|
کدخبر: 144204

دانش آموزانی که شاد نیستند

احمدحسین فلاحی گفت: اکنون در مقطع ابتدایی ۸۰ درصد، متوسطه اول ۶۰ درصد و متوسطه دوم ۲۰ درصد افراد عضو شبکه شاد نیستند که به عبارتی ۸۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوم عضو شبکه شاد نیستند.

فرهنگ دانش آموزانی که شاد نیستند

دانش آموزان برخی مناطق کشور به دلیل ضعف اینترنت مجبورند به نواحی مراجعه کنند که بتوانند از کیفیت اینترنت خوبی بهره‌مند شوند. علاوه بر مشکلات اینترنتی و محروم بودن از سامانه شاد و امکانات رفاهی از جمله عدم توانایی استفاده از تلفن همراه هوشمند، تبلت و ابزارهای الکترونیکی دیگر در برخی از مناطق جامعه ممکن است رشد علمی و وضعیت سواد آموزی کشور تا یکسال عقب بیوفتد.

علاوه بر این یکی از مسائلی که همواره دغدغه مردم بوده است، مسئله سیستم‌های گرمایشی و ایمنی آن در مدارس و مراکز آموزشی بوده است.

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص ضعف اینترنت در برخی از مناطق کشور و عدم استفاده دانش آموزان از اینترنت و عقب ماندن از دروس مدارس به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهارکرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین وزارت آموزش و پرورش علی رغم تلاش‌های زیادی که در فراهم کردن سامانه شاد انجام دادند اما این شبکه ظرفیت پوشش ۱۲ میلیون دانش آموز را ندارد.

فلاحی با اشاره به آمار استفاده دانش آموزان از اینترنت و سامانه شاد در کشور گفت: ۹ میلیون دانش آموز در مناطق تحصیلی مختلف از سامانه شاد بی‌بهره‌اند. اکنون در مقطع ابتدایی ۸۰ درصد، متوسطه اول ۶۰ درصد و متوسطه دوم ۲۰ درصد افراد عضو شبکه شاد نیستند که به عبارتی ۸۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوم عضو شبکه شاد نیستند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش با توجه به آسیب‌های فرهنگی و تربیتی که این موضوعات دارد باید به فکر این موارد باشد که شبکه شاد را کنترل و مدیریت کند تا مطالب ضد ارزشی کنترل شده و جلوی آسیب‌های دیگر آن گرفته شود.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها