|
کدخبر: 282039

عقب نشینی ایلان ماسک از یک تصمیم جنجالی!

ایلان ماسک، مالک توئیتر با انتشار یک توئیت از لغو تعلیق حساب کاربری چند روزنامه نگار خبر داد.

فناوری عقب نشینی ایلان ماسک از یک تصمیم جنجالی!

ایلان ماسک، مالک توئیتر می‌گوید که حساب کاربری چند روزنامه‌نگار که در توئیتر تعلیق کرده بود را بازگرداند. خبرنگاران نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان و واشنگتن پست از جمله کسانی بودند که پس از متهم شدن ماسک به اشتراک‌گذاری اطلاعات محل سکونت او، حساب‌هایشان تعلیق شده بود.

در میان انتقادات بسیار به این اقدام او با به اشتراک گذاری یک نظرسنجی از کاربران پرسید در مرحله بعد چه کاری انجام دهد و حدود ۵۹ درصد از ۳.۶ میلیون شرکت کننده در این نظرسنجی به لغو فوری این ممنوعیت رأی دادند.

پس از این نظرسنجی او توئیت دیگری منتشر و از لغو این تعلیق برای حساب خبرنگاران خبر دارد. این ممنوعیت توسط اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد محکوم شده بود.

با این حال حساب کاربری ElonJet، همچنان تعلیق است. جک سوینی ۲۰ ساله، مالک این حساب کاربری، از اطلاعات ردیابی پرواز در دسترس عموم استفاده می کرد تا هر بار که جت ماسک بلند می شد و فرود می آمد، موقعیت را توئیت کند. ماسک این حساب کاربری را مقصر حادثه‌ای در رابطه با آزار و اذیت پسرش می داند.

پس از این موضوع، سیاست حفظ حریم خصوصی توئیتر به‌روزرسانی شد و می گوید: کاربران نمی‌توانند اطلاعات خصوصی دیگران را بدون مجوز و اجازه صریح آنها منتشر یا پست کنند.

ایلان ماسک از زمانی که سکان هدایت توئیتر را برعهده گرفت، تغییرات زیادی در این شرکت ایجاد کرده است. او تعداد انگشت شماری از حساب‌های کاربری را که قبلا ممنوع شده بود، از جمله حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بازگرداند.

به گزارش نیویورک تایمز، مدیرعامل تسلا همچنین کارکنان توئیتر را کاهش داده و گزارش شده که پرداخت اجاره برخی از دفاتر این شرکت از جمله دفتر مرکزی در سانفرانسیسکو را متوقف کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظر