|
کدخبر: 289598

انعقاد قراردادهای جدید در این شهرک صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر یک‌هزار و ۵۰۰ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی این استان منعقد شد.

هاشم علایی روز سه‌شنبه اظهار کرد: ۷۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان با اشتغال ۱۳ هزار نفر فعال است که به تولید و صادرات محصولات در زمینه‌های مختلف مشغول هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک‌های صنعتی مستقر است ، افزود: در سال‌های اخیر تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی با هدف توسعه سرمایه‌گذاری و رونق تولید و اشتغال مورد توجه قرار گرفته است.

علایی ضمن تاکید بر تامین زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران و حمایت از تولید و اشتغال ادامه داد: مشکلات شهرک‌های صنعتی با کمک مسئولان و کار جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ممکن حل خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان اردبیل برای افزایش تولید و اشتغال، بیان کرد: این استان به لحاظ دارا بودن شرایط مناسب آب و هوایی و مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان، شرایط بسیار مناسبی برای جهش صنعتی دارد که امیدواریم با رفع کمبودها و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، شهرک‌های صنعتی نقش اساسی در تسریع فرآیند صنعتی شدن استان ایفا کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، کمبود زمین و اعتبارات عمرانی را ۲ مشکل اساسی توسعه شهرک‌های صنعتی برشمرد و افزود: مشکلات موجود به طور ویژه پیگیری و عملیاتی خواهد شد تا با حرکت چرخه‌های صنعت، شاهد افزایش تولید و اشتغال باشیم.

علایی بخش خصوصی را رمز موفقیت توسعه صنعت استان دانست و گفت: برای تحقق این هدف مهم، نگاه مدیران باید در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید باشد.

وی افزود: در تفسیر قوانین باید طوری عمل کنیم تا کمک حال واحدهای تولیدی باشیم و از بروکراسی‌های زائد اداری پرهیز کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: برای حل مشکلات موجود، نیازمند حمایت همه‌جانبه هستیم و امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی و کمک مسئولان و اصحاب رسانه، بتوانیم به توسعه صنعتی استان کمک کنیم.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها