|
کدخبر: 263989 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

پرسپولیس به این هافبک نیاز دارد / شهباززاده به درد تیم پیشکسوتان می‌خورد

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: آقای محمدی به عنوان معاونت باشگاه، تمامی امور را یک تنه انجام می دهد. حتی وظایف آقای پیروانی به عنوان سرپرست زحمتکش باشگاه را ایشان به عهده گرفته و علنا آقا افشین بیکار شده است.

فوتبال پرسپولیس به این هافبک نیاز دارد / شهباززاده به درد تیم پیشکسوتان می‌خورد

پرسپولیس در هفته پایانی برای مسجل کردن نایب قهرمانی خود در لیگ به مصاف فجرسپاسی رفت. شاگردان گل محمدی در نهایت با تک گل امید عالیشاه موفق به شکست فجر سقوط کرده شدند و رتبه دوم خود را در جدول تثبیت کردند.

پرسپولیس پس از ۵ سال عنوان قهرمانی را به رقیب دیرینه خود واگذار کرد و در حال حاضر قصد دارد تا با جذب ستاره های لیگ و برخی لژیونرهای ملی پوش، بار دیگر بر بام فوتبال ایران بایستد. گسترش نیوز برای بررسی شرایط پرسپولیس در فصل اخیر و همینطور فعالیت های نقل و انتقالاتی این باشگاه، گفت و گویی با مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه سرخپوشان انجام داده که در ادامه می خوانید.

پرسپولیس-فجر

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی آخر قرمزها مقابل فجر گفت: طبیعتا پرسپولیس برای نایب قهرمانی به کسب پیروزی در این بازی نیاز زیادی داشت. پرسپولیس در نیمه اول، خوب و رو به جلو بازی کرد ولی در نیمه دوم نیروی بدنی تیم به یک‌باره تحلیل رفت که این مسئله برای من عجیب بود. از ابتدای فصل هم بحث خستگی را مطرح می‌کردند که در حالت هفته‌ای یک مرتبه بازی، این ادعا اصلا قابل قبول نیست. دلیل بی انگیزگی و بی نشاط بودن بازیکنان برای من قابل درک نیست.

کادر-پرسپولیس

احتیاج پرسپولیس به یک بدنساز بهتر

او در مورد تعداد بالای مصدومان پرسپولیس در این فصل و وضعیت بدنسازی تیم اظهار کرد: در صحبت هایی که من با استقلالی ها داشتم، آن ها نیز به دانش بالای مربی بدنساز آن‌ها و همچنین تاثیرگذاری بالای پین اشاره می کنند. در فصل های گذشته و در زمان آقای برانکو، زمانی که تیم ها تا دقیقه ۶۰ دچار خستگی می شدند، تازه موتور پرسپولیس روشن می شد. من واقعا نمی دانم که بدنساز باشگاه دقیقا چه کار می کند که وضعیت فیزیکی بازیکنان به این شکل است.

او در ادامه افزود: برای جنگیدن در سه جبهه و کسب بالاترین میزان آمادگی، وضعیت بدنی بازیکنان تیم باید خیلی از شرایط فعلی بهتر باشد. به این مسائلی که اشاره کردم، تعداد مصدومیت های زیاد در این فصل را هم باید اضافه کرد. پرسپولیس در اکثر بازی ها و به ویژه در نیمه دوم به لحاظ بدنی، اصطلاحا کم آورد. به اعتقاد من در فصلی که سپری شد، روی بحث بدنسازی به خوبی کار نشد. آقای گل محمدی باید در مورد کادر بدنسازی تیم تجدید نظر کند و گرنه فصل بعد هم اوضاع به همین شکل خواهد بود. واقعیت امر این است که پرسپولیس به یک بدنساز خارجی و کارکشته نیاز دارد.

پرسپولیس-فجرسپاسی

به جوانان میدان داده نشد

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص عدم به کارگیری بازیکنان جوان توسط کادرفنی عنوان کرد: در رابطه با بازی آخر با فجر، زمانی که می توان از پنج تعویض استفاده کرد و همینطور تیم حریف هم خیلی زهردار نبود، بهتر بود که از جوانان استفاده می شد. به عنوان مثال کادرفنی می توانست در نیمه دوم از ۵ بازیکن امید باشگاه استفاده کند. در فوتبال اروپا می بینیم که مربیان به جوانان تیم خیلی راحت میدان می دهند ولی متاسفانه در فوتبال ما این طور نیست.

او ادامه داد: استفاده از بازیکنان جوان و مستعد در اکثر مواقع کارساز بوده است. تیم امید یعنی که بازیکنان جوان امیدوار هستند که به تیم بزرگسال راه پیدا کنند و کمک حال تیم اصلی باشند. آقای گل محمدی که برخی از این بازیکنان امید را به تیم اصلی اضافه کرده، بهتر است که حداقل در بازی هایی که اهمیت کمتری دارند، از جوانان باشگاه استفاده کند. مثلا مهدی خانی به عنوان بازیکن جوان، مجموعا ۲۰ دقیقه هم بازی نکرده است.

رفیعی-سپاهان

هافبکی که پرسپولیس نیاز دارد

فنونی زاده در رابطه با خرید های جدید پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: به نظر من خرید خوب و هوشمندانه از نان شب هم واجب تر است. خوشبختانه آقای بیرانوند با توجه به نیاز پرسپولیس به گلر شش دانگ جذب شد. آقای پورعلی گنجی هم علی رغم شرایط سنی، یک خرید فوق العاده محسوب می شود. خرید یک هافبک پاسور و طراح نیز بسیار ضروری است. هافبک بازی‌سازی مثل سروش رفیعی می تواند یک گزینه ایده آل باشد. اگر مدیران باشگاه رویشان نمی‌شود، من شماره سروش را دارم و می توانم به او بگویم که به سر تمرین برود. امیدوارم مدیران باشگاه مذاکرات خود را برای جذب این بازیکن که تمایل به این انتقال دارد، رسمی کنند.

او در مورد جذب مهاجم هدف بیان کرد: چندین گزینه تا به امروز مطرح شده که ظاهرا سجاد شهباززاده جدی تر از بقیه به باشگاه لینک شده است. سجاد بازیکن خوب و گلزنی است، ولی به گمان من یکی دو سال دیگر می‌تواند در کنار پیشکسوتان بازی کند. به نظر من این بازیکن به کار پرسپولیس نمی‌آید و خرید خوبی نیست.

رضاییان-پرسپولیس

رامین رضاییان یک ضعف دردسرساز دارد

او درباره خروج رامین رضاییان از جمع سرخپوشان نیز بیان کرد: رامین رضاییان در این مدت واقعا به پرسپولیس کمک کرد و از او ممنون هستم ولی به عقیده من رامین بیش از حد رو به جلو بازی می‌کند و فضای پشت او مدام خالی می‌شود. این مسئله فضای خالی در سمت راست، به پرسپولیس در نیم فصل دوم ضربه زد. این بازیکن در فاز هجومی خیلی خوب است ولی در دفاع مشکل ساز عمل می کند.

او در مورد شرایط سیدجلال حسینی نیز اظهار کرد: بحث رفتن و ماندن آقای حسینی به خودش مربوط می شود و تا این فصل که با صلابت هم عمل کرده، زحمت زیادی برای پرسپولیس کشیده است. به هرحال سید جلال از شرایط بدنی خود بهتر از ما مطلع است. واقعیت این است که شرایط سنی آقای حسینی به نحوی نیست که دقایق زیادی را بازی کند و به این دلیل فشار زیادی را در فصل جاری متحمل شد.

لزوم ایجاد تغییرات در کادرفنی

پیشکسوت سرخ ها در رابطه با شرایط پرسپولیس برای فصل بعد و جنگ بر سر قهرمانی گفت: آقای گل محمدی نسبت به شرایط تیم بهتر از بقیه آگاهی دارد. در ابتدای فصل همه ما خوشحال بودیم که یک کادر پرسپولیس در کنار ایشان هستند ولی در عمل کمک زیادی به سرمربی نکردند.  مثل وضعیتی که بازیکنان فعلی دارند، کادر یحیی نیز باید دچار تغییر و تحول زیادی شود.

محمدی-معاون-پرسپولیس

 اختیارات پیروانی خیلی محدود شده است

او با اشاره به نقش محمد محمدی در باشگاه تصریح کرد: آقای محمدی به عنوان معاونت باشگاه، تمامی امور را یک تنه انجام می‌دهد. حتی وظایف آقای پیروانی به عنوان سرپرست زحمتکش باشگاه را محمدی به عهده گرفته و علنا آقا افشین بیکار شده است. کارهای مربوط به پرواز و رزو هتل و مسائل این چنینی به ایشان محول شده است. اختیارات آقای پیروانی با آمدن محمدی بسیار کم شده است.

مجیدی به یک علت راهی امارات شد

مدافع اسبق پرسپولیس در خصوص جدایی فرهاد مجیدی از استقلال گفت: به نظر من ایشان در لحظه آخر متوجه آلترناتیو قوی خود یعنی جواد نکونام شده و رفتن را به ماندن ترجیح داده است. فصل پیش هم گزینه اصلی برای سرمربیگری استقلال آقای نکونام بود که در نهایت این اتفاق صورت نگرفت. فولاد با نکونام خیلی خوب بازی می‌کند و از زمان حضور ایشان، باشگاه اهوازی پیشرفت زیادی داشته است.

فدراسیون-فوتبال

عملکرد فدراسیون فوتبال قابل دفاع است؟

مرتضی فنونی زاده در پایان با انتقاد از شرایط فعلی تیم ملی گفت: به عقیده من عملکرد فدراسیون در این روزها به معنای دقیق کلمه افتضاح بوده است. آقایان فقط به فکر این بودند که با هشتاد نفر به کانادا بروند و شرایط غیر فوتبالی را برای برگزاری این دیدار نسنجیدند. در روزهای اخیر تیم های ملی حاضر در جام جهانی، بهترین دیدارهای تدارکاتی را انجام دادند، ولی اصلا خبری از نام ایران نیست. فدراسیون ما در یک کلام بی‌صلابت و ناکارآمد است. در مورد اسکوچیچ هم بارها اشاره کردم که ایشان تا این جا زحمت کشیده ولی در قواره حضور در جام جهانی نیست. ما به مربی با کیفیت تری نیاز داریم و جام جهانی آوردگاهی نیست که اسکوچیچ در آن به تیم ملی ایران کمک کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها