|
کدخبر: 125998

طرح جذب معلمان حق‌التدریسی در مجلس رد شد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس دلایل این کمیسیون درباره رد طرح تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

فرهنگ طرح جذب معلمان حق‌التدریسی در مجلس رد شد

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس امروز (چهارشنیه ۹ مهر) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد رد طرح یک فوریتی اصلاح ماده الحاق مصوب ۱۳ شهریور ۹۷ به قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را قرائت کرد.

وی افزود: دلیل رد این طرح مغایرت با اصل سوم قانون اساسی و مغایرت با ماده ۳ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان که اخیرا مقام معظم رهبری تأکید کردند که هرگونه به کارگیری معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: از دیگر دلایل رد این طرح مغایرت با اصل سیاست‌های کلی نظام اداری و استخدامی و مغایرت با راهکارهای ۱-۱۱، ۲-۱۱، ۳-۱۱، ۴-۱۱ سند تحول بنیادین آموز شو پرورش و همچنین مغایرت حذف آزمون با ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر ضرورت به کارگیری افراد در دستگاه‌اهی دولتی پس از پذیرفته شدن در آزمون عمومی و تخصصی از سوی کمیسیون آموزش به عنوان دلایل رد طرح عنوان شده است.

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها