|
کدخبر: 210201

مهم ترین نکات طراحی مدرن و کاربردی اتاق خواب پسرانه

سبک زندگی مهم ترین نکات طراحی مدرن و کاربردی اتاق خواب پسرانه

یکی از فضاهای چالش برانگیز به لطف علایق همیشه در حال تغییر کودکان، طراحی دکوراسیون اتاق خواب آنها است. بهترین کار این است که از ابتدا اجازه دهید که کودک در بخشی از روند اجرای پروژه باشد و به شما در انتخاب رنگ و طرح سرویس خواب و سایر جزئیات کمک کند. این بدان معنا نیست که شما باید تماما سلیقه‌ی کودک خود را قبول کنید و تمام ایده‌هایش را اجرا کنید، البته این امر در مورد اتاق خواب نوجوانان کمی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد! اتاق خواب پسرانه هرچه ساده‌تر و امروزی‌تر باشد، شیک‌تر از همیشه است. امروزه ایده‌های طراحی مدرن زیادی وجود دارد که می‌تواند رضایت شما و فرزندتان را جلب کند. در ادامه آنها را باهم خواهیم خواند.

طراحی مدرن دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسرانه

یکی از اصول اساسی در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد این است که آن را طوری طراحی کنید که همواره هم‌پای کودک رشد کند و خیلی بچه‌گانه به نظر نرسد و تا سنین پیش دبستانی و یا حتی نوجوانی فرزندتان کاربردی باشد. با رعایت این اصل لازم نیست که شما هر سال دکوراسیون اتاق او را تغییر دهید بلکه تنها با یک به روز رسانی ساده و اضافه و حذف کردن برخی وسایل می‌توانید هم ظاهر جدیدی به اتاق بدهید و هم در بودجه‌ی خود صرفه جویی کنید. توصیه طراحان حرفه‌ای دکوراسیون اتاق کودکان، خرید سرویس خواب چند منظوره و استفاده از الگوها و طرح‌های ساده و رنگ‌های ملایم در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد است.

برای طراحی مدرن اتاق خواب نوزاد بهتر است از رنگ‌های خنثی مانند انواع تناژهای رنگی سفید، خاکستری و... استفاده کنید. رنگ آمیزی اتاق خواب کودک با رنگ‌های خنثی به طور جدی شیرین، درجه یک و امروزی است. برای گرما بخشیدن به فضا می‌توانید رنگ و طرح را با سایر بافت‌ها مانند روتختی کودک پسرانه، فرش و حتی کاغذ دیواری طرح‌دار به اتاق او اضافه کنید.

مبلمان اتاق کودک (تخت، کمد، ویترین، میزتعویض، شلف، مبل پرستاری و...) را در مدل‌های ساده و امروزی و ترجیحا سفید رنگ انتخاب کنید. اگر فضای کافی برای خرید کامل سرویس خواب پسرانه ندارید، اولویت با انتخاب وسایل ضروری مانند تخت و کمد است.

دکوراسیون۲

 

طراحی مدرن دکوراسیون اتاق خواب کودک پسرانه

با رشد کودک، اتاق خواب او تبدیل به قلمرویی برای بازی، استراحت، انجام تکالیف و وقت گذرانی با دوستان و همسالان می‌شود. بنابراین لازم است که در طراحی این فضا بیشترین خلاقیت را به خرج دهید و آن ‌را به مکانی دلنشین و دوست داشتنی برای کودک خود تبدیل کنید. معمولا کودک در این دوره ایده‌هایی برای تزئین اتاق خود خواهد داشت که بهتر است آنها را بشنوید و تا جایی که دور از واقعیت به نظر نمی‌رسد، آنها را اجرا کنید. تطبیق اتاق پسرتان با سرگرمی‌ها یا قهرمانان مورد علاقه او راهی مطمئن برای پسندیدن و دوست داشتن فضای اتاق خوابش است. انتخاب تخت‌خواب‌های فانتزی و مدرن با طراحی ماشین، کلبه و یا کشتی و استفاده از مضامینی مانند کهکشان، دزدان دریایی، اتومبیل‌ها، ابرقهرمان‌ها و... بسیار هیجان‌انگیز است. اما فراموش نکنید تخت کودک پسر هرچه ساده‌تر باشد، کاربردی‌تر خواهد بود و به ندرت کودک را خسته و دلزده خواهد کرد.

مهم است که به علایق کودک خود در این سنین توجه کنید و زمینه لازم برای رشد خلاقیت و پرورش استعداد او را فراهم کنید.

اگر کودک علاقه‌مند به ورزش، موسیقی، نقاشی، جهانگردی و... است، می‌توانید از موضوع مورد علاقه‌اش در طراحی دکوراسیون اتاق خوابش ایده بگیرید. طراحی دیوار صخره‌نوردی، حلقه بسکتبال، دیوار تخته سیاه یا نصب نقشه‌ی جهان بر روی دیوار از جمله روش‌های ساده برای تحقق این امر است. کودک در این سن معمولا فعالیت‌هایی مانند درست کردن کاردستی، نقاشی و رنگ‌آمیزی را انجام می‌دهد، بنابراین اضافه کردن یک میز و صندلی در اتاقش ضروری است. اگر فضای کافی دارید، مبل کودک مدرن یا چادربازی کودکانه و یا سایر اکسسوری‌های لوکس و شیک مانند چراغ خواب و لوستر فانتزی و... را به دکور اتاق اضافه کنید. استفاده از قفسه‌ها و شلف‌های دیواری در اشکال مدرن نیز ایده‌ای عالی برای چیدمان کتاب‌ها و مرتب سازی اسباب بازی‌ها و همچنین اضافه کردن فضای ذخیره سازی در اتاق خواب کودک است.

تخت-خواب-پسرانه

طراحی مدرن دکوراسیون اتاق خواب نوجوان پسرانه

وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق نوجوان پسرانه می‌شود معمولا والدین نمی توانند بفهمند فرزندشان دقیقا چه می خواهد. طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در این سن معمولا آسان تر است، زیرا درک آنچه در ذهن پسرها می‌گذرد کمی سخت است. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان پسر، انتخاب رنگ و سبک بسیار مهم است. این ذهنیت که اتاق خواب پسر باید حتما به رنگ آبی، قهوه ای یا مشکی باشد، بسیار کلیشه ای است. البته انتخاب رنگ بستگی به سن پسر نوجوان شما دارد، زیرا سلیقه یک نوجوان ۱۳ ساله و ۱۷ ساله کاملاً متفاوت است. چیزی که اهمیت دارد، این است که پسر شما در حال رشد است و باید با او مانند یک جوان رفتار کنید. می توانید سایه‌های خاکستری مد روز را با ترکیب سیاه و سفید و یا طیف‌‌های سبز، تناژهای زرد ملایم، بژ یا خردلی برای دیوار اتاق انتخاب کنید. همچنین دیوار پشت تخت خواب را با چوب، سیمان، سنگ، آجر و دیوارهای نئون... به دیوار شاخص تبدیل کنید.

تزیین اتاق خواب نوجوان بیشتر شبیه مجهز کردن اتاق بزرگسالان است، اما هنوز هم ارزش توجه به برخی از جزئیات را دارد. در نظر گرفتن نظرات و توجه به سلیقه‌ی نوجوانتان برای طراحی اتاق خوابش یک اصل اساسی است. مدل تخت خواب یک نفره را مناسب با سبک دکوراسیون انتخاب کنید، اگر فضای اتاق خواب کوچک است، تعداد وسایل مبلمان را محدود کنید تا اتاق جادار به نظر برسد. مهمترین مبلمان را انتخاب کنید، هر پسر نوجوانی به یک تخت راحت، کمد لباس جادار، میز تحریر برای قرار دادن لپتاپ و البته فضای ذخیره سازی کافی نیاز دارد. انواع قفسه‌ها، شلف‌ها، کتابخانه برای ذخیره کتاب، سی دی، وسایل ورزشی، آلات موسیقی و میلیون ها مورد دیگر که حتی به آنها فکر نکرده اید مفید خواهند بود.

اضافه کردن آثار هنری نیز یک راه عالی برای ایجاد فضایی منحصر به فرد و شخصی است. لیز کان، طراح داخلی می گوید: "من دوست دارم چیزهایی به اتاق اضافه کنم که بیانگر شخصیت و مناسب با روحیه و علایق آنها باشد؛ مانند پوسترهای باندهای موسیقی یا تیم‌های ورزشی. نوجوانان می‌توانند سازهای مورد علاقه‌ی خود یا وسایل ورزشی خود مانند اسکیت برد یا... خود را به دیوار اتاق آویزان کنند. من همچنین عاشق به کار بردن طرح‌های هنری گرافیکی هستم، مانند پوسترهای طرح‌های خیابانی." همچنین با اضافه کردن مبلمان مدرن با طراحی‌های خاص مانند تخت‌خواب‌های باکسی، مبل راحتی فانتزی، میز تحریر مینیمال، لوازم جانبی خاص و وسایل دکوراتیو مانند چراغ‌خواب‌های دیواری، چراغ مطالعه سقفی و نصب لوسترهای حلقه ای SMD و اضافه کردن گیاهان آپارتمانی با گلدان‌های خاص می‌توانید ظاهری مدرن به اتاق خواب نوجوان خود ببخشید.

اتاق-خواب-پسرانه

کلام آخر: آنچه در طراحی اتاق خواب پسرانه اهمیت دارد این است که فضای اتاق خواب او نه تنها باید متناسب با سن و در نظر گرفتن نیازهای او باشد، بلکه باید بیانگر روحیه، شخصیت خاص و منحصر به فرد او نیز باشد. اتاق خواب فرزند شما باید مکانی امن و راحت برای استراحت و انجام سایر فعالیت‌های او باشد.

ممنون که ما را در خواندن این مقاله همراهی کردید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها