|
کدخبر: 244059

۱۰ نکته مهم در طراحی سایت و سئو حرفه‌ای

آیا می‌دانید راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی تا چه اندازه می‌تواند به کسب‌وکار شما را رونق ببخشد. درواقع فروشگاه‌های آنلاین این امکان را فراهم می‌کنند که شما از تمامی دنیا بتوانید مشتریان زیادی را به دست آورده و میزان فروش خود را چندین برابر کنید. البته منوط بر اینکه در زمینه طراحی سایت فروشگاهی به‌درستی عمل کنید. درواقع زمانی که شما وارد دیجیتال مارکتینگ می‌شوید باید بدانید که هراندازه برای طراحی سایت و سئو سایت هزینه کرده و وقت بگذارید قطعاً نتیجه آن را به بهترین شکل ممکن رؤیت خواهید کرد.

طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی این امکان را فراهم می‌کند که شما بتوانید دامنه کسب‌وکار خود را نیز گسترش دهید چراکه از این طریق قادر خواهید بود با مشتریان زیادی در ارتباط بوده از سلایق و خواسته‌های آن‌ها مطلع شوید و همین نظرات و کامنت‌ها را به‌عنوان فاکتور‌های برای تغییراتی در کسب‌وکار خود و ایجاد تنوع در خدمات و کالا‌ها، مورداستفاده قرار دهید.

۱۰ نکته مهم در طراحی سایت و سئو حرفه‌ای

سایت فروشگاهی شما دقیقاً شبیه یک فروشگاه محلی عمل می‌کند با این تفاوت که شما از اقصی نقاط کشور و همچنین جهان کاربران زیادی را به فروشگاه خود وارد خواهید کرد و درنتیجه مدیریت چنین فروشگاهی بسیار اهمیت خواهد داشت. در همین راستا لازم است چند نکته مهم در طراحی سایت و سئو سایت حرفه‌ای را در نظر داشته باشید و از طریق بهبود سئو وردپرس و بهینه‌سازی اصولی سایت خود بتوانید کاربران ماندگار را در سایت خود داشته و آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

  • برای سایت خود دامنه مناسب انتخاب کنید.

به‌جرئت می‌توان گفت نام دامنه شما یکی از مهم‌ترین ابزار‌های تبلیغات اینترنتی به‌حساب می‌آید چراکه می‌تواند برای همیشه نام شما را در ذهن تمامی مردم حرکت کند؛ بنابراین در انتخاب دامنه برای طراحی سایت فروشگاهی نباید عجولانه عمل کنید. از مشاورین خبره در این زمینه کمک بگیرید. تیم آنی آی تی در این زمینه به شما کمک خواهند کرد تا بر اساس کسب‌وکار و خدماتی که ارائه می‌کنید بتوانید بهترین نام دامنه را برای سایت فروشگاهی خود انتخاب نمایید. نام دامنه نباید طولانی باشد و از طرف دیگر باید گویای کسب‌وکار شما بوده و برای کاربر و مشتری به‌راحتی قابل تلفظ کردن باشد.

  • از تأثیر گرافیک سایت برجذب کاربران غافل نشوید.

قبل از اینکه برای طراحی سایت دست‌به‌کار شوید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ سایت‌هایی که ازنظر کاری شبیه به کسب‌وکار شما هستند بروید و گرافیک آن‌ها را با دقت بررسی کنید. در این صورت ذهنیت بهتری برای سفارش گرافیک سایت خواهید داشت. به‌طورکلی طراحی سایت باید به‌گونه‌ای انجام گیرد که تنوع بسیار ‌ایده‌آلی از رنگ‌ها در داخل سایت دیده شود. این رنگ‌ها باید با یکدیگر هارمونی داشته باشند و از طرف دیگر تضاد زیادی بین آن‌ها دیده نشود. استفاده بیش‌ازحد از رنگ‌های تند قطعاً باعث می‌شود کاربر سریعاً سایت شما را ترک کند چراکه این موضوع چشم را اذیت خواهد کرد. برای مثال بدترین نوع رنگ، استفاده از پس‌زمینه سیاه و متن‌های سفید است. این ترکیب رنگ به حدی آزاردهنده است که در عرض چند ثانیه کاربر را از خواندن ادامه مطالب بازمی‌دارد؛ اما از سوی دیگر جذابیت ترکیب رنگ‌ها بر ماندگاری کاربر در داخل سایت شما تأثیر می‌گذارد.

همین موضوع ازنظر روانشناسی باعث می‌شود که کاربرجذب طراحی سایت شما شده و دوست داشته باشد تمامی صفحات را با دقت بررسی کند. درواقع نقش گرافیک در طراحی سایت همانند ساخت نمای فروشگاه محلی است که هر چه نمای بیرونی فروشگاه زیباتر باشد جذب مشتری افزایش پیدا می‌کند.

  • سرعت بارگذاری سایت باید بسیار بالا باشد.

حتماً برای شما تابه‌حال پیش‌آمده است که بعد از ورود به یک سایت به دلیل کندی سرعت سریعاً از آن خارج‌شده و خروج سریع کاربران تأثیر منفی را برای آن صفحات به همراه خواهد داشت؛ بنابراین سایت شما باید به‌گونه‌ای طراحی گردد که سرعت بارگذاری آن بسیار زیاد باشد. برای مثال حتماً باید در زمینه بهبود سئو وردپرس به‌خوبی عمل کنید تا سایت از سرعت زیادی برخوردار باشد.

سئو سایت

  • طراحی سایت به‌صورت دینامیک انجام گیرد.

به‌طورکلی در بحث طراحی سایت، دو طراحی استاتیک و دینامیک وجود دارد. در طراحی استاتیک تا زمانی که وبمستر به‌صورت دستی تغییراتی را در داخل سایت ایجاد نکند تمامی المان‌های صفحات به‌صورت کاملاً ثابت باقی می‌مانند؛ اما در مورد طراحی دینامیک چنین شرایطی وجود نداشته و تغییرات به‌صورت کاملاً خودکار اعمال خواهد شد. بهترین طراحی سایت فروشگاهی از نوع دینامیک است چراکه هر زمان شما یک محصول جدید و یا پست جدیدی را در داخل سایت خود قرار دهید این تغییرات به‌صورت کاملاً خودکار به صفحه اصلی انتقال داده‌شده و زمانی که کاربران به داخل سایت وارد می‌شوند می‌توانند آخرین محصولات، مقالات و پست‌های شما را مطالعه نمایند.

  • برای سایت خود از محتوای یونیک استفاده نمایید.

حتی اگر شما یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کرده‌اید بازهم به مطالب آموزشی پیرامون محصولاتی که ارائه می‌کنید نیاز دارید؛ بنابراین لازم است در زمینه تولید محتوای خاص و یونیک به سراغ نویسنده‌های متبحر و خوش‌قلمی بروید که مطالب جذابی را برای شما نگارش نمایند. درصورتی‌که مطالب شما بسیار خاص و جدید باشند کاربر وقت بیشتری را برای مطالعه کردن آن‌ها کنار خواهد گذاشت که همین مسئله باعث افزایش رنکینگ سایت شما خواهد شد.

  • سایت شما باید قابلیت ریسپانسیو داشته باشد.

در دنیای امروز اکثر مردم از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنند و درنتیجه ترجیح می‌دهند با استفاده از گوشی وارد سایت‌های اینترنتی شوند. به همین دلیل در طراحی سایت باید به مسئله ریسپانسیو بودن توجه کنید. زمانی که سایت شما بر روی گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ باز می‌شود باید سریعاً قالب دستگاه موردنظر را به خود گرفته و تمامی آیکون‌های سایت برای کاربر مقابل رؤیت باشد.

  • سایت خود را شلوغ نکنید.

اشتباهی که عمده افراد مرتکب می‌شوند این است که فکر می‌کنند هراندازه تعداد مطالب و پست‌ها در داخل سایت بیشتر شده و یا اینکه از طرح‌های گرافیکی بیشتر در سایت خود استفاده کنند، جذابیت آن برای کاربر افزایش پیدا خواهد کرد. درصورتی‌که این تصور کاملاً غلط است. شلوغی بیش‌ازاندازه باعث کلافگی کاربر شده و همین موضوع تأثیر منفی بر حضور او در داخل سایت خواهد گذاشت.

  • برای سایت خود قسمت درباره ما و تماس با ما را طراحی کنید.

برای اینکه کاربران مطمئن شوند شرکت و فروشگاه شما ازنظر حقیقی نیز در یک منطقه مشخص فعالیت دارد باید برای طراحی سایت فروشگاهی خود قسمتی که تحت عنوان درباره ما و تماس با ما را در نظر بگیرید. در این قسمت باید موقعیت جغرافیایی شرکت یا فروشگاه را توضیح داده و سابقه کاری خود را نیز برای کاربران به‌صورت مفصل شرح دهید.

سئو سایت و طراحی سایت

  • برای سایت خود بخش هدر و فوتر در نظر بگیرید.

آنچه باعث می‌شود طراحی سایت شما بسیار جذاب‌تر به نظر برسد استفاده از هدر و فوتر بسیار زیبا و خاص در قسمت صفحه اصلی سایت و تمامی صفحات است. بهتر است در قسمت هدر، لوگو و شعار سایت را قرار دهید تا به چشم کاربر آمده و لوگوی شما همواره در ذهن او باقی بماند. در قسمت فوتر نیز باید آدرس شبکه‌های اجتماعی و صفحات پربازدید و همچنین منو را درج نمایید.

  • قسمتی برای پاسخ به سؤالات کاربران لحاظ نمایید.

و اما نکته آخر برای طراحی سایت و سئو حرفه‌ای بحث پاسخ به سؤالات کاربران است. باید در انتهای تمامی صفحات بخشی را برای کامنت‌گذاری در نظر بگیرید تا کاربران و مشتریان به‌راحتی بتوانند سؤالات خود را مطرح کرده و شما باید در اولین فرصت به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها