|
کدخبر: 275911 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

شرایط استقلال پایدار نیست / حسینی مقصر بود / باشگاه رفتار ساپینتو را مدیریت کند

طالب نسب پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: استقلال در این بازی و خصوصا در نیمه دوم، موفق به ایجاد موقعیت‌های جدی گلزنی شد. در مجموع شرایط فنی استقلال خیلی پایدار نیست. ثبات در کارهای تاکتیکی استقلال دیده نمی‌شود. البته نبود تماشاگران نیز در افت کیفی تیم‌ها موثر بوده است.

ورزش شرایط استقلال پایدار نیست / حسینی مقصر بود / باشگاه رفتار ساپینتو را مدیریت کند

مصاف مهم هفته بین استقلال و فولاد با نتیجه مساوی به پایان رسید. استقلال بعد از پیروزی شیرین و روحیه بخش در سیرجان، مقابل فولاد خوزستان صف‌آرایی کرد. آبی‌های پایتخت برای رسیدن به صدر جدول نیاز به این پیروزی خانگی داشتند.

ریکاردو ساپینتو تغییر خاصی در ترکیب خود اعمال نکرده بود. بازی در نیمه اول جذابیت خاصی نداشت. مجید علیاری با فرصت طلبی، گل اول بازی را به ثمر رساند و فولاد را پیش انداخت. ابوالفضل جلالی از شروع نیمه دوم به جای جعفر سلمانی به بازی آمد. با آمدن جلالی، حملات استقلال شدت بیشتری به خود گرفت و اکثر حملات از سمت چپ پی‌ریزی شد.

محمد محبی در دقیقه ۶۲ پاس خوب مرادمند را تبدیل به گل کرد. پس از گل مساوی محبی، امید به پیروزی در بین بازیکنان استقلال پررنگ شد. مدافع عنوان قهرمانی در ۲۰ دقیقه پایانی، فشار زیادی به دروازه شهاب گردان وارد کرد اما تلاش آن‌ها برای زدن گل برتری بی‌نتیجه ماند.

یکی از نکات مهم بازی، صحنه های مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه فولاد بود. استقلالی‌ها نسبت به قضاوت حاج ملک به شدت معترض بودند. ساپینتو بر این اعتقاد بود که ۳ پنالتی واضح برای استقلال اعلام نشده و داور بازی، برد را از تیم او گرفته است. استقلال با این تساوی به رده سوم جدول رفت و موفق به صدرنشینی نشد.

آبی‌های تهرانی روز جمعه در ورزشگاه فولادشهر به مصاف ذوب آهن اصفهان می روند. گسترش نیوز برای بررسی عملکرد استقلال در بازی با فولاد، گفتگویی با اصغر طالب نسب پیشکسوت آبی‌ها انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

استقلال-فولاد-خوزستان

بازی قشنگی را شاهد نبودیم

اصغر طالب نسب درباره دیدار استقلال و فولاد گفت: بازی قشنگی را شاهد نبودیم. چند تیم بالای جدول، ملی پوشان بیشتری نسبت به سایر تیم‌ها دارند. مسابقات این تیم‌ها تحت تاثیر جام جهانی قرار گرفته است. هر ۲ بازی مهم هفته، حساسیت خاصی نداشت. هنوز به هفته دهم نرسیدیم و تیم های مدعی تا این حد محتاط بازی می‌‌کنند.

او ادامه داد: عملکرد آن‌ها تحت الشعاع تیم ملی است. موقعیت تیم‌ها در جدول نمی‌تواند دلیل این نمایش‌های معمولی باشد. مضاف بر اینکه تا ۲ هفته دیگر، لیگ هم تعطیل خواهد شد. انگیزه دعوت بین همه بازیکنان لیگ وجود دارد. منتها این موضوع بین تیم‌های بالای جدول، ملموس‌تر است.

پیشکسوت استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از جام جهانی نیز شرایط متفاوتی اتفاق می‌افتد. بازیکنانی که راهی به تیم ملی پیدا نکردند، دچار سرخوردگی می‌شوند. در دوره بازی ما نیز شرایط تیم‌ها در فاصله چند هفته تا آغاز جام جهانی، ناپایدار می‌شد.

محمد-محبی

شرایط فنی استقلال پایدار نیست

طالب نسب در خصوص شرایط این روزهای استقلال اظهار کرد: استقلال در این بازی و خصوصا در نیمه دوم، موفق به ایجاد موقعیت های جدی گلزنی شد. در مجموع شرایط فنی استقلال خیلی پایدار نیست. استقلال در این ۸ بازی نتایج خوبی گرفته است. ساپینتو در زمینه نتیجه‌گیری، شروع خیلی خوبی داشته و بین مربیان خارجی استقلال، عالی عمل کرده است.

او اضافه کرد: با این حال شرایط تاکتیکی تیم نرمال و پایدار نیست. به عنوان مثال بین دقایق ۵۰ تا ۷۰ ، خوب و هجومی کار می کنیم. در دقایق دیگر، کیفیت استقلال در حد یک تیم محلی نزول پیدا می‌کند. ثبات در کارهای تاکتیکی استقلال دیده نمی‌شود. البته نبود تماشاگران در افت کیفی تیم‌ها در ۲ هفته گذشته، موثر بوده است.

بازیکن پیشین استقلال در ادامه بیان کرد: هوادار موتور محرکه بازی است و با حضور آن‌ها، انگیزه بازیکنان صد برابر می شود. دو گل بازی هم روی اشتباه مسلم دروازه بان‌ها به ثمر رسید. توپ ارسالی فولادی‌ها سه بار بالای سر حسینی در گردش بود. دروازه بان مالک محوطه شش قدم است. خروج به موقع مانع از گلزنی علیاری می‌شد.

ریکی-ساپینتو

ساپینتو قادر به کنترل هیجانات خود نیست

طالب نسب در رابطه با رفتارهای هیجانی ساپینتو در کنار زمین اظهار کرد: پیش از شروع لیگ نیز به رفتارهای هیجانی و برون گرای این مربی اشاره کردم. انسان های هیجانی قابلیت تحت تاثیر قرار دادن محیط اطراف خود را دارند. برای شما یک مثال از فوتبال اروپا می‌زنم. دیگو سیمئونه از هیجانات خود را به طریق مثبت و در جهت منافع تیم خود استفاده می‌کند.

او افزود: همین مسئله تبدیل به یکی از عوامل دخیل در موفقیت‌های اتلتیکو شده است. در مورد ساپینتو، عکس این موضوع رخ می‌دهد. او قادر به کنترل هیجانات خود نیست و دود این اتفاق به چشم استقلال می‌رود. ساپینتو در هفته دوم به برانکارد لگد زد. این حرکت غیرقابل توجیه، مستلزم محرومیت سنگین نیز بود اما به خاطر نام استقلال، آن قضیه جمع شد.

این کارشناس فوتبال در ادامه به گسترش نیوز گفت: اگر او مربی یک تیم شهرستانی بود، ۱۰ هفته محروم می‌شد. ساپینتو در بازی با گل گهر مقصر نبود. الهویی با کادر استقلال درگیر بود. داور به اشتباه به ساپینتو کارت داد. رفتار بعدی این مربی در شأن باشگاه استقلال نبود. باشگاه باید رفتار او را به نحوی مدیریت کند. الان تماشاگر نیست اما رفتار ساپینتو در حضور آن‌ها، جو ورزشگاه به هم می‌ریزد.

طالب نسب در خصوص بازی با ذوب آهن عنوان کرد: باوجود تمامی انتقادات، به اعتقاد من استقلال تیمی قوی و با‌پتانسیل است. استقلال خوب بازی نمی‌کند اما برنده می‌شود. این یک امتیاز مثبت به شمار می‌رود. کسب موفقیت بدون استفاده از تمام ظرفیت ها، نکته قابل توجهی است.

او در پایان گفت: استقلال با پنجاه درصد توان خود در سیرجان برنده شد. این مطلب بیانگر قدرت بالقوه استقلال است. بی تردید استقلال در این فصل، جزو شانس‌های اصلی قهرمانی است. به نظر من استقلال در برابر ذوب آهن، با همان عملکرد ۲ بازی اخیر، کار سختی برای پیروزی ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها