|
کدخبر: 287050

ایجاد یک شهرک صنعتی جدید در این استان

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان از ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان چگنی خبر داد.

اقتصاد ایجاد یک شهرک صنعتی جدید در این استان

فرزاد محمدی امروز ۲۳ بهمن ماه در حاشیه بازدید از اراضی شهرستان چگنی اظهار کرد: ایجاد شهرک صنعتی نیاز به اخذ مجوز هیات وزیران دارد.

وی ادامه داد: لرستان با وجود در اختیار داشتن ۱۹ شهرک صنعتی، مجموع مساحت اراضی در اختیار این شهرک‌ها ۱۵۵۰ هکتار است که این مقدار در مقایسه با جمعیت و مساحت استان حداقل ۱۰۰۰ هکتار کمبود دارد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار کرد: از عمده دلایل کمبود اراضی در اختیار می‌توان به جغرافیای استان و توپوگرافی و کوهستانی بودن اشاره کرد به طوریکه مساحت بزرگترین شهرک استان ۱۲۰ هکتار  است در حالیکه در برخی از استان‌ها (عمدتاً استان‌های کویری) مساحت یک شهرک به تنهایی ۱۰۰۰ هکتار است.

محمدی خاطرنشان کرد: برای جانمایی و مکان‌یابی شهرک صنعتی در شهرستان دوره چگنی اولویت با اراضی ملی و منابع طبیعی است که برای همین منظور با حضور فرماندار و مدیران دستگاه‌های ذیربط شهرستان از سه نقطه مورد نظر که کارشناسی لازم صورت گرفته بازدید میدانی و چند نقطه به عنوان گزینه اصلی تعیین شد.

وی بیان کرد: در صورت داشتن امتیازات مربوطه از قبیل شیب و توپوگرافی مناسب امکان فراهم آوردن زیرساخت‌ها از قبیل آب، برق و گاز گزینه نهایی انتخاب می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها