|
کدخبر: 232704

آیا تکنولوژی تأثیری روی طراحی داخلی داشته است؟

از آنجایی که فناوری با سرعت زیادی در حال توسعه است، تأثیر زیادی بر طراحی داخلی دفاتر مدرن نیز گذاشته است. امروزه ایجاد فضاهای کاری متناسب با پرورش خلاقیت و فضای مدرن برای تشویق بهره‌وری و الهام بخشی برای تمامی تیم‌ها مهم است. دفاتر اداری مدرن بیش از هر زمان دیگری این روزها با هم همکاری می‌کنند و باید به‌سرعت خود را با تغییرات وفق دهند. دلیل اصلی به وجود آمدن روش‌های جدید در طراحی داخلی رشد فناوری‌ها در محل‌های کاری است. طراحان دفاتر در حال یافتن راه‌های نوآورانه‌ای برای ترکیب فناوری در محیط‌های کاری در طیف وسیعی از صنایع هستند. یک طراحی فضای اداری که به‌خوبی برنامه ریزی شده باشد می‌تواند فناوری را برای دستیابی به اهداف تجاری و محافظت از محیط کار در آینده پیاده‌سازی کند. در چنین حالتی بی‌شک در درازمدت در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌کند. در این مقاله به چند روش کلیدی که در آن تکنولوژی بر نحوه طراحی داخلی دفاتر مدرن تأثیر گذاشته است، نگاهی می‌اندازیم. با ما همراه باشید.

تأثیرات تکنولوژی بر طراحی داخلی دفاتر اداری

ظهور فناوری موبایل شیوه کار اداری را دگرگون کرده است

فناوری موبایل انقلابی در شیوه‌های کاری ایجاد کرده است که به نوبه خود بر طراحی داخلی دفاتر اداری تأثیر گذاشته است. دیگر روزهایی که کارمندان اسناد اداری را به همه جا حمل می‌کردند، گذشته است و همه‌چیز از فاکتورها گرفته تا قراردادها را می‌توان به صورت دیجیتالی ذخیره کرد. کارگران دائماً در حال حرکت هستند و می‌توانند به ایمیل‌ها و سایر پیام‌ها از هرکجا دسترسی داشته باشند. این تغییرات به‌ناچار تأثیر زیادی بر ظاهر و عملکرد دفاتر کاری ما نیز داشته است. به‌عنوان مثال، کار از راه دور در حال حاضر به‌خصوص در زمان پاندمی کرونا رایج شده است. حتی بسیاری از مشاغل برای صرفه‌جویی در فضا و هزینه‌ها از هات دسک‌ها استفاده می‌کنند.

طراحی

فناوری موبایل تقاضا برای کار انعطاف‌پذیر را افزایش داده است زیرا به کارمندان امکان انتخاب نوع و مکان کارشان را می‌دهد. بر طبق گزارش‌ها در سال ۲۰۲۱ حدود ۶.۴ میلیارد نفر (۸۰ درصد جمعیت جهان) از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. در دنیای غرب، تلفن همراه در حال حاضر به‌عنوان اصلی‌ترین راه دسترسی به اینترنت از دسکتاپ سبقت گرفته است و افراد بیشتری از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند.

نقش‌های شغلی جدید نیاز به طراحی انعطاف پذیر دارند

حضور رو به رشد نیروی کار که با فناوری تلفن همراه بزرگ شده‌اند، بر لزوم تغییر فضاهای اداری و پیشرفت به سمت بهتر شدن تأکید می‌کند. پلان های طبقات در حال باز شدن هستند و دیوارها کم‌کم از بین می‌روند تا با پارتیشن‌های اداری متحرک جایگزین شوند. این روزها مشاغل و ساختارهای محل کار به طور مداوم در حال تغییر هستند و برای شرکت‌ها دشوار است که پیش بینی کنند کدام وظایف شغلی در آینده به وجود خواهند آمد، بنابراین بسیاری از کسب و کارها در حال ایجاد فضای کاری با انعطاف پذیری داخلی بالا هستند.

در پاسخ به پیشرفت‌های فناوری نقش‌های شغلی که قبلاً شنیده نشده بود، به سرعت در حال توسعه‌اند، بنابراین شرکت‌ها به فضاها و مبلمان اداری نیاز دارند که بتوانند با مشاغل و تجهیزات جدید سازگار شوند. مبلمان اداری مدولار می‌توانند برای استفاده در کارهای عمومی یا خصوصی سازگار شوند. از این رو استقبال از این سبک از مبلمان اداری به شدت در حال افزایش است.

دکوراسیون

رشد بی سابقه فناوری‌های یکپارچه

حرکت به سمت ایجاد فضای کار منعطف، نیاز مداوم به شارژرهای یکپارچه و نقاط دسترسی به برق را در دفاتر بیش از پیش کرده است. مبلمان اداری برقی با آداپتورهای برق داخلی و قابلیت‌های چند رسانه‌ای که هم برای کارمندان و هم مشتریانی که از دفاتر بازدید می‌کنند سودمند است و به یک ترند محبوب تبدیل شده‌اند. فناوری در حال کوچک‌تر و هوشمندتر شدن است و شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا برای رشد مستمر به سرعت تغییر کنند یا در معرض خطر از دست دادن کارمندانی قرار گیرند که جذب مکان‌های کاری پیشرفته می‌شوند.

فناوری یکپارچه می تواند کاتالیزوری برای الهام بخشیدن و حمایت از نوعی تعامل خود به خودی باشد که بهره‌وری و نوآوری را نیز تقویت می‌کند. سیستم‌های صوتی تصویری جامع شامل صفحه نمایش‌های تعاملی با اتصال کامل لپ‌تاپ و اتاق‌های جلسه مجهز به سیستم رزرو اتاق از جمله روش‌های ساده و کارآمد فناوری‌های یکپارچه هستند. از دیگر کاربردهای فناوری در محل کار می‌توان به «میزهای لمسی» اشاره کرد که میزهای بزرگی هستند که می‌توانند در جلسات مفید باشند. مبلمان ‌اداری هوشمند ارگونومیک اکنون با فناوری برای هشدار دادن به کارمندان در مورد وضعیت نامناسب بدن در حال توسعه هستند. یک صندلی اداری جدید با فناوری پیشرفته از حسگرهایی استفاده می‌کند که بر نحوه صحیح استفاده از مبلمان اداری نظارت می‌کند.

ایستگاه‌های کاری

در طراحی‌های اداری آینده، ایستگاه‌های کاری در واقع بسیار متفاوت‌تر از امروز به نظر می رسند. بخشی ازاین تغییرات به دلیل افزایش تمایل به انعطاف پذیری در محل کار است. برآورد شده است که ۹۲ درصد از نیروی کار هزاره‌ها در هنگام جستجوی مشاغل جدید، انعطاف‌پذیری را به‌عنوان یک نکته مهم در نظر می‌گیرند. از این رو ایستگاه‌های کاری با فناوری های پیشرفته ادغام می‌شوند و ایستگاه‌های کاری هوشمندی ایجاد می‌کنند که کارایی و کیفیت را ساده می‌کند. دستگاه‌های قابل‌حمل باید با میزها، رایانه‌ها و سیستم‌های ارتباطی متمرکز همگام شوند.

ساختمان‌های هوشمند

 ساختمان‌ها هوشمند شرایط کار را بهینه می‌کنند و در آن‌ها سطوح روشنایی و دمای عالی از یک کنسول مرکزی کنترل می‌شوند. نظارت بر مصرف انرژی، گردش هوا و امنیت از سیستم‌های مرکزی در ساختمان‌های هوشمند امکان پذیر است و تجزیه و تحلیل فضا برای افزایش عملکرد و بهره‌وری کارمندان مکانیزه شده است.

سقف

تغییر فضای اداری به شیوه‌ مدرن

این روز‌ها تمامی فضاهای اداری با هدف بهبود خروجی کار شاهد یکپارچگی سیستم‌های فناوری اطلاعات سمعی و بصری هستند. در حال حاضر، فناوری تغییر دفاتر را با فضاهایی که توسط سیستم‌های تکنولوژیکی موجود در آن تعریف شده است، تسهیل کرده است. تمرکز طراحی دفاتر اداری مدرن بر انعطاف‌پذیری، تحرک و همکاری است و تکنولوژی و فناوری‌های مدرن نیز راه‌های رسیدن به این مهم را تسهیل می‌کند. اگر می‌خواهید فضای اداری خود را با فناوری سازگارتر کنید، لطفاً با این شرکت‌ طراحی داخلی https: //mokaabgroup.com/ تماس بگیرید تا بتوانند با ارائه راهکارهای جدید برای ساختن و یا بازسازی دفترتان به سبکی مدرن و همراه با تکنولوژی‌های روز کمک کنند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها