|
کدخبر: 127025

معلمان ابتدایی دیگر کشور‌ها چقدر حقوق می‌گیرند؟ + نمودار

معلمان پایه ابتدایی لوکزامبورگ با متوسط دستمزد بیش از ۷۰هزار دلار، بیشترین حقوق را نسبت به این قشر در سایر کشورها دریافت می‌کنند.

فرهنگ معلمان ابتدایی دیگر کشور‌ها چقدر حقوق می‌گیرند؟ + نمودار

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، به مناسبت روز معلم، گزارشی را در خصوص سطح دستمزد معلمان مدارس ابتدایی منتشر کرده است.

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، حقوق اولیه معلمان پایه ابتدایی امریکا در سال ۲۰۱۹، ۴۱هزار و ۱۱۹دلار اعلام شد که بالاتر از سطح دستمزد معلمان در سایر کشورهای توسعه‌یافته بود.

طی ۱۵سال، حقوق معلمان پایه ابتدایی امریکا به طور متوسط ۶۱هزار دلار افزایش یافت. سطح دستمزد در کانادا نیز مشابه بوده و معلمان این مقطع به صورت میانگین ۴۰هزار و ۵۰۴دلار دریافت می‌کنند. حقوق معلمان با سابقه ۱۵سال به بالا نیز ۷۰هزار دلار است.

به گفته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، لوکزامبورگ بهترین پرداخت حقوق به معلمان پایه ابتدایی را در میان سایر کشورها دارد که باید گفت دستمزد این قشر از ۷۰هزار و ۲۹۵دلار شروع شده و معلمانی که یک و نیم دهه سابقه کار دارند، ۱۰۲هزار و ۶۳۰دلار دریافت می‌کنند.

در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته اتحادیه اروپا، که نمونه بارز آنها فرانسه و ایتالیا بوده، معلمان تازه‌کار پایه ابتدایی کمتر از نصف حقوق دریافتی معلمان لوکزامبورگ را کسب می‌کنند که تنها کمی بیشتر از ۳۱هزار دلار است.

حتی پس از ۱۵سال کار نیز چشم‌انداز مطلوبی برای آنها مشاهده نمی‌شود و در هر دو کشور تنها به حدود ۳۸هزار دلار می‌رسد.

حقوق معلمان پایه ابتدایی در کشورهای توسعه‌‌یافته آسیایی نیز مشابه بوده که از کمتر از ۳۰هزار دلار در ژاپن و حدود ۳۲هزار دلار در کره جنوبی شروع می‌شود.

چشم‌انداز بلندمدت برای معلمان این کشورها بهتر بوده و با سابقه کاری ۱۵ساله، معلمان ژاپنی ۴۹هزار و ۱۱۳دلار، و معلمان کره‌ای ۵۶هزار و ۵۸۷دلار دریافت می‌کنند.

در نمودار ارائه شده، سطح حقوق دریافتی معلمان پایه ابتدایی در کشورهای مختلف را مشاهده می‌کنید؛

حقوق-معلمان

منبع: اقتصاد آنلاین
  • فرهنگی ارسالی در

    ارزش اون رو با دلار 4500 نه 30000 بسنجین اونوقت تفاوت رو احساس میکنین. همه ی هزینه ها بر اساس دلاره ولی حقوق به ریال

ارسال نظر