|
کدخبر: 142544

اینترنت دانش آموزان رایگان می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اعلان وصول طرحی برای رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و توزیع یک میلیون تبلت در میان دانش آموزان خبر داد.

جبار کوچکی نژادارم ساداتی در توضیح طرح دوفوریتی «رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و توزیع رایگان یک میلیون تبلت دانش آموزی» اظهار کرد: در ردیف ۱۹ بودجه ۱۳۹۹ رقم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وزارت ارتباطات به منظور هوشمندسازی مدارس دیده شده و مسئله هوشمندسازی مدارس حتی در قانون برنامه نیز قید شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی‎ها نشان می‌دهد وزارت ارتباطات از این محل تا کنون حتی یک ریال هم هزینه نکرده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه آموزش‌ها امسال از حالت حضوری به مجازی تبدیل شد، طرحی تدوین کردیم تا اعتبارات این محل صرف خرید تبلت دانش آموزی و رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس شود. در این شرایط اقتصادی نابسامان، هزینه تهیه تبلت و اینترنت بسیاری از خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است.

کوچکی نژاد تصریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده برای دانش آموزان، بر خود واجب می‌‎دانیم نسبت به تهیه تجهیزات کمک آموزشی از هیچ کمکی دریغ نکنیم تا این تجهیزات کمک آموزشی را در مناطق محروم و حاشیه شهرها توزیع کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: با توجه به اعلام وصول طرح مذکور، به دنبال این هستیم که با همکاری هیأت رئیسه هرچه سریع‌تر طرح مذکور در دستور کار مجلس قرار گیرد. این طرح با امضای ۳۵ تن از نمایندگان، تقدیم هیات رئیسه شده است.

مقدمه (دلایل توجیهی):

براساس اصل سوم (بند۳) و اصل سی ام قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش را به‌صورت رایگان برای دانش آموزان فراهم کند به استناد ماده ۶۹ قانون برنامه ششم و بند ج تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ جهت فراهم کردن آموزش مجازی خصوصا در بحران کرونا، طرح دو فوریتی را ارائه می‌دهیم.

ماده واحده:

دولت (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) موظف است در طول سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ استفاده دانش آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) به‌صورت رایگان در اختیار قرار دهد، ضمنا نرم‌‌افزارهای پشتیبان جهت سرعت استفاده خدمات اینترنتی در اختیار قرار گیرد.

تبصره: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است با توجه به منابع بودجه سال ۱۳۹۹، حداکثر تا پایان مهرماه سال ۱۳۹۹ تعداد یک میلیون دستگاه تبلت دانش آموزی به‌صورت رایگان توسط واحدهای آموزشی به دانش آموزان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و مناطق محروم و حاشیه شهرها قرار دهد.

منبع: پارسینه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها