|
کدخبر: 193931

بازار SSD در دست سامسونگ؟

عرضه حافظه‌ی SSD در سه‌ماهه دوم امسال میلادی به دلیل کمبود قطعات، تغییری در مقایسه با سه‌ماهه ابتدایی نداشته است؛ ولی سامسونگ با افزایش سهم بازار خود توانسته تقریبا یکچهارم کل بازار SSD را به خود اختصاص بدهد.

فناوری بازار SSD در دست سامسونگ؟

در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ (بین اردیبهشت تا تیر) عرضه حافظه‌ی SSD در بازار در مقایسه با سه‌ماهه اول ثابت مانده است که دلیل این موضوع، همان کمبود تراشه در جهان بوده که دامن‌گیر بازار حافظه‌ی SSD هم شده است. البته عرضه حافظه‌ی SSD با اختلاف زیادی از هارددیسک‌ بیشتر شده است که نشان می‌دهد کاربران امروزی، بیشتر از ظرفیت حافظه به‌ سرعت آن اهمیت می‌دهند. در این میان، سهم سامسونگ از کل بازار حافظه‌ی SSD به یک چهار رسیده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط Trendfocus، در سه‌ماهه دوم امسال میلادی، درمجموع ۹۹٫۵ میلیون واحد حافظه SSD وارد بازارهای جهانی شده که در مقایسه با بازه‌ی زمانی پیشین تغییر خاصی نداشته است. این عدد در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، ۹۹٫۴ میلیون بود.

در این نمودار، سهم سامسونگ ۲۴٫۴ میلیون، معادل یک‌چهارم از کل SSD-های عرضه‌شده بود که رتبه اول را با اختلاف زیادی در اختیار این شرکت کره‌ای قرار می‌دهد. در رتبه‌های دوم و سوم، به ترتیب وسترن دیجیتال و توشیبا با ۱۸٫۸ میلیون و ۱۲٫۶ میلیون واحد SSD عرضه‌شده قرار دارند.

۱

اگر بخواهیم نگاهی دقیق‌تر به این نمودار داشته باشیم، از کل ۹۹٫۵ میلیون واحد SSD عرضه‌شده در سه‌ماهه دوم امسال میلادی، ۸۶٫۸ میلیون واحد SSD مربوط به کامپیوترهای شخصی و مابقی مربوط به مصارف سازمانی بوده است.

بر اساس آمار Trendfocus، تمایل کاربران به استفاده از هارددیسک‌ روزبه‌روز کمتر می‌شود. در همین بازه‌ی زمانی، Trendfocus اعلام کرده که ۶۷٫۳ میلیون دستگاه هارددیسک در بازارهای جهانی عرضه شده که تقریباً ۳۲ درصد کمتر از حافظه‌ی SSD است.

به نظر شما آیا کاهش تقاضا برای هارددیسک‌ باز هم کمتر خواهد شد و آیا در آینده‌ی دور شاهد از دور خارج شدن آن خواهیم بود؟

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها