|
کدخبر: 301841

آنالیز فروش فیلم «شهرک»

تعداد سانس‌های نمایش فیلم «شهرک» ساخته علی حضرتی در هفته ابتدایی ماه محرم به ۹۰۰ سانس رسید که افزایشی تقریبا دو برابری را نشان می‌دهد. جالب اینکه تعداد مخاطبان هفتگی فیلم هم با همین نسبت افزایش داشت.

فرهنگ آنالیز فروش فیلم «شهرک»

فیلم سینمایی«شهرک» در هفت روز منتهی به آغاز ماه محرم، در ۴۶۰ سانس فرصت اکران داشت و با این ظرفیت ۵ هزار و ۵۰۰ مخاطب را هم به سالن‌های سینما کشاند. با حذف فیلم‌های کمدی و در راستای افزایش طبیعی ظرفیت اکران فیلم‌های غیرکمدی، تعداد سانس‌های نمایش این فیلم هم در هفته ابتدایی ماه محرم به ۹۰۰ سانس رسید که افزایشی تقریبا دو برابری را نشان می‌دهد. جالب اینکه تعداد مخاطبان هفتگی فیلم هم با همین نسبت افزایش داشت و در هفته ابتدایی ماه محرم، حدود ۱۰ هزار نفر برای تماشای این فیلم بلیت تهیه کردند.

 فیلم «شهرک» در غیاب کمدی‌ها عملکردی قابل‌قبول در گیشه داشت، اما این اتفاق نشان از آن دارد که مشکل اصلی فیلمی از جنس «شهرک» نه ظرفیت اکران، که فرآیند اطلاع‌رسانی و تبلیغات است. فیلم در غیاب کمدی‌ها، چهارمین فیلم در فهرست فروش سینماها بوده و ۴۳۰ میلیون تومان هم به مجموع فروش خود اضافه کرده است اما آیا می‌تواند در ادامه خودش را بالا بکشد؟

ساعد سهیلی و مجید پتکی در نمایی از فیلم «شهرک»

حضور ساعد سهیلی در نقش اصلی «شهرک» پشتوانه چندان مستحکمی برای تضمین موفقیت آن در گیشه به حساب نمی‌آید اما نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که فیلم، علاوه‌بر فضای داستانی پرتعلیق، از نظر ترکیب بازیگران هم به خوبی می‌تواند مخاطب را با خود همراه کند. فیلم هنوز در مسیر اکران یک فیلم تازه‌نفس به‌حساب می‌آید و با برنامه‌ریزی درست برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و مهمتر از‌ آن ایجاد موج‌های تبلیغاتی می‌تواند جایگاه خود در جدول فروش سینماها را ارتقا ببخشد. البته همه این‌ها در حالی است که عوامل فیلم چنین انگیزه‌ای داشته باشند! هرچند فروش برای همه صاحبان آثار موضوعیت دارد اما چالش اصلی این روزهای سینمای ایران، فیلم‌های «رهاشده در اکران» است که «شهرک» هم به نظر می‌رسد چنین شرایطی دارد!

فیلم سینمایی «شهرک» از چهاردهم تیر ماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد.این فیلم تا پیش از تعطیلات سینماها موفق شد با جذب ۱۹ هزار و ۸۳۴ مخاطب به گیشه ۸۶۶ میلیون تومان برساند.

 

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها