|
کدخبر: 322157

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت بیت کوین

رالی بعد ارزهای دیجیتال در راه است / بیت کوین ترید کنیم یا آلت کوین؟

طبق داده‌های پلتفرم کوین گکو (CoinGeco)، بیت کوین پس از سه سال در روز سه‌شنبه ۵ مارس به بالاترین حد تاریخی خود یعنی ۶۹۱۷۰ دلار رسید، اما قیمت اندکی بعد حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.

اقتصاد رالی بعد ارزهای دیجیتال در راه است / بیت کوین ترید کنیم یا آلت کوین؟

تحلیلگر معروف بازار، مایکل ون‌ ده‌ پوپ (Michaël van de Poppe) ادعا می‌کند که حرکت صعودی بسیار بزرگی در انتظار بیت کوین است.

پوپ در پلتفرم X به این موضوع پرداخت و بیان کرد که در چرخه‌های پیشین، قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ به بالاترین حد تاریخی خود نرسیده بود. به همین دلیل، این چرخه صعودی می‌تواند یک اَبَرچرخه باشد.

طبق داده‌های پلتفرم کوین گکو (CoinGeco)، بیت کوین پس از سه سال در روز سه‌شنبه ۵ مارس به بالاترین حد تاریخی خود یعنی ۶۹۱۷۰ دلار رسید، اما قیمت اندکی بعد حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین در محدوده ۶۶۹۰۰ دلار قرار دارد و حجم معاملات آن افزایشی ۴۱.۸۳ درصدی داشته است.

پوپ در رابطه با کاهش قیمت بیت کوین، احتمال اصلاح روند را داد و بیان کرد که احتمالا الان در بخش اصلاح هستیم. او پیش‌بینی کرد که به احتمال زیاد آلت کوین‌ها در ماه‌های آینده عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین خواهند داشت.

چنانچه بازار را رصد کرده باشید، شاهد عملکرد بسیار خوب آلت‌کوین‌ها در هفته اخیر بوده‌اید. میم کوین‌هایی مانند دوج کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB) و پپه (PEPE) در این هفته رشد قیمتی قابل‌توجهی به ثبت رسانده‌اند.

پوپ در هفته گذشته نیز به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران توصیه کرده بود که از خرید دارایی‌هایی که با قیمتی بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شوند، پرهیز کنند. او تاکید کرد که برای ترید و معامله به دنبال نقاط ورود ایده‌آل باشید و حتی می‌توانید منتظر یک اصلاح ۲۵ درصدی باشید و سپس سرمایه‌گذاری کنید.

افراد مشهور دیگری نیز برای بیت کوین یک رالی صعودی بزرگ را پیش‌بینی کرده‌اند، از جمله رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، کارآفرین مشهور و نویسنده کتاب پرفروش “پدر پولدار، پدر فقیر” که معتقد است قیمت بیت کوین تا ژوئن ۲۰۲۴ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال (Cryptocurrency)، پول الکترونیک یا دیجیتالی است که با الگوریتم‌های رمزنگاری‌ ساخته شده و بین کاربران تحت عنوان رمز ارز برای انتقال سرمایه بدون مرز مبادله می‌شود. رمزنگاری باعث ایجاد تمایز بین ارز دیجیتال با پول فیات شده و از جعل پول جلوگیری می‌کند.

ایده شکل‌گیری ارزهای دیجیتال و بازار کریپتوکارنسی از دو مشکل بزرگ «اعتماد به شخص ثالث» و «دوبار خرج کردن» ریشه می‌گیرد. هنگامی که شما از بانک‌ها برای انتقال پول و نگهداری آن استفاده می‌کنید، در واقع به آن بانک اعتماد کرده‌اید. حتی اگر کلی‌تر به ماجرا نگاه کنید، اعتماد برای پیش بردن بسیاری از کارهایتان ضروری است.

مشکل دوبار خرج کردن در سیستم‌های مالی که توسط سرورهای مرکزی با بررسی موجودی‌ها حل شده بود، جلوی افراد را از خرج کردن دوباره‌ی مقدار مشخصی پول می‌گرفت. این راهکار به صورت غیرمتمرکز در بیت کوین ارائه شد و تمامی افراد با بررسی تاریخچه تراکنش‌ها می‌توانستند از تقلب کردن سایرین جلوگیری کنند.

از دید بسیاری بیت کوین اولین ارز دیجیتال حقیقی یا رمز ارزی است که ایده آن سال ۲۰۰۸ در وایت‌پیپر بیت کوین منتشر و اولین سکه‌های آن در سال ۲۰۰۹ استخراج شد؛ هرچند پیش از بیت کوین نیز تلاش‌های زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال صورت گرفته بود.

بیت کوین به عنوان اولین پول الکترونیکی عرضه شد که توانسته بود مسئله اعتماد و دوبار خرج کردن را حل کند. دیگر نیاز نبود افراد برای انتقال و نگهداری پول به شخص، سازمان، گروه و یا بانکی اعتماد کنند.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها