|
کدخبر: 279349 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

کامبک ترامپ به توییتر / ایلان ماسک تصمیم مهم را گرفت

شبکه اجتماعی توییتر پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام به ایلان ماسک فروخته شد. ثروتمندترین فرد جهان با خرید این پلتفرم بار دیگر به سر خط اخبار بازگشت. در این گزارش به حواشی و اتفاقات چند وقت اخیر در توییتر پس از خریداری شدن توسط ماسک پرداختیم.

فناوری کامبک ترامپ به توییتر / ایلان ماسک تصمیم مهم را گرفت

در حدود ۳ هفته پیش شبکه اجتماعی توییتر توسط ایلان ماسک خریداری شد. اتفاقی که تا به امروز حواشی و بازخوردهای مختلفی را به همراه داشته است. در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) پروژه خرید توییتر توسط ماسک با مبلغ ۴۴ میلیارد دلار نهایی شد. ایلان ماسک پس‌ازاین اتفاق، مقامات اجرایی توییتر را از این شرکت اخراج کرد. تصمیمی که جنجال‌های زیادی را در بین مردم و همچنین رسانه‌های مختلفت به پا کرد.

توییتر-ماسک

چالش بزرگ ماسک پس از خرید توییتر

ثروتمندترین مرد دنیا پس از خرید این پلتفرم محبوب و مهم، در توییتی نوشت: «پرنده آبی آزاد شد.» نماد توییتر یک پرنده آبی‌رنگ است. یکی از مسائلی که بعد از خرید توییتر توسط ماسک مطرح شد به نگرانی‌ها در خصوص انتشار اخبار و اطلاعات نادرست مربوط می‌شود. از جمله بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی ماسک در توییتر، نشر مطالب نژاد پرستانه و توهین‌آمیز خواهد بود. آگهی‌دهندگان در این رابطه، مایل به تبلیغ محصولات خود در کنار مطالب نژاد پرستانه و منفی نیستند. کارخانه جنرال موتورز تا زمان تعیین سیاست‌های راهبردی جدید این شبکه اجتماعی، تبلیغات خود در توییتر را متوقف کرده است. یکی از شعارهای ماسک پیش از خرید توییتر، برنامه ویژه برای اشاعه آزادی بیان در این پلتفرم بود. افراد زیادی نگران این هستند که توییتر در پوشش دفاع از آزادی بیان و حقوق اشخاص، به مکانی برای ترویج اخبار نادرست و جملات اهانت‌آمیز تبدیل شود.

ماسک-و-ترامپ

طلسم بازگشت ترامپ شکسته می‌شود؟

در ابتدا به نظر می‌رسید که مالک حساب کاربری اشخاصی نظیر الکس جونز یا مرجوری تیلور گرین را بازگرداند؛ اما طبق اعلام ماسک تا زمان تشکیل شورای تعدیل محتوا، خبری از بازگرداندن حساب‌های مسدود شده نخواهد بود. باوجوداینکه ایلان ماسک یک کارآفرین و تاجر بسیار موفق محسوب می‌شود، اما او تجربه بالایی در مدیریت یک پلتفرم وسیع مانند توییتر را ندارد. این مطلب موجب نگرانی کارشناسان امر شده است. ماسک در توییتی نوشت: «توییتر باید به دقیق‌ترین منبع انتشار اطلاعات در جهان تبدیل شود. رسالت اصلی ما همین است» شخص مهم دیگری که زمزمه بازگشت او به توییتر پس از خرید این پلتفرم از سوی ماسک شنیده‌شد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده آمریکا بود. ایلان ماسک در توییتر یک نظرسنجی برای بازگرداندن حساب توییتری ترامپ برگزار کرد.

حال امروز مالک جدید توئیتر حساب کاربری رئیس جمهور پیشین آمریکا را فعال کرد. این حساب کاربری بعد از حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ از دسترس خارج شده بود.

دوج-کوین

تحولات دوج کوین پس از فروش توییتر

پس از قطعی شدن خرید شبکه اجتماعی توییتر توسط ایلان ماسک، قیمت رمز ارز دوج کوین با رشد قابل‌توجهی مواجه شد. قیمت این ارز دیجیتال از ۰/۱ عبور کرده و به ۰/۱۴ دلار رسید. در ادامه و با توییت جدید ماسک، موج رشد قیمتی دیگری نصیب دوج کوین شد. در این رابطه ماسک تصویری از یک سگ نژاد شیبا اینو را به مناسبت جشن هالووین منتشر کرد. در این عکس، سگ شیبا اینو تی‌شرتی با نشان شبکه اجتماعی توییتر پوشیده است. این توییت ایلان ماسک، به شایعات اضافه شدن این دوج کوین به توییتر دامن زد. ایلان ماسک درگذشته بحث امکان پرداخت اشتراک ویژه توییتر (توییتر بلو) به‌وسیله دوج کوین را مطرح کرده بود. موضوع دیگر به پرداخت ۸ دلار هزینه برای تیک آبی توییتر است. دوج می‌تواند این موضوع را برای اشخاص خواهان تیک آبی یا سرویس ویژه توییتر، به نحوه قابل‌توجهی آسان کند.

تیک-آبی

جنجال های عجیب تیک آبی

تیک آبی توییتر پس از خرید این پلتفرم توسط ماسک، به چالش جدیدی برای همگان بدل شد. پس از اعلام دریافت تیک آبی توییتر با خرید سرویس ۸ دلاری، جنجال‌های زیادی در فضای مجازی شکل گرفت. خدمتی که در هفته اخیر، حواشی زیادی به دنبال داشته است. تنها ساعاتی پس از شروع به کار این سرویس تازه، تعداد بالایی از کاربران شروع ‌به جعل هویت اشخاص مشهور کرده و توئیت‌های عجیبی نوشتند. حتی هنرمندان، سیاستمداران و ورزشکاران نیز از جعل هویت در امان نماندند. این ماجرا با واکنش شرکت توئیتر مواجه شد و پس از جنجال‌های دامنه‌دار، عرضه تیک آبی متوقف شد. به‌عنوان‌مثال حساب جعلی کوکاکولا در توئیتی نوشته: ما از همه بیشتر در تولید پلاستیک و آلودگی نقش داریم. این در حالی است که شرکت کوکاکولا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید نوشابه در جهان است و چنین ادعایی برخی از مشتریان را شوکه کرده بود. ماجرای تیک آبی حتی گریبان مالک این پلتفرم را هم گرفت. صد‌ها صفحه با نام ایلان ماسک که اتفاقاً خود تیک آبی هم دارد، به سوژه کاربران بدل شد. تأییدیه‌های رسمی که واکنش مالک توئیتر را هم به دنبال داشت و به توقف عرضه تیک آبی پولی از طرف این شرکت منجر شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها