|
کدخبر: 322169

بررسی تخصصی کاربر خرید تتر در دنیای ارز دیجیتال

تتر به‌دلیل اینکه یک استیبل کوین است و ارزشی برابر با دلار دارد، کاربردهای فراوانی را در دنیای معامله و ترید دارد. قیمت تتر به‌طور معمول به دور از حواشی و نوسانات بازار، ثابت است. هدف از به‌وجود آوردن آن نیز ایجاد فضایی کم ریسک برای سرمایه‌گذاران حوزه‌ی ارز دیجیتال بوده‌ است. در ادامه‌ی مقاله به بررسی کاربرد تتر در دنیال ارز دیجیتال می‌پردازیم.

تتر

تتر و قیمت آن

معاملات بسیاری با تتر انجام می‌گیرد. ارزش این ارز به‌دلیل استیبل کوین بودن ثابت است؛ به‌همین‌دلیل، طرفداران فراوانی دارد. سایر رمزارزها دائما به‌دلیل نوسانات بازار، دچار نوسان‌ می‌شوند‌. همین امر دلیلی بر کم‌تر بودن معاملات آنان نسبت به تتر است. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۴ میلادی برابر با یک دلار آمریکا شروع به کار کرد. پشتوانه‌ی تتر را فیات می‌دانند. فیات به‌عنوان یک وثیقه جهت ثابت ماندن قیمت تتر عمل می‌کند. مانند تمام استیبل‌ کوین‌های دیگر، هدف اصلی ایجاد تتر، پایداری در برابر نوسانات قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است.

هدف از عرضه‌ی تتر

هدف اصلی عرضه‌ی تتر، جلوگیری از نوسانات قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال بود. وجود نوسانات قیمتی در این بازار، سبب تجربه‌ی ریسک‌های بالا در معاملات توسط سرمایه‌گذاران می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، افراد و سرمایه‌گذاران به‌دلیل کاهش ریسک، اقدام به فروش دارایی‌های خود می‌کردند. این موضوع خود سبب کاهش قابلیت مبادله و پایداری بازار می‌شود.

کاربرد تتر در دنیای ارز دیجیتال

تتر کاربردهای متفاوتی در دنیای رمزارزها دارد. در ادامه، آن کاربرد‌ها را شرح می‌دهیم:

حواله

یکی از کاربردهای تتر، جایگزینی آن برای حواله‌ی بانکی است. این امکان برای کشورهایی نظیر ایران که به‌دلایلی قابلیت انتقال پول بین‌المللی در آن‌ها وجود ندارد، بسیار مناسب است. در این صورت می‌توان به خرید و فروش تتر روی آورد، بدون اینکه لازم باشد به شخص سومی پول پرداخت کنید.

تتر بدون محدودیت

به‌دلیل محدودیت‌هایی که ارزهای فیات مانند دلار دارند، تتر می‌تواند در دنیای ارز دیجیتال، جایگزین آن‌ها شود‌. برای جابه‌جایی ارزهای فیات، معمولا نیاز به یک شخص و یا موسسه‌ای دیگر وجود دارد. این شخص یا موسسه می‌تواند نظارت کاملی بر معامله‌ها داشته باشد. در این صورت با وجود تتر و ثابت بودن قیمت تتر این نیاز به موسسه‌ی دولتی از بین می‌رود. در این‌صورت دیگر نیازی به پرداخت مالیات هم نیست. از طرفی تتر را می‌توان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز جابه‌جا کرد. این مزیت در ارزهای فیات‌ وجود ندارد.

معامله

تتر و قیمت ثابت تتر برای معامله‌های بین‌المللی کاربرد زیادی دارد. باوجود تتر بدون نیاز به پرداخت مالیات می‌توان بزرگترین مالیات‌ها را از کشوری به کشور دیگر انجام داد.

وام‌دهی

سیستم وا‌م‌دهی را برخی صرافی‌ها ایجاد کرده‌اند. با استفاده از این سیستم، برخی کاربران توکن‌های خود را به‌صورت وام به افراد پرداخت می‌کنند. در این میان بهترین توکنی که به‌‌عنوان وام می‌توان از آن استفاده کرد، تتر است.

جلوگیری از هدررفت دارایی

در شرایط نوسان شدید، هر کاربر باتجربه، ارزهای متفاوت خود را به تتر تبدیل می‌کند. تنها در این‌صورت است که می‌تواند از کاهش شدید ارزش دارایی خود جلوگیری کند. دلیل این کار ثابت ماندن قیمت تتر در نوسانات است‌. با این کار ریسک معاملات خود را هم کنترل می‌کند.

تضمین پرداخت با تتر

استفاده از کارت‌های اعتباری و پول فیات برای بازرگانان، ریسک بسیار زیادی دارد. برای مثال پول می‌تواند در جریان نقل‌و‌انتقال از حسابی به حساب دیگر، مفقود شود. خطر دیگری که بازرگانان را تهدید می‌کند، بلوکه شدن سرمایه در بانک‌ها است. در این موارد تتر به‌عنوان یک استیبل کوین با ثابت ماندن قیمت تتر، به کمک افراد می‌آید. دلیل استفاده نکردن از سایر ارزها، ثابت نماندن قیمت‌های آنان است.

خرید تتر

ساختار تتر

تراکنش‌های تتر را به‌صورت غیرمتمرکز و مبتنی‌بر بستر بلاک‌چین انجام می‌دهند. البته توزیع توکن‌های تتر به‌صورت متمرکز انجام می‌گیرد؛ به‌همین‌دلیل، از تتر به‌عنوان ارز دیجیتال غیرمتمرکز یاد می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از ابزارهای موجود، مقدار تتر در گردش بر روی بلاک‌چین بیت کوین را محاسبه کنند. براساس همین امر، رمزارز تتر، کاربرد و ساختار خود را به‌عنوان یک ارز دیجیتال پرطرفدار نشان می‌دهد.

علت محبوبیت تتر

تتر محبوبیت زیادی دارد. ثابت ماندن قیمت تتر به‌دلیل استیبل کوین بودن آن، سرمایه کاربران را در هنگام نوسانات شدید بازار حفظ می‌کند. محبوبیت تتر هم به‌ این‌ موضوع باز‌می‌گردد. روند انتقال تتر برخلاف سایر ارزها باسرعت بالاتری نیز انجام می‌شود. تتر در مقایسه با بیت کوین، سیستم متمرکزی دارد. این ارز دیجیتال نقدینگی بالایی دارد. دیگر دلایل محبوبیت تتر را در ادامه مشاهده کنید.

قدیمی‌ترین استیبل کوین

تتر را قدیمی‌ترین استیبل کوین ثبت‌شده در بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان گفت تتر انواع رونق و رکود بازار را تجربه کرده است. هک‌های زیادی را از سر گذرانده است؛بنابراین، می‌توان گفت قدمت تتر، از دیگر دلایل محبوبیت آن نزد کاربران است.

وجود تتر در اکثر صرافی‌ها

بزرگ‌ترین صرافی‌ها تا کوچک‌ترین و تازه‌کارترین صرافی‌ها، از تتر پشتیبانی می‌کنند. این موضوع خرید تتر توسط سرمایه‌گذاران، در هنگام نوسانات بازار، در سریع‌ترین زمان ممکن را توجیه می‌کند. این‌گونه سرمایه‌گذاران می‌توانند از سرمایه‌ی ارزی خود در برابر نوسانات کاهشی بازار محافظت کنند.

شفافیت خدمات تتر

شرکت تتر سعی در جلب اعتماد و رضایت مشتریان خود دارد؛ به‌همین‌دلیل، اقدام به انتشار دوره‌ای صورت‌حساب کاربران خود برای کسب اعتماد آن‌ها کرده است.

جمع‌بندی

تتر یک استیبل کوین است. پشتوانه‌ی تتر را دلار آمریکا اعلام کرده‌اند. قیمت تتر به‌دلیل دوری از نوسانات بازار به‌طور معمول ثابت است. تتر کاربردهای فراوانی در دنیای دیجیتال دارد. ازجمله کاربرد‌های تتر، وا‌م‌دهی به کاربران، کاهش ریسک سرمایه‌گذاران، انجام معاملات با ریسک کم دور از چشم دولت‌ها، انجام معاملات بین‌المللی، کاهش زمان معاملات، جایگزینی برای حواله‌های بانکی و غیره هستند. محبوبیت تتر به‌خاطر ساختار شفافیت مالی آن، وجود تتر در تمام صرافی‌ها و‌ آسان بودن فروش تتر و درنهایت ثابت ماندن قیمت تتر است. ساختار تتر، به‌صورت غیرمتمرکز و بر بستر بلاک‌چین ایجاد شده‌ است‌. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این مقاله به‌هیچ‌ عنوان تأکیدی بر خرید تتر و هیچ رمزارز دیگری ندارد. دلیل این امر تخصصی بودن معاملات و خرید و فروش ارز‌ها در این بستر است. پیشنهاد می‌گردد پیش از هرگونه اقدامی در این زمینه، مهارت آن را کسب کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها