|
کدخبر: 193323

اختصاصی گسترش نیوز:

همه چیز درباره آیفون ۱۳ + قیمت احتمالی

شایعاتی که از گوشی های جدید اپل پخش شده، تصویر کاملی از ظاهر و مشخصات آیفون در اختیار ما قرار می دهند و به نظر می رسد که معرفی گوشی های جدید زودتر اتفاق می افتد.

فناوری همه چیز درباره آیفون ۱۳ + قیمت احتمالی

اپل هنوز تاریخی برای رونمایی آیفون جدید خود تعیین نکرده است اما با توجه به سال های گذشته احتمالا در ماه سپتامبر (شهریور یا مهر) این رویداد رخ می دهد. با توجه به همه چیزهایی که تا کنون شنیده ایم، iPhone ۱۳ دارای صفحه نمایش LTPO ۱۲۰ هرتز در هر دو مدل Pro ، افزایش عمر باتری به لطف مودم ۵G و ارتقاء چشمگیر دوربین های مهم است. این شامل یک حالت ویدیویی عمودی جدید است.

برخی شایعات دیگر نشان می دهند که حداقل یک نسخه از iPhone جدید ممکن است با طراحی واقعاً بدون درز و درگاه عرضه شود (هرچند این پیش بینی متزلزل به نظر می رسد).

ویژگی های آیفون ۱۳ در یک نگاه

• چهار مدل آیفون ۱۳ در اندازه های یکسان آیفون ۱۲ (آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۳ مگاپیکسل ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۳ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو مکس ۶.۷ اینچی)

• بریدگی کوچکتر در هر چهار مدل

• تراشه سریعتر A۱۵ Bionic

• بهبود ۵G با مودم جدید

• قابلیت عکاسی نجومی و فیلمبرداری حالت عمودی

• نرخ تازه سازی پویا ۱۲۰ هرتز برای نمایشگرهای مدل Pro

• صفحه نمایش همیشه روشن

• بهبود لنزهای عریض در مدل های Pro

• باتری های بزرگتر در هر چهار مدل آیفون ۱۳ مورد انتظار است

تاریخ عرضه آیفون ۱۳

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، با وجود تاخیرهای مربوط به ویروس کرونا در آیفون ۱۲ و عرضه آن در ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر)، ادعا می کند که آیفون ۱۳ باید به برنامه عادی انتشار خود یعنی در پاییز بازگردد.

پارسال اپل هشدار داد که عرضه آیفون ۱۲ در ماه سپتامبر انجام نمی شود. اما امسال اپل هیچ تاخیری احتمالی را اعلام نکرد و نشان داد که عرضه آیفون ۱۳ در راه است. اپل برخی از محدودیت های عرضه را مطرح کرد اما بعید است که این امر بر تاریخ عرضه گوشی های جدید خود تأثیر بگذارد.

آیفون۱۳6

اگر تاریخ عرضه آیفون ۱۳ از الگوی اپل برای عرضه های قبلی پیروی کند ، می توانیم شاهد باشیم که این دستگاه در  ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) به بازار عرضه می شود.

گزارش شرکت تحلیلگری Wedbush این نظر را تایید می کند و پیش بینی می کند که آیفون ۱۳ در هفته سوم ماه سپتامبر وارد بازار خواهد شد با این حال هنوز مشخص نیست که رویداد معرفی آیفون در هفته سوم سپتامبر برگزار می شود.

این در حال است که Foxconn ، بزرگترین شریک تولیدی اپل، در مورد اختلال در زنجیره تامین هشدار می دهد. این امر می تواند منجر به کمبود آیفون ۱۳ در بازار جهان شود.

قیمت آیفون ۱۳

در مورد هزینه آیفون ۱۳ ، انتظار می رود قیمت ها با محدوده آیفون ۱۲ دنبال شود. یعنی ۶۹۹ دلار ، ۷۹۹ دلار ، ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار (حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون). اپل تمایل دارد قیمت خود را برای هر نسل جدید آیفون تقریباً نزدیک به نسل قبلی خود نگه دارد.

گزارشی از TrendForce می گوید که قیمت آیفون ۱۳ باید "نسبتاً مشابه" با مدل های فعلی آیفون ۱۳ باشد. متأسفانه ، این شرکت همچنین می گوید که مدل های iPhone ۱۳ Pro گزینه ذخیره سازی ۱ ترابایتی ندارند.

آیفون۱۳2

نام آیفون ۱۳

اکثرا انتظار دارند که همان طور که اپل سال گذشته از آیفون ۱۱ به آیفون ۱۲ رسید، امسال هم از نام آیفون ۱۳ برای مدل بعدی استفاده کند اما شایعات زیادی به اسم آیفون ۱۲s اشاره کرده است.

با اینکه تا زمان انتشار آن به طور دقیق معلوم نیست اما یک گزارش ادعا می کند که اپل به نام آیفون ۱۳ پایبند خواهد ماند. به گزارش روزنامه Daily News ، اپل از نام آیفون ۱۳ در ساختار نامگذاری مدل هایش استفاده خواهد کرد.

جالب است بدانید که طبق نظر سنجی از ۳۰۰۰ کاربر اپل که توسط SellCell انجام شده است ، ۱۸.۳٪ گفته اند که به دلیل نحس بودن شماره ۱۳ ، ممکن است محصولی به نام iPhone ۱۳ را نخرند!

طراحی آیفون ۱۳

مجموعه ای از دستگاه های ساختگی Apple Insider در آیفون ۱۳مورد استفاده قرار گرفته است که همین برخی از بزرگترین تغییرات ممکن را در طراحی نشان می دهند. این تغییرات شامل حرکت بلندگو به سمت بالای دستگاه، دوربین مورب جدید برای iPhone ۱۳ و یک ماژول دوربین بزرگتر برای iPhone ۱۳ Pro است.

ظاهراً جای سیم کارت نیز به سمت پایین حرکت می کند و دکمه های پاور نیز کمی پایین تر می روند.

آیفون۱۳4

علاوه بر این، iPhone ۱۳ Pro Max احتمالا کمی بزرگتر از نسخه قبلی خود است. در یک مورد ادعا شده iPhone ۱۳ Pro یک ماژول دوربین بسیار بزرگی را دارد، اگرچه این مورد تأیید نشده است.

ضخامت آیفون ۱۳

مدل ساخت آیفون ۱۳ پرو مکس نشان می دهد که گوشی امسال کمی ضخیم تر از آیفون ۱۲ پرو مکس است. با توجه به شماتیک بعدی آیفون ۱۳ این امر برای همه مدل های آیفون ۱۳ صادق است. آنها ضخیم تر از نمونه های آیفون ۱۲ خود با آرایه های دوربین بزرگتر هستند.

اثر انگشت

انبوهی از شایعات نشان می دهد که آیفون ۱۳ از Touch ID در زیر نمایشگر استفاده می کند. در مقابل گزارشات اخیر بیشتر این شایعه را دچار تردید می کند و برخی می گویند اپل تا سال آینده TouchID را زیر نمایشگر نمی گذارد. با این حال داشتن نوع ثانویه امنیت بیومتریک آپشن خیلی خوبی است.

رنگ آیفون ۱۳

جدیدترین شایعات به چهار گزینه رنگ برای آیفون ۱۳ پرو اشاره می کند. اینها شامل مشکی، نقره ای، رزگلد و طلای غروب است. همچنین گفته می شود که آیفون ۱۳ معمولی ممکن است صورتی باشد.

آیفون۱۳3

صفحه نمایش آیفون ۱۳

با حفظ اندازه صفحه نمایش اپل مانند iPhone ۱۲ ، این شرکت تغییرات دیگری را در صفحه نمایش گوشی ها اعمال کرده است. گزارشی از ET News می گوید که اپل نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را برای آیفون ۱۳ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۳ پرو مکس ۶.۷ اینچی گذاشته است. با این کار می توانید پیمایش روان تری داشته باشید و همچنین گیم پلی و پخش ویدیو بهتر می شود.

پنل آیفون ۱۳

برخی مبنی بر این هستند که آیفون ۱۳ از پنل LTPO که Samsung Display شرکت سازنده آن است، استفاده کرده است. در صورتی که سامسونگ برای اتصال صفحه نمایش به مادربرد تلفن، مدارهای خود را به اپل ارائه داده باشد، آیفون ۱۳ دارای صفحه نمایش LTPO است.

ماهیت یک پنل LTPO به این معنی است که برای فعال کردن نرخ تازه سازی تطبیقی به قطعات اضافی در زیر صفحه نمایش احتیاج ندارد. یعنی تلفن ها با چنین صفحه هایی می توانند از یک شاسی نازک استفاده کنند. در آیفون ۱۳ ، یک صفحه نمایش LTPO می تواند به تلفن قادر سازد که نه تنها دارای نرخ تازه سازی فوق العاده نرم بده بلکه قاب منظم آیفون ۱۲ را نیز حفظ کند.

مزیت دیگر LTPO بهبود مصرف برق است. گزارش DigiTimes ادعا می کند نمایشگرهای LTPO که سامسونگ و ال جی برای مدل های iPhone ۱۳ Pro می سازند باعث کاهش مصرف برق ۱۵ تا ۲۰ درصد می شود.

آیفون۱۳5

شایعه های دیگر به صفحه نمایش همیشه روشن آیفون ۱۳ اشاره می کند. این چیزی است که فناوری LTPO مطمئناً می تواند آن را ممکن کند. ویدئویی نشان می دهد که چگونه صفحه نمایش همیشه روشن برای iPhone کار می کند. یک صفحه نمایش همیشه روشن سرانجام به آیفون های اپل ویژگی ای را می دهد که تلفن های اندرویدی مدتی از آن برخوردار بوده اند.

مارک گورمن از بلومبرگ نیز می گوید که ظاهراً آیفون ۱۳ نمایشگر همیشه روشن خواهد داشت. اگرچه مشخص نیست که این برای iPhone ۱۳ Pro یا مدل های معمولی iPhone ۱۳ نیز باشد.

ارتقاء تراشه در آیفون ۱۳

به احتمال زیاد در این دستگاه A۱۵ Bionic، جانشین مدل بسیار قدرتمند A۱۴ Bionic در iPhone ۱۲ می شود.

این سیستم جدید روی SoC  می تواند یک ارتقاء منطقی در A۱۴ Bionic باشد و احتمالاً عملکرد و کارایی کلی را افزایش می دهد. به نظر نمی رسد که تا آیفون ۱۴ ، زمانی که اپل به طور بالقوه بتواند یک تراشه را بر اساس یک گره پردازشی ۴ نانومتری بسازد. در حال حاضر، A۱۴ Bionic داخل آیفون ۱۲ یک تراشه ۵ نانومتری است.

گفته می شود اپل بیش از ۱۰۰ میلیون تراشه A۱۵ سفارش داده که نشان می دهد تقاضا برای iPhone ۱۳ جدید بیشتر از iPhone ۱۲ است.

حافظه آیفون ۱۳

در بخش ذخیره سازی، می توان انتظار داشت که iPhone ۱۳ بین ۶۴ و ۵۱۲ گیگابایت متغیر باشد. هرچند گزارش تحلیلگران جدید نشان می دهد که iPhone ۱۳ تا ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی دارد. این بیشترین میزان ذخیره سازی را در اختیار iPhone قرار می دهد که تا به حال داشته است.

آیفون۱۳0

اتصالات اینترنتی آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ مجهز به Wi-Fi ۶E است. این یک تغییر در استاندارد Wi-Fi ۶ است که حتی از سرعت بی سیم سریعتر نیز پشتیبانی می کند.

علاوه بر این ، عملکرد ۵G باید بهتر از مدل قبلی باشد، زیرا مودم های آینه اپل می توانند شبکه های ۵G mmWave و زیر ۶GHz را به طور همزمان ترکیب کنند.

یک گزارش دیجی تایمز نشان داد که آیفون ۱۳ می تواند از مدارهای پلیمری کریستال مایع برای تصویربرداری استفاده کند و در نتیجه داده ها را سریعتر انتفال دهد. افزودن بردهای LCP ، همراه با اتصال ۵G ، می تواند برنامه هایی مانند پخش زنده یا واقعیت افزوده را تسریع کند.

دوربین های آیفون ۱۳

ما در مورد دوربین های iPhone ۱۳ بسیار شنیده ایم، مثل گزارش هایی مبنی بر اینکه iPhone ۱۳ Pro و iPhone ۱۳ Pro Max یک لنز فوق عریض جدید با ۶ عنصر ارائه می دهند. مدل های فعلی آیفون ۱۲ پرو دارای یک لنز ۵ عنصری با زاویه فوق عریض هستند. هرچه عناصر بیشتری در یک لنز وجود داشته باشد ، به طور معمول کیفیت تصویر بهتر است.

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل نیز مدعی است که دوربین فوق عریض در سری آیفون ۱۳ پرو برای اولین بار فوکوس خودکار را ارائه می دهد. این باید باعث ایجاد تصاویر واضح تر شود

گزارش جداگانه ای توسط Digitimes می گوید که اپل سفارش (VCM) خود را تا ۴۰ درصد افزایش داده تا بع تمرکز لنزهای دوربین کمک کند.

آیفون۱۳

یک دستگاه ساختگی آیفون ۱۳ پرو مکس که توسط Unbox Therapy نشان داده شده دارای iPhone با لنزهای بزرگتر است. این امر باعث می شود تا نور بیشتری برای بهبود عکس ها در تنظیمات کم نور ایجاد شود.

گزارشات دیگر ادعا می کنند که دوربین آیفون ۱۳ پیشرفت سخت افزاری زیادی خواهد داشت. راس یانگ ، تحلیلگر پیش بینی کرده است که تلفن جدید اپل با حسگرهای بزرگتری برای شروع عرضه می شود.

سنسورهای بزرگتر به معنای پیکسل های بزرگتر برای افزایش نور است، که باید عکس های با کیفیت تری تولید کند. متأسفانه ، مشخص نیست که کدام iPhone ۱۳s از این سنسورها استفاده می کند، اگرچه iPhone ۱۲ Pro Max هنگام معرفی در پاییز دارای سنسور بزرگی بود.

یکی از شایعات جالب مطرح شده نشان می دهد که اپل به دنبال تامین کنندگان دوربین "لنز تاشو" است که باعث بزرگنمایی دوربین نوری آیفون ۱۳ می شود. طراحی شبیه به پریسکوپ به این معنی است که لنزهای تله به جای افقی به صورت عمودی چیده می شوند و این یعنی که می توانید بدون افزایش اندازه گوشی، بزرگنمایی نوری را افزایش دهید. هرچند ممکن است این ویژگی تا آیفون ۱۴ سال آینده ظاهر نشود.

آخرین مورد اضافه می تواند شامل سنسورهای LiDAR در آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی باشد. این سنسور به فوکوس خودکار و عملکرد AR کمک می کند.

آیفون۱۳10

باتری آیفون ۱۳

عملکرد باتری های مدل های آیفون ۱۲ شگفت انگیز نبود. فقط آیفون ۱۲ پرو مکس با باتری بزرگ خود تحسین برانگیز بود. با این حال ، گزارش دیگری از مینگ چی کو در مورد فناوری باتری نرم در آیفون ۱۳ ادعا کرد که آیفون های جدید می توانند بدون افزایش ردپای طراحی ، ظرفیت باتری را افزایش دهند.

به نظر می رسد این مورد با ادعای لوکر L۰vetodream که معتقد است ظرفیت باتری برای همه مدل ها افزایش یافته است ، تایید شود. گویا آیفون ۱۳ پرو مکس با افزایش ۱۸ درصدی از ۳،۶۸۷ میلی آمپر ساعت به ۴،۳۵۲ میلی آمپر ساعت رسیده است. افزایش باتریسه مدل دیگر همه کمتر است ، اما همچنان می تواند مشکل کوتاه مدت عمر باتری را برطرف کند.

شارژ آیفون ۱۳

شارژ آیفون ۱۲ حداکثر ۲۰ وات است، اما شایعه ای نشان می دهد که اپل امسال شارژ سریعتر ۲۵ واتی را ارائه می دهد. متأسفانه ، این شایعه از سایت چینی MyDrivers ، از طریق ۹to۵ Mac و با استناد به "رسانه های خارجی" ناشناس منتشر می شود و این چندان قابل اعتماد به نظر نمی رسد.

1

به گفته Max Weinbach ، آیفون ۱۳ می تواند شارژ بی سیم معکوس ارائه دهد که به iPhone اجازه می دهد دستگاه هایی مانند AirPods Pro و Apple Watch را شارژ کند. با این حال ، بلومبرگ قبلا گزارش داده بود که آیفون ۱۳ به احتمال زیاد شامل شارژ بی سیم معکوس نمی شود.

iOS ۱۵

هر آیفون جدید با عرضه خود نسخه جدیدی از iOS را به ارمغان می آورد. اپل iOS ۱۵ را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان در ماه ژوئن به نمایش گذاشت.

ویژگی های برتر iOS ۱۵ شامل به روزرسانی FaceTime است که به شما امکان می دهد ویدیوها را تماشا کرده و مطالب را با دیگران به اشتراک بگذارید. ان همچنین دارای حالت جدید تمرکز برای مدیریت اعلان ها و بهبود نقشه ها ، پیام ها ، کیف پول ، آب و هوا و سایر برنامه های داخلی است. برخی از ویژگی های iOS ۱۵ به پردازنده A۱۲ Bionic یا بالاتر نیاز دارند ، اما این نباید برای iPhone ۱۳ و تراشه جدید شیک اپل مشکلی ایجاد کند.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها