردانی این فصل ۸ بازی برای استقلال انجام داده و یک گل هم زده. گلی که در روز پیروزی سه بر صفر استقلال وارد دروازه نفت آبادان شد.

حردانی ۴ بار به‌عنوان بازیکن ثابت وارد زمین شده و در یکی از آنها تعویض شده. صالح ۴ بار هم به‌عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شده و البته مؤثر بازی کرده. او روی هم ۳۷۹ دقیقه در ترکیب استقلال – لیگ بیست و سوم – قرار گرفته و در همین مدت کوتاه هم ثابت کرده که بازیکن مؤثری است. حردانی البته در یکی دو سال اخیر بارها به تیم ملی هم دعوت شده اما هرگز نتوانسته کادرفنی را برای استفاده مداوم از خود در ترکیب اصلی مجاب کند.

مدافع ریزنقش استقلال پس از حضور در اردوی شهریورماه به جای رامین رضاییان که در آن زمان مصدوم شده بود، در اردوی بعدی جایگزین صادق محرمی شد تا قلعه‌نویی نشان بدهد به حردانی به چشم سومین مدافع راست برتر فوتبال ایران می‌نگرد. با این حال، فرصت بازی کردن در ترکیب اصلی تیم ملی برای این مدافع ۲۴ ساله شاید به این سرعت پیش نیاید. بخصوص که بازی محرمی در اروپا و کیفیت رضاییان در ترکیب سپاهان و تیم ملی مزید بر علت می‌شود تا نه‌تنها قلعه‌نویی، بلکه هر سرمربی دیگری هم در حال حاضر روی این دو بازیکن باتجربه و آماده قلم قرمز نکشد.

حردانی که در سه فصل اخیر ۴۴ بازی برای استقلال در لیگ و یک بازی در جام حذفی انجام داده، مترصد فرصتی است تا تعداد بازی‌های ملی خود را هم افزایش بدهد. او در آخرین بازی استقلال در لیگ مقابل ذوب‌آهن جای کوین یامگا وارد زمین شد و عملکرد خوبی هم ارائه داد. با وجود این او در استقلال پشت خط یامگا مانده و در تیم ملی هم اگر اتفاق خاصی نظیر مصدومیت رضاییان یا محرمی پیش نیاید، قطعاً راهی جام ملت‌های آسیا نخواهد شد. این اتفاقی قابل پیش‌بینی در مورد حردانی است. مدافع راستی که با بدشانسی به تور رضاییان و محرمی خورده و تا امروز فقط ۳ بازی ملی در کارنامه‌اش ثبت شده است.

منبع: ایران ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها