|
کدخبر: 312351

کدام بروکر اسپرد کمتری دارد؟ با کمترین هزینه معامله کنید

فناوری کدام بروکر اسپرد کمتری دارد؟ با کمترین هزینه معامله کنید

اگر با بازار فارکس و جفت ارزها آشنا باشید، احتمالاً می‌دانید که بروکرها معمولاً از کارمزد یا اسپرد (Spread) و یا کمیسیون کسب درآمد می‌کنند. اسپرد به عنوان جزئی از درآمد بروکرها در نتیجه معاملات مشتریان در نظر گرفته می‌شود. هرچند هزینه اسپرد عدد قابل‌توجهی به نظر نمی‌رسد اما برای تریدرهای فعال این هزینه می‌تواند در بلندمدت به یک چالش تبدیل شود. در نتیجه سؤال کدام بروکر اسپرد کمتری دارد در ذهن بسیاری از کاربران بروکرها ایجاد خواهد شد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم بروکرهایی که کمترین اسپرد را دارند معرفی کنیم.

اسپرد در معاملات فارکس چیست؟

معمولاً اسپرد را کارمزد یک بروکر برای ارائه خدمات به تریدرها در نظر می‌گیرند. اما در واقع مفهوم آن کمی متفاوت‌تر است. اسپرد در فارکس همان مابه‌التفاوت قیمت خرید و فروش یک جفت ارز است. در واقع، اسپرد تفاوت قیمتی است که بین نرخ خرید و نرخ فروش یک جفت ارز در هر بروکر وجود دارد.

هر بروکر بسته به شرایط بازار و جفت ارز انتخابی می‌تواند اسپرد خاصی را تعیین کند. در نتیجه اسپرد فارکس در هر بروکر برای هر جفت ارز می‌تواند با بروکر دیگری متفاوت باشد. این موضوع در بسیاری از ارائه دهندگان خدمات مالی دیگر همچون صرافی‌ها نیز دیده می‌شود. برای مثال کارمزد انتقال پول از خارج به ایران توسط صرافی یا کارمزد معاملات در هر صرافی با صرافی دیگر متفاوت است.

تفاوت اسپرد در بروکرها باعث می‌شود تا سؤال کدام بروکر اسپرد کمتری دارد به یکی از سؤالات پرتکرار در بین تریدرها تبدیل شود و تریدرها به دنبال بروکری باشند که نسبت به خدمات خود کمترین اسپرد را دارد.

بروکرها با کمترین اسپرد در جهان و ایران

نکته‌ای که باید قبل از معرفی بهترین بروکر با کمترین اسپرد در نظر داشته باشید این است که بسیاری از بروکرهایی که کارمزد و اسپرد کمی دارند متاسفانه به ایرانی‌ها خدمات نمی‌دهند. در نتیجه لیستی که در ادامه این مطلب مشاهده می‌کنید تنها شامل بروکرهایی با کمترین اسپرد می‌شود که ایرانی‌ها می‌توانند به راحتی از خدمات آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر این دقت کنید که بروکرها حساب‌های متنوعی دارند در نتیجه ممکن است یک صرافی که به طور کلی اسپرد بالایی دارد یک حساب خاص با اسپرد کم یا بدون اسپرد نیز داشته باشد.

بروکر۱

حساب بدون اسپرد آلپاری

حساب Pro-ECN  و ECN آلپاری که در متاتریدر 4 و 5 قابل استفاده است جزو محبوب‌ترین حساب‌های بروکر در ایران هستند. حساب ECN در متاتریدر 5 دارای اسپرد صفر است. به همین دلیل به آن حساب بدون اسپرد آلپاری می گویند. اسپرد حساب Pro-ECN و ECN در متاتریدر 4 از 0.1 پیپ آغاز می‌شود و در کنار حساب متاتریدر 5 آلپاری جزو حساب‌هایی با کمترین اسپرد محسوب می‌شود.

همانطور که می دانید، آلپاری یکی از شناخته شده ترین و بهترین بروکرها برای ایرانیان است. این بروکر با نزدیک به 25 سال سابقه اعتبار بسیار بالایی دارد و با ارائه حساب‌های متنوع می‌تواند نیاز کاربران را به‌طورکامل پوشش می‌دهد. دقت داشته باشید که همه حساب‌های آلپاری چنین اسپرد پایینی ندارند. برای افتتاح حساب در حساب متاتریدر 4 یا حساب بدون اسپرد آلپاری حداقل سرمایه 400 دلاری لازم است. اگر در آلپاری فعالیت دارید و دارای درآمد دلاری هستید می‌توانید از طریق صرافی اکس اونیکس درآمد خود را نقد کنید.

لایت فارکس، یکی دیگر از بروکرهای معتبر با کمترین اسپرد

لایت فارکس نیز همچون آلپاری طرفداران پروپاقرصی در ایران دارد و جزو آن دسته از بروکرهایی است که به ایرانیان خدمات خود را بدون محدودیت ارائه می‌کند. در بروکر لایت فارکس حساب‌های معاملاتی متنوعی متناسب با استراتژی معاملاتی تریدرها وجود دارد. حساب ECN لایت فارکس نسبت به سایر حساب‌های معاملاتی این بروکر محبوب اسپرد کمتری دارد و از 0.1 پیپ آغاز می‌شود. اگر به دنبال قابلیت نگهداری و انتقال ارز با امکانات ویژه هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله حساب ارزی چیست را مطالعه کنید.

بروکر۲

فارکس چیف و حساب DirectFX در متاتریدر 4، یک حساب با صفر پیپ

فارکس چیف را می‌توان به عنوان دست و دلبازترین بروکر فارکس معرفی کرد! چیف فارکس علاوه بر این که در همان ابتدا به کاربرانش سرمایه 100 دلاری می‌دهد، برای واریز و برداشت هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند. در کنار این قابلیت‌های منحصربه‌فرد، چیف فارکس امکان استفاده از حساب MT4.DirectFX را برای کاربران خود فراهم کرده است. اسپرد این حساب از صفر پیپ شروع می‌شود. بنابراین اگر به دنبال بروکری هستید که کمترین کارمزد و کمترین اسپرد را داشته باشد و در همان ابتدا نیز 100 دلار سرمایه در اختیار شما قرار دهد، فارکس چیف انتخاب بسیار جذابی برای شما خواهد بود.

شارژ حساب بروکرهای فارکس با خرید پرفکت مانی از اکس اونیکس

در این مقاله سعی کردیم به سؤال کدام بروکر اسپرد کمتری دارد پاسخ دهیم و حساب‌های بروکری که می‌توانند برای بسیاری از تریدرهای ایرانی جذاب باشند را معرفی کنیم. اگر شما هم از خدمات این بروکرها استفاده می‌کنید، می‌توانید از خدمات صرافی اکس اونیکس برای شارژ حساب بروکر خود بهره مند شوید. با خرید پرفکت مانی از اکس اونیکس این امکان برای شما وجود خواهد داشت که به صورت مستقیم حساب بروکر خود را شارژ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا به سایت صرافی ارز دیجیتال اکس اونیکس مراجعه کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها