|
کدخبر: 194017

طرفداران آیپد این مطلب را از دست ندهند

گفته می‌شود اپل قصد دارد نسل بعدی آیپد استاندارد را در پاییز امسال میلادی و با کالبدی آشنا، شاسی باریک‌تر و پردازنده‌ی جدید به‌روز کند.

فناوری طرفداران آیپد این مطلب را از دست ندهند

اپل شهریور سال گذشته در خلال رونمایی از اپل واچ سری ۶، هشتمین نسل آیپد استاندارد را با تراشه قدرتمند A۱۲ Bionic و نرخ پایه ۳۲۹ دلار برای عموم مردم و ۲۹۹ دلار برای مشتریان آموزشی به‌روز کرد. گفته می‌شود غول دنیای فناوری در صدد رونمایی از نسل بعدی آیپد استاندارد در پاییز امسال است. آیپد نسل ۹ در حقیقت ارزان‌ترین و به‌نوعی ابتدایی‌ترین تبلت در خانواده آیپدها محسوب خواهد شد. بااین‌حال، آیپدهای استاندارد با توجه به نرخ مناسب و قدرت سخت‌افزاری در خور توجه، برای دانش‌آموزان، دانشجویان و برخی مشاغل کاری بهترین گزینه هستند.

مارک گِرمن، تحلیلگر نام‌آشنای بلومبرگ، در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش ادعا کرده است که نهمین نسل آیپد استاندارد ضخامت کم‌تری در مقایسه با مدل کنونی خواهد داشت؛ اما ظاهراً بر همان زبان طراحی استوار خواهد بود. یکی دیگر از تغییرات محتمل به استفاده از پردازنده قوی‌تر بازمی‌گردد؛ اما گِرمن مشخص نکرده است آیپد مذکور به کدام پردازنده سری A مجهز خواهد شد.

به‌طور کلی، محتمل‌ترین تراشه برای این محصول A۱۳ Bionic است. تراشه مذکور در بطن خود پذیرای ۸٫۵ میلیارد ترانزیستور است و با وجود قدرت پردازشی چشمگیر، مصرف انرژی آن ۴۰ درصد از تراشه A۱۲ کم‌تر است. از دیگر مشخصات این تراشه می‌توان به ۶ هسته و ۴ هسته گرافیکی اختصاصی اپل اشاره کرد؛ البته این احتمال وجود دارد که اپل از تراشه قدرتمندتری نیز در این محصول استفاده کند. اخیراً برخی افشاگران ادعا کرده‌اند که این محصول در کنار آیپد مینی ۶ به تراشه A۱۴ مجهز خواهد شد. در صورت صحت این شایعات، ارزش خرید آیپد ۹ بسیار بالا می‌رود و آن را به یک گزینه بسیار قدرتمند و در عین حال مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند؛ زیرا درحال‌حاضر تراشه A۱۴ پس از تراشه M۱ اپل یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم محسوب می‌شود.

طبق گزارش‌های قبلی، پیش‌بینی می‌شود پاییز فصل شلوغی برای محصولات اپل باشد؛ زیرا شواهد نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها در حال آماده شدن برای برگزاری رویدادی در ماه سپتامبر هستند که از قرار معلوم، محصولاتی نظیر اپل واچ سری ۷، سری آیفون ۱۳، آیپد مینی ۶ و ایرپاد ۳ در آن رونمایی خواهند شد؛ بنابراین، گمان می‌رود نسل بعدی آیپد استاندارد در همین رویداد رونمایی و پس از مدت کمی روانه‌ی بازار شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها