|
کدخبر: 202659

انواع میز ناهار خوری محبوب در بین ایرانیان!‏ از تولیدی مبل زیتون بخوانید

انواع میز ناهارخوری (Dining Table) از لحاظ شکل، متریال ساخت، استایل، ظرفیت، نوع پایه ها و جنس رویه تقسیم بندی می شوند. همان طور که می دانید سرویس ناهار خوری در کنار سرویس تختخواب و مبلمان مهمترین سرویس داخل منزل به حساب می آید و تنها وسیله ای است که اعضای خانواده و مهمانان را دور هم جمع می کند.

نقاط کانونی در دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و انواع میز ناهار خوری، صرف نظر از نوع و مدل، نقطه کانونی اتاق غذاخوری است. با وجود متداول بودن استفاده از میز و سرویس ناهار خوری، بسیاری از افراد موقع خرید با مشکل مواجه می شوند و نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند. در این مطلب ضمن آشنایی با انواع میز ناهار خوری، با برندهای مطرح مبل لوکس هم آشنا خواهید شد.

انواع میز ناهارخوری در مدل، شکل و جنس های مختلف

انواع میزناهار خوری مناسب و پرفروش برای منزل

قطعا اولین چیزی که خانم ها برای خرید میز و صندلی ناهار خوری سرچ می کنند، مدل های جدید، پرفروش و مقاوم و چوبی سرویس و میز ناهار خوری است. امروزه شرکت های مختلف دائما در حال تغییر طراحی این مدل وسایل هستند. با این حال مدل ها و انواع سرویس ناهار خوری غالبا در یکی از دسته های زیر قرار می گیرند (نمونه های پرفروش و محبوب) که به همراه نکات بسیار مهم به توضیح آنها می پردازیم.

انواع میز ناهارخوری کم جا: انواع سرویس ناهارخوری کم جا برای کسانی که در آپارتمان و خانه های کوچک زندگی می کنند بسیاری از مشکلات را رفع کرده است. معمولا در خانه های آپارتمانی فضای کافی برای قرارگیری میزهای ناهارخوری معمول وجود ندارد اما مدل های کم جا که منحصرا برای چنین فضاهایی ساخته شده، این مشکل را به طور کامل برطرف نموده است.

از جمله انواع میزناهار خوری کم جا می توان به مدل های مربعی شکل اشاره کرد که امکان قرارگیری آن در گوشه فضاهای مختلف نیز وجود دارد و مابقی فضای منزل اشغال نشده باقی می ماند. مدل های توکار که در مواقع لزوم بیرون کشیده شده و استفاده می شوند و پس از استفاده دوباره در محل خود قرار می گیرند بدون اینکه فضای خاصی اشغال کنند.

مدل های جدیدتر میز ناهار خوری کم جا به شکل سفارشی همراه با قفسه ساخته می شوند. در این مدل میزهای ناهار خوری، در یک طرف میز ناهاخوری، چندین قفسه تعبیه شده تا بتوانید ظروف دم دستی مخصوص سرو غذا را در آن قرار دهید. با این کار هم دسترسی راحتی ب ظروف دم دستی خواهید داشت و هم اینکه فضای بسیار کمتری اشغال می شود.

برخی مدل های انواع میز ناهارخوری کم جا به نحوی هستند که با قرار گرفتن صندلی ها در ساختار میز ناهارخوری، در یکدیگر جفت شده و فضای خاصی اشغال نمی کنند. البته نمونه های تاشو هم در همین دسته قرار می گیرند.

انواع میز ناهارخوری گرد: انواع سرویس ناهار خوری گرد از نظر طراحان داخلی دکوراسیون خانه به خصوص متخصصان مبلمان زیتون برای جمع های خانوادگی مناسبتر است هر چند به دلیل نداشتن گوشه، در همه جای منزل قابل استفاده نیست. با این حال این مدل ها خطر کمتری برای بچه ها دارند و افراد خانواده و مهمانان می توانند بهتر به گفتگو بپردازند.

انواع میز ناهار خوری گرد مناسب خانه های کوچک نیست پس اگر فضای بزرگی دارید به فکر خرید این مدل میزها باشید. این مدل میز و صندلی ها در انواع سبک های مدرن و کلاسیک و در مدل های استیل، چوبی و سلطنتی ساخته می شوند.

انواع میز ناهارخوری تاشو با امکانات جانبی عالی

انواع میز ناهارخوری تاشو: انواع سرویس ناهارخوری تاشو روز به روز به فروش بیشتری دست پیدا می کنند چون گسترش شهرنشینی و آپارتمان سازی باعث شده تا خانه ها متراژ کمی داشته باشند. میز و صندلی ناهارخوری تاشو این امکان را فراهم کرده اند تا فضای بسیار کمی اشغال کنند و در هر خانه ای قابل استفاده باشند و زمانی که به آن نیاز ندارید، آن را جمع کنید و از فضای خود استفاده نمایید.

انواع مدل های میزناهارخوری تاشو برای خانه هایی که تراس و بالکن دارند و ترجیح می دهند گاهی اوقات در این فضا غذا میل کنند بسیار مناسب است. این میزها وزن کمی دارند و به راحتی جابجایی می شوند. از بین مدل های مختلف سرویس ناهار خوری تاشو می توان به مدل های دیواری اشاره کرد که حالتی شبیه به دکوری شبیه به کافه ایجاد می کند. میز به دیوار وصل شده و تنها روبروی آن صندلی قرار می گیرد.

از بین انواع میز ناهار خوری تاشو، مدل های توکار در کنار مدل های دیواری هم محبوبیت زیادی دارند. مدل بعدی، مدل میز اتویی است به نحوی که پس از میل کردن غذا می توانید همه اجزای آن را تا کرده و در یک گوشه قرار دهید. از بین انواع میز ناهارخوری جدید که سبکی خلاقانه دارد و مناسب آشپزخانه هایی با متراژ بزرگ است، مدل هایی کشویی در کابینت آشپزخانه است. در این مدل بخشی از فضای کابینت ها به این قسمت تعلق می گیرد که میز ناهارخوری به شکل کشویی از داخل کابینت ها بیرون می آید.

انواع میز ناهارخوری چوبی: مدل های مختلف میز ناهار خوری چوبی همیشه مورد علاقه خانم ها بوده چرا که اصالت و زیبایی این مدل میزهای ناهارخوری در هیچ جنس دیگری پیدا نمی شود. شکل و طرح سرویس ناهار خوری چوبی با سایر مدل ها مثل استیل، آلومینیومی و غیره مشابه است اما چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد، نوع رنگ و جنس چوب است.

انواع سرویس ناهار خوری چوبی براساس نوع و جنس چوب دسته بندی می شوند. بهترین و با دوام ترین مدل، میزهای ساخته شده از چوب گردو و گلابی هستند و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارند. گاهی اوقات نیز میزهای ناهارخوری از ام دی اف یا چوب های ترکیبی ساخته می شوند که وزن کمتر و قیمت مناسبتری دارند.

برترین برندهای مبلمان لوکس

هر ساله لیستی از بهترین برند مبل لوکس منتشر می شود. این برندها همیشه سعی دارند تا از طریق استفاده از بهترین مواد اولیه، طراحی های خلاقانه و جالب، ساخت مدل های کاربردی و مناسب برای همه سبک های دکوراسیون، ماندگاری و دوام بالا و البته قیمت مناسب رضایت مشتریان را جلب کرده و از این طریق با یکدیگر رقابت کنند. در این بخش به معرفی و توضیح مختصر بهترین برندهای مبلمان لوکس می پردازیم:

فرنچ هریتیج (French Heritage): یکی از برندهای فرانسوی بسیار مشهور در زمینه ساخت مبلمان، فرنچ هریتیج است. این برند به خاطر ساخت انواع مبلمان به سبک فرانسوی شهرت دارد و طرح و مدل آنها سنتی است. تولیدات این برند همگی گران قیمت هستند و با هر سبکی از منزل هماهنگی دارند.

هنکل هریس (Henkel Harris): یکی دیگر از برندهای بسیار معروف دنیا در زمینه ساخت انواع مبلمان و انواع سرویس ناهار خوری، برند آمریکایی هنکل هریس است. این برند با بیش از 70 سال سابقه توانسته محصولاتی را طراحی و تولید کند که از نظر بسیاری از افراد، شاهکار به حساب می آید.

انواع میز ناهاخوری و مبلمان برند آمریکایی هنکل هریس

کارتل (Kartell): برند دیگری که در زمینه تولید مبلمان لوکس و مصنوعات چوبی زبانزد است. کلیه محصولات این شرکت لوکس و لاکچری هستند و یکی از با دوام ترین مبلمان و سرویس های غذاخوری را در دنیا تولید می کند.

برندهای دیگری هم هستند که قطعا در بین برندهای بزرگ تولید مبلمان لوکس قرار دارد مثل پلی فرم، هندردون، ادرا و غیره.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر