|
کدخبر: 128910

ماجرای حذف آزمون داخلی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت که تصویب کلیات ورود معلمان به آموزش‌وپرورش بدون برگزاری آزمون تحت تأثیر فشار افکار عمومی و احساسات صورت گرفت.

فرهنگ ماجرای حذف آزمون داخلی آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به تصویب کلیات «طرح اصلاح ماده‌الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌ و پرورش» و حذف شرکت در آزمون داخلی این وزارتخانه گفت: ورود معلمان به آموزش‌ و پرورش بدون برگزاری آزمون خلاف منویات مقام معظم رهبری است، ولی تصویب این کلیات تحت تأثیر فشار افکار عمومی و احساسات صورت گرفت.

او ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره این طرح به گونه‌ای تخصصی نظر داد و طبق فرمایش رهبر انقلاب، معلمان فقط از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی باید جذب شوند، در نتیجه کمیسیون باید کاری کند که منویات رهبری رعایت شود.

حجت‌الاسلام فلاحی یادآور شد: آزمون دهندگان جهت استخدام در آموزش‌ و پرورش برای تاریخ پیش از مهر ماه ۱۳۹۱ بوده‌اند و متقاضیان مهر ۹۱ به بعد هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند، چراکه بودجه لازم برای استخدام آنها وجود ندارد و به صورت حق‌التدریس عمل می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تأکید کرد: در میان معترضان به برگزاری آزمون که روبه‌روی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌ بودند، برخی معلمان غیرانتفاعی و بعضی هم نیروهای نهضت سوادآموزی پیش از سال ۹۱ بودند که در آزمون پذیرفته نشده‌اند.

او بیان کرد: ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ویژه افرادی است که از دانشگاه‌های دیگر متقاضی حضور در آموزش‌ و پرورش هستند و به عنوان حق‌التدریس همکاری می‌کنند. این افراد باید مسیر دوره‌های دانشگاه فرهنگیان را بگذرانند.

در هفته‌های گذشته، جمعی از فرهنگیان شامل آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای حق‌التدریسی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار حذف شرط برگزاری آزمون برای استخدام در آموزش‌ و پرورش بودند.

 

منبع: خبر آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    باسلام
    لطفا افراد قبول شده در آزم ون را طبق مصوبه ی قانون بفرستید دانشگاه فرهنگیان .تا فرقی باشد بین کسی که تلاش ک رده و خودرا به اثبات رسانده.

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه ولت به انواع بهانه ها نمیخواهد آموزشیاران وآموزش دهندکان را استخدام کند فقط قانون را
    دور می زند

  • مریم ارسالی در

    با سلام وقتی رهبر میگه معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب بشه تکلیف این همه نیرو تحصیل کرده بیکار چی هست .این بیکار ها چی خاکی بر سر بریزند رهبر فکر اینهمه تحصیل کرده را کرده این هم بهش بگید .پس دستور تعطیلی بقیه دانشگاهها را بدهد این نهایت ظلم در حق بقیه هست

  • ژیلا مرادی ارسالی در

    سلام لطفا یه بنده خدایی جواب درست رو به من بگه آیا آزمون استخدامی آموزش پرورش حذف شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    • ناشناس ارسالی در

      ن

  • ناشناس ارسالی در

    اگه آزمون استخدامی را حذف کنید حق بقیه ظا یع میشه

  • فائزه رنجبر ارسالی در

    اینترنت هدیه معلمان باز هم به من نرسید.. یکسال است که از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شدم و معلم هستم و شاد برایم فعال ا ست و حقوق برایم واریز می‌شود تمام دوره ه ای ضمن خدمت برایم فعال است و همگی را شرک ت کرده ام ولی همچنان موقع اینترنت وزارت کدملی را نمی‌شناسد.اینبار هم اعتراض زدم اما راهی برای پیگیری وجود ندارد. واقعا ن میدونم چکار باید بکنم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها