|
کدخبر: 258642 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه پرسپولیس؛

تخصص پرسپولیس سنت شکنی است / بود و نبود تمیروف فرقی ندارد

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس در گذشته بهترین فوروارد های ایران و آسیا را در ترکیب خود داشت ولی مهاجم جدید پرسپولیس یعنی تمیروف، با وجود دوندگی بالا، به هیچ وجه چهارچوب شناس نیست.

فوتبال تخصص پرسپولیس سنت شکنی است / بود و نبود تمیروف فرقی ندارد

پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی، با نمایشی کم نقص موفق شد پیکان را با یک بازیکن کم تر در آزادی شکست دهد. امید عالیشاه در دقیقه ۳۲ با دریافت کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد تا هواداران پرسپولیس نسبت به پیروزی تیمشان در دقایق باقی مانده نگران شوند اما شاگردان گل محمدی با عملکردی بی نقص در نهایت ۳ امتیاز با ارزشمند این بازی را کسب کردند و فاصله خود را با رقیب سنتی در جدول کاهش دادند.

برد مقابل پیکان و متعاقبا توقف استقلال در اصفهان، امیدهای سرخپوشان را برای رسیدن به صدرجدول زنده کرد. پنج بازی سرنوشت ساز در ادامه راه پیش روی قرمزهای پایتخت است که در صورت عدم لغزش بعید نیست که مدافع عنوان قهرمانی بتواند بار دیگر به جام قهرمانی لیگ برتر بوسه بزند. برای بررسی بیشتر این موضوع گسترش نیوز گفت و گویی با مرتضی فنونی زاده پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام داده که در ادامه می خوانید.

یک انتقاد مهم از حامد لک

فنونی زاده درباره پیروزی با ارزش پرسپولیس مقابل پیکان گفت: پرسپولیس بازی را خوب و طوفانی شروع کرد و روی یک کار تاکتیکی، حامد پاکدل به زیبایی دروازه پیکان را باز کرد. پس از گل اول حملات دیگری هم داشتیم که اخراج عالیشاه کار را قدری برای پرسپولیس سخت کرد و زهر خط حمله به این خاطر گرفته شد. امید عالیشاه در آن صحنه لزومی نداشت که چنین تکلی بزند و تیم را ۱۰ نفره کند. اگر چنین بی احتیاطی‌هایی مقابل تیم هایی مثل ذوب آهن یا سپاهان رخ بدهد مطمئن باشید که کار بسیار مشکل می شود. امید بازیکن باتجربه و کاپیتان دوم تیم است و از امثال او انتظار می رود که تصمیمات معقولانه ای در زمین بگیرند.

او در ادامه افزود: در حال حاضر پرسپولیس تا حدودی با کمبود بازیکن مواجه است؛ وحید امیری، مهدی ترابی و سیامک نعمتی را به دلایل مختلف نداریم و با بازگشت این افراد، تیم از منظر‌های مختلف بهتر خواهد شد. درمورد حامد لک هم بگویم که در ابتدا حضور مجدد او را به فال نیک می گیریم ولی بنده نسبت به دریافت این کارت های بی مورد از سوی او انتقاد دارم. حامد اکثر این کارت ها را نیز به خاطر اتلاف وقت می گیرد که ممکن است برای بازی های آتی دردساز شود.

حضور سید جلال نظم را به خط دفاعی بازگرداند

فنونی زاده در خصوص بازگشت سید جلال حسینی به ترکیب پرسپولیس اظهار کرد: با وجود این که پرسپولیس در نیم ساعت اول ده نفره شد و احتمال لغزش در خط دفاعی به خاطر بازی با یک یار کمتر وجود داشت ولی خدا را شکر خط دفاعی خیلی خوب و با صلابت ظاهر شد و نمره قبولی گرفت. البته باید اضافه کنم که تیم خوب پیکان اصطلاحا روزش نبود و به هر دلیل نتوانست عملکرد همیشگی خود را تکرار کند. همانطور که می دانید تیم قابل احترام پیکان، ۱۲ بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته بود و با فرم مطلوب به مصاف پرسپولیس آمده بود ولی به هرحال تخصص ما پرسپولیسی ها همین است که سنت شکنی می‌کنیم و همه رکورد ها می شکنیم.

او اضافه کرد: پیکانی ها که مدعی شکست ناپذیری به صورت متوالی بودند، در مقابل پرسپولیس حرف خاصی برای گفتن نداشتند و علی رغم بازی با یک یار بیشتر، در نهایت باختند. حتی در این بازی پرسپولیس می توانست گل های بیشتری هم به ثمر برساند که اخراج عالیشاه مانع شد. یکی از دلایل این نمایش پرسپولیس بی شک بازگشت سید جلال به ترکیب بود. حضور حسینی بار دیگر به خط دفاعی ما نظم و ثبات داد تا با عملکردی مطمئن، پرسپولیس موفق به ثبت کلین شیت نیز بشود. امیدوارم حضور افراد با تجربه در ترکیب پرسپولیس ادامه دار باشد.

تمیروف-پیکان

تمیروف به هیچ وجه چهارچوب شناس نیست

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد شرزود تمیروف در بازی با پیکان اظهار کرد: پرسپولیس در گذشته بهترین فوروارد های ایران و آسیا را در ترکیب خود داشت و همیشه آقای گل لیگ نیز از بین پرسپولیس و استقلال معرفی می شد. ولی مهاجم جدید پرسپولیس یعنی تمیروف، با وجود دوندگی بالا و پرتلاش بودن، به هیچ وجه چهارچوب شناس نیست. پرسپولیس در آن پست مهاجم شش دانگ می خواهد نه صرفا دونده. به نظر من، بود و نبود تمیروف فرقی برای تیم ندارد. پرسپولیس نیاز به مهاجم تمام کننده مثل علی علیپور و مهدی طارمی دارد که در خط آتش پرسپولیس زهردار عمل کند. امیدوارم به همین شکل که آقای گل محمدی، پاکدل را بخشیده، درباره مهدی عبدی هم چنین تصمیمی بگیرد تا مهدی بتواند به پرسپولیس کمک کند.

او در این خصوص اضافه کرد: حضور چند دقیقه ای عبدی در بازی با پیکان می توانست کدورت ها را برطرف کند. من به تصمیم کادرفنی احترام می گذارم و البته که رعایت نظم و انضباط در باشگاه الزامی است، ولی بالاخره برخی ها به اقتضای سن و سال و تجربه به اصطلاح خامی می کنند. بنده قصد دخالت در تصمیمات کادرفنی را ندارم اما در هر صورت از مربی تیم می خواهم با سعه صدر و گذشت در قبال بازیکنان جوانان عمل کند.

در یک صورت قول قهرمانی را به هواداران می‌دهم

مرتضی فنونی زاده در پایان درباره شانس قهرمانی پرسپولیس و رسیدن به صدرجدول گفت: بنده اعتقاد دارم که از این جا به بعد در لیگ بازی سبک معنی ندارد. پرسپولیس با ۲ تیمی در ادامه بازی دارد که خطر سقوط را احساس می کنند. بازی با این نوع تیم ها ۲ حالت دارد؛ یک حالت این است که این تیم ها چون خطر سقوط را احساس می کنند و چیزی برای از دست دادن ندارند، انتحاری و با تمام وجود بازی می کنند که این مسئله می تواند تا حدودی برای پرسپولیس دردساز شود. از طرف دیگر زمانی که تیم های انتهای جدولی مقابل پرسپولیس یا استقلال هجومی و اصطلاحا بالا بازی می‌کنند، در خط دفاعی دچار ضعف می‌شوند و گل های زیادی دریافت خواهند کرد که این یک مزیت برای ما است.

بنده از روز اول این مطلب را گفتم که قهرمان این فصل لیگ برتر با تفاضل گل مشخص خواهد شد که حالا ظاهرا آقایان سازمان لیگ گفته اند که در صورت برابری امتیازها، بازی رو در رو ملاک است. با توجه به این موضوع که تیم رقیب دو سه امتیاز را به شکل معیشتی و یارانه ای گرفته، حالا اوضاع تا حدی به نفع آن ها است ولی چیزی که قطعی است اینکه قهرمان با حداقل اختلاف امتیاز تعیین می شود.

 به احتمال زیاد رقابت نزدیک سرخابی ها تا هفته آخر ادامه خواهد داشت. پرسپولیس در حال حاضر با ۲ تیم اصفهانی بازی دارد که در صورت کسب پیروزی مقابل این دو تیم سر سخت، من شخصا قول قهرمانی را از همین الان به هواداران می دهم. چون به احتمال قوی استقلال مقابل فولاد و مس رفسنجان امتیاز از دست خواهد داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها