|
کدخبر: 276465 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

استقلال بازی به بازی بهتر می‌شود / غلامی حرف مردم را زد / چرا ترابی باید در تیم ملی باشد؟

سعید مراغه چیان پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: استقلال به‌تدریج ترکیب اصلی خود را شناخته و به ساختار ثابتی رسیده است. روزبه‌روز شاهد عملکرد بهتری از سوی تیم هستیم. بازی با تیم‌های تدافعی مثل ذوب‌ آهن، برای هر تیمی دشوار است. آن‌ها با تشکیل لایه‌های تدافعی، کار را برای رقبا بسیار مشکل می‌کنند.

ورزش استقلال بازی به بازی بهتر می‌شود / غلامی حرف مردم را زد / چرا ترابی باید در تیم ملی باشد؟

استقلال در هفته نهم لیگ برتر به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفت. آبی‌ها در هفته گذشته مقابل فولاد خوزستان صف‌آرایی کردند. این بازی با تساوی یک‌بریک به پایان رسید. محبی و علیاری، گل زنان ۲ تیم در این نبرد بودند. در این بین کادر فنی و بازیکنان استقلال نسبت به قضاوت داور مسابقه اعتراض داشتند.

چند صحنه مشکوک در محوطه جریمه فولاد اتفاق افتاد اما حاج ملک هیچ‌کدام را پنالتی تشخیص نداد. در بازی با ذوب‌آهن نیز یک صحنه کاملاً مشکوک دیگر رخ داد. برخورد مدافع ذوب‌آهن با آرش رضاوند، توسط پیام حیدری پنالتی اعلام نشد. روز جمعه استقلال در مقابل تیمی تدافعی قرار گرفت. ذوب‌آهن جزو معدود تیم‌های بدون شکست لیگ بود و در هشت بازی، ۳ گل دریافت کرده بود.

علی‌رغم حملات جسته‌وگریخته آبی‌ها، دروازه حبیب فر‌عباسی در نیمه اول بسته ماند. محمد محبی جدی‌ترین فرصت استقلال را برای پیش افتادن از حریف از دست داد. در نیمه دوم نیز استراتژی ذوب‌آهن تغییری نکرد. شاگردان ریکاردو ساپینتو توان عبور از دفاع چندلایه تیم میزبان را نداشتند. هافبک‌های استقلال مطابق چند بازی گذشته، در تغذیه مناسب مهاجمان ناکام بودند.

طبق ادعای اکثر کارشناسان، استقلال در لیگ بیست و دوم در برابر تیم‌هایی با رویکرد دفاعی، به بن‌بست تاکتیکی خورده و توانایی ایجاد موقعیت جدی گلزنی را ندارد. اتفاقی که پیش‌ازاین نیز در چند بازی‌ دیده‌ شده بود. به‌عنوان‌ مثال در بازی با پیکان یا نفت مسجدسلیمان، شاهد سردرگمی در فاز هجومی استقلال بودیم.

اگر اشتباه لحظه آخری محمد قریشی نبود، دو امتیاز حساس دیگر نیز از چنگ ساپینتو و شاگردان او خارج می‌شد. استقلال با این ۳ امتیاز شیرین و حیاتی، هم امتیاز پرسپولیس شد. قرمزهای پایتخت به خاطر تفاضل گل بهتر رتبه اول را به خود اختصاص دادند.

آبی‌های تهرانی در گام بعدی باید در خانه به مصاف آلومینیوم اراک بروند. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر بازی‌های اخیر استقلال و همچنین شرایط تیم ملی پیش از آغاز جام جهانی، گفت‌وگویی با سعید مراغه چیان پیشکسوت استقلال انجام داده که درادامه می‌خوانید.

استقلال-در-فولادشهر

استقلال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است

سعید مراغه چیان درباره بازی استقلال و فولاد در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر گفت: فولاد تیم خوب و جنگنده‌ای است و جزو مدعیان قهرمانی به‌حساب می‌آید. استقلال فوتبال خوبی را در این مسابقه ارائه داد. انگیزه خوبی در بین بازیکنان وجود دارد تا عنوان قهرمانی را تکرار کنند. استقلال به‌تدریج ترکیب اصلی خود را شناخته و به ساختار ثابتی رسیده است.

او ادامه داد: روزبه‌روز شاهد عملکرد بهتری از سوی تیم استقلال هستیم. بازی با تیم‌های تدافعی مثل ذوب‌ آهن، برای هر تیمی دشوار است. آن‌ها با تشکیل لایه‌های تدافعی، کار را برای رقبا بسیار مشکل می‌کنند. استقلال فشار خوبی را وارد کرد و درنهایت مقابل یک تیم کاملاً تدافعی به برتری رسید. اوایل فصل بازی‌های خیلی خوبی از استقلال شاهد نبودیم و الآن هماهنگی بهتری بین بازیکنان شکل‌گرفته است. استقلال یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است.

پیشکسوت استقلال در مورد اشتباهات داوری در هفته‌های گذشته بیان کرد: در بازی با فولاد در حق استقلال اجحاف شد. حداقل یک پنالتی قطعی برای ما گرفته نشد. استقلال با کسب ۳ امتیاز بازی قبلی، می‌توانست با حاشیه امن در صدر جدول باشد.

مراغه چیان در ادامه خاطرنشان کرد: داوری‌ها در چند بازی گذشته عجیب و تأسف‌بار بود. تا زمانی که وی‌ ای آر (var) به فوتبال ما نیاید، این وضعیت ادامه خواهد داشت. تمام دنیا از این تکنولوژی استفاده می‌کنند به‌جز ایران! دلیل مقاومت مسئولین در برابر ورود کمک‌داور ویدئویی را متوجه نمی‌شوم.

مهدی-قایدی

چرا این بازیکن باید در تیم ملی باشد؟

او در رابطه با ممانعت دوباره از ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها توضیح داد: در همه دنیا هواداران به ورزشگاه‌ها برگشتند. الآن که دیگر مسئله کرونا هم مطرح نیست. اگر من هنوز در حال بازی بودم، بدون حضور تماشاچی به زمین نمی‌رفتم. وجود تماشاگران، جذابیت و کیفیت بازی‌ها را دوچندان می‌کنند. جلوگیری از ورود مردم به استادیوم‌ها باعث تعجب من شده است. سیاست‌بازی‌ها در فوتبال حال آدم را بد می‌کند.

بازیکن پیشین استقلال در مورد افت نسبی مهدی قایدی در هفته‌های گذشته عنوان کرد: قایدی به‌وضوح دچار افت کیفی شده و تأثیرگذاری بازی‌های ابتدایی را ندارد. برعکس او، محمد محبی روزبه‌روز آماده‌تر می‌شود و در ترکیب استقلال عالی کار می‌کند. او به‌مراتب لایق‌تر برخی بازیکنان دعوت‌شده مثل مهدی ترابی است. دعوت ترابی از سوی کی روش خیلی عجیب است. او در این فصل عملکرد خاصی نداشته است. حتی در تیم ملی هم از ترابی بازی باکیفیتی ندیدیم. چرا این بازیکن باید در تیم ملی باشد؟

یامگا-ذوب-آهن

یامگا باید یک خط جلوتر برود

مراغه چیان در ارتباط با حضور کوین یامگا در پست دفاع راست تصریح کرد: یامگا باید یک خط جلوتر برود. حضور او در پست بال راست، هم به نفع او و هم به سود استقلال است. دفاع راست پست ایده آل یامگا نیست. حردانی باید در پست تخصصی خود بازی کند.

او در خصوص اردوی اخیر تیم ملی در اتریش گفت: اردوی مناسبی بود و بازیکنان تیم ملی محک خوبی در این ۲ بازی خوردند. کی روش هنوز به ترکیب اصلی خود نرسیده و این موضوع نیازمند گذشت زمان بیشتری است. زمان زیادی تا شروع جام جهانی باقی نمانده و امیدوارم هرچه سریع‌تر تیم ملی به مرز آمادگی برسد.

سعید مراغه چیان در پایان اضافه کرد: استقلال بازی به بازی بهتر می‌شود و با نتایج خوب به دست آمده، در بالای جدول قرار دارد. در مورد عارف غلامی هم یه نکته را باید اضافه کنم. کنار گذاشتن او دلیل منطقی نداشت. مگر او خلاف واقعیت حرف زد؟ از بازگشت مجدد او خوشحال هستم اما غلامی حرف مردم را زد و برخورد باشگاه با او اصلاً خوب نبود.

  • ناشناس ارسالی در

    برو کروات خود را شل تر کن چون نفست بند ن یاد.
    غلامی حرف کدام مردم را زد شور شیان داعشی رایا مردم میدان انقلاب .
    بدبخت بیچاره یا نفهم هستید یا خودتان را به نفهمی زدید.
    خاصیت این اغتشاش ات اینست که مشخص می کند چه کسی ایرانی و فادربه کشورهست وچه کسی چون تو خائن

  • علی ارسالی در

    حرف کدام مردم را هوادار واقعی یا هوا دار اغتشاشگر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها