|
کدخبر: 311387

درهای صرافی تترلند به روی ایرانی‌ها بسته شد / ماجرا چیست؟

صرافی رمزارزی تترلند واریز و برداشت تتر از مبدأ و مقصد مارکت‌ها و کیف‌پول‌های ایرانی را ممنوع اعلام کرد.

اقتصاد درهای صرافی تترلند به روی ایرانی‌ها بسته شد / ماجرا چیست؟

به گزارش پیوست، صرافی رمزارزی تترلند با تغییر صفحه شرایط و قوانین در کنار انتشار پستی در بلاگ خود اعلام کرد:«واریز و برداشت تتر از مبدأ و مقصد مارکت‌ها و کیف‌پول‌های ایرانی در تترلند ممنوع است و درصورت انجام چنین تراکنشی، دارایی کاربر به‌طورکامل تسویه خواهد شد و پس‌ازآن دیگر هیچ خدماتی به ایشان ارائه نخواهد شد.»

هرچند تترلند اشاره مشخصی به دلیل این تصمیم خود یا نام صرافی‌های ایرانی نداشته است اما صحبت‌ها حاکی از مسدود شدن برخی از دارایی‌های ایرانی در پلتفرم‌های خارجی مانند بایننس است. موضوعی که براساس صحبت‌های فعالان حوزه تبادل، به تشدید سیاست‌های امنیتی درپی تنش‌های خاورمیانه مرتبط است.

این خبر مستقلا تاکنون تایید نشده و پیوست در تلاش است اطلاعات بیشتری به دست آورد. اما با توجه به تحلیل‌ها، نگرانی از تشدید محدودیت‌ها و تحریم‌ها به دلیل تشدید سیاست‌های امنیتی درپی تنش‌های خاورمیانه، فشار روی صرافی‌های رمزارزی ایرانی دوچندان شده است و نظارت بین‌المللی روی کانال‌های مالی صرافی‌های ایران بیشتر شده است.

باتوجه به این موضوع که تراکنش‌های رمزارزی انجام شده روی بلاک‌چین به صورت شفاف و عمومی در دسترس است، در سال‌های گذشته شرکت‌هایی با ماهیت تحلیل داده‌های بلاک‌چینی، اقدام به توسعه ابزار‌هایی برای ردگیری تراکنش‌ها کرده‌اند. ابزارهایی که در سال‌های گذشته باعث مسدودی دارایی‌های کاربران ایرانی به دلیل مشخص شدن منشا تراکنش شده بود.

با این حال این ابزارها صرفا محدود به ردگیری یک تراکنش نبوده و با مشکوک شدن به یک آدرس یا تراکنش، آدرس‌های مرتبط را هم نشانه‌گذاری و پیگیری می‌کنند. روشی مشابه پیگیری جرایم مالی توسط نهادهای دولتی، که با نشانه‌گذاری آدرس‌ها می‌توانند کل مسیر مالی را تشخیص دهند. به همین دلیل همواره توصیه شده است کاربران درکنار انتخاب پلتفرم امن، از کیف‌پول‌های شخصی و امن به عنوان واسطه تراکنش میان پلتفرم‌های داخلی و خارجی استفاده کنند.

تترلند

همانطور که در تصویر مشخص است با تغییر صفحه شرایط و قوانین تترلند، یک لینک برای توضیح بیشتر این بند قرار داده شده است. این لینک که به پست بلاگ تترلند مرتبط بوده و به نکات امنیتی در مورد نحوه نگهداری امن دارایی‌ها اشاره می‌کند. همچنین در این پست با عنوان « خطر از‌دست‌دادن دارایی با فعالیت در مارکت های رمزارز ایرانی» به کاربران هشدار داده شده است. هشداری که براساس گزارش Chainalysis با عنوان The ۲۰۲۲ Crypto Crime Report بوده و در آن به ریسک و فعالیت مجرمانه و خطرات ناشی از فعالیت در دنیای رمز‌ارزها پرداخته می‌شود که در آن نام‌هایی از پلتفرم‌های ایرانی به چشم می‌خورد.

 

منبع: پیوست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها