|
کدخبر: 277619

طرح صیانت به سبک ایلان ماسک

ایلان ماسک اعلام کرده است می‌خواهد برای نظارت بهتر بر محتوای توییتر شورایی برای نظارت بر محتوا تشکیل دهد، همچنین ممکن است توییتر به شاخه‌های مختلفی تقسیم شود و کاربران علاوه بر تعیین سطح محتوا بتوانند در فضایی اختصاصی به صف‌آرایی آنلاین در مقابل یکدیگر بپردازند.

فناوری طرح صیانت به سبک ایلان ماسک

ثروتمندترین فرد جهان روز جمعه برای آرام کردن نگرانی‌ها در مورد افزایش محتوای مضر در دوران رهبری او از ایجاد یک شورای نظارت بر محتوا خبر داد.

ماسک روز جمعه توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد و حالا این شبکه اجتماعی با ۲۳۰ میلیون کاربری تحت کنترل اوست.

ماسک در اظهارنظر دیگری پس از پیشنهاد شورای نظارت بر محتوا گفت، شاید بهتر باشد محتوای توییتر را در شاخه‌ها و بخش‌های جداگانه تفکیک کنیم. ماسک همچنین از پیشنهاد تقسیم این شبکه اجتماعی به بخش‌هایی با حالت‌های مختلف حمایت کرد. بر اساس این پیشنهاد، توییتر همانند بازی‌های ویدئویی یک حالت «رویارویی» را شامل شده و حساب‌های دارای نشان آبی می‌توانند در آن به مناظره با یکدیگر بپردازند.

یکی از کاربران این شبکه اجتماعی روز جمعه در توییتی به ایلان ماسک گفت ایده هیات نظارتی فیس‌بوک و اینستاگرام «طرح بازنده‌ای» است و نمی‌تواند طیف چپ یا راست سیاسی را راضی نگه دارد. ماسک در پاسخ به این کاربر گفت شاید «ایده بهتر» این باشد که بتوانیم از بین نسخه‌های مختلف توییتر نسخه مورد نظرمان را انتخاب کنیم، درست همانند فیلمی که بر اساس سطح‌بندی انتخاب می‌کنیم.

او نوشت: «شاید راه بهتر باشد همان‌طور که فیلمی را بر اساس رده‌بندی سنی و محتوایی انتخاب می‌کنید، بتوانید نسخه توییترتان را هم انتخاب کنید.»

ماسک در ادامه گفت، می‌تواند این‌طور باشد که کاربر در ابتدا سطح‌بندی محتوای خود را انتخاب کند و پس از انتشار نیز این سطح‌بندی «بر اساس بازخورد‌ها اصلاح شود».

مالک جدید پرنده آوازه‌خوان، به پیشنهاد دیگری مبنی بر اضافه کردن حالت‌های مختلفی همانند آنچه در بازی‌های ویدئویی شاهد هستیم نیز پاسخ مثبتی داد. یکی از کاربران گفت، می‌شود یک حالت PvP (بازیکن در مقابل بازیکن) داشت «که حساب‌های دارای نشان آبی در آن بتوانند با یکدیگر مشاجره کنند» و در کنار آن هم یک حالت «ایفای‌نقش» ویژه حساب‌های تاییدنشده و ناشناس که نظارت بر محتوای چندانی نداشته باشد و در آخر هم «توییتر معمولی» که مختص همه کاربران است.

ماسک در پاسخ نوشت: «یک چیز این سبکی منطقی به نظر می‌رسد» و گفت هفته پیش استراتژی مشابهی را آزمایش کرده است. او روز پنجشنبه در پیامی به خریداران تبلیغات توییتر گفت، کاربر باید این امکان را داشته باشد تا «تجربه مطلوبش را بر اساس علایقش انتخاب کند».

به‌علاوه طبق اعلام ماسک، او مساله جردن پترسون، مولف و روانشناس کانادایی، را که حساب کاربری‌اش پس از توییتی در مورد الیوت پیج، بازیگر تراجنسیتی، معلق شد مورد بررسی قرار می‌دهد.

ماسک در پاسخ به توییت دختر جردن پترسون که خواستار آزاد شدن حساب کاربری پدرش شده بود گفت: «هر کسی که به دلایل مشکوک و ناچیز معلق شده باشد از زندان توییتری آزاد می‌شود.»

ماسک به روشنی در حال بررسی حالت‌های مختلف و راهکاری احتمالی است. روزنامه نیویورک‌تایمز روز جمعه گزارش داد ایلان ماسک برای موشکافی خرید جدیدش یک «اتاق جنگ» تشکیل داده و کارکنان تسلا و معتمدانش نیز با کارکنان توییتر دیدار کرده‌اند. به گفته نیویورک تایمز، الکس اسپیرو، وکیل شخصی ماسک، در مورد موضوعات حقوقی و نظارت بر محتوا با کارکنان توییتر گفت‌وگو کرده است.

گفتنی است هیات نظارتی متا، نهادی که توسط شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام برای تصمیم‌گیری در مورد موضوعات محتوایی تشکیل شده است، می‌گوید از گفت‌وگو با توییتر در مورد برنامه‌های آینده این شبکه اجتماعی «استقبال می‌کند».

«از فرصتی برای صحبت دقیق‌تر با توییتر در مورد برنامه‌های این شرکت استقبال می‌کنیم.»

باید گفت قوانین خارجی نیز می‌توانند بر آینده توییتر حتی در دوران ایلان ماسک تاثیر بگذارند. تیری برتون، کمیسر اروپایی حوزه بازارهای داخلی، روز جمعه در واکنش به خرید توییتر از سوی ماسک در توییتی گفت این پلتفرم «باید قوانین ما را رعایت کند». توییت برتون به قانون خدمات دیجیتالی اتحادیه اروپا اشاره دارد که بر اساس آن پلتفرم‌های آنلاین باید با محتوای غیرقانونی از جمله نفرت‌پراکنی مقابله کنند.

سیی اکیوُوُ، رئیس خیریه گلیچ در انگلستان که کارزاری علیه سو‌ءاستفاده‌های آنلاین را رهبری می‌کند، گفت اخراج ویجایا گده رئیس امنیت توییتر ضربه نادرستی بود. او در توییتی نوشت: «من بسیار نگرانم پیشرفتی که توییتر طی ۶ سال گذشته در زمینه امنیت حاصل کرده طی چند هفته نابود شود.»

منبع: ماهنامه پیوست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها