|
کدخبر: 120949

جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد

کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی نوشت: رهبر انقلاب تأکید داشتند جذب معلم صرفاً از طریق دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد و مخاطب اصلی ایشان، مجلس شورای اسلامی بود.

فرهنگ جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد

کانون تربیت اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در بیانیه‌ای نوشت: ویروس کرونا همان چنان که تمامی محاسبات بشر را در جهان تحت تأثیر قرار داده است و بر روند تعلیم و تربیت و راه اندازی مدارس نیز تاثیر گذاشته است. معلمان و اولیا و دانش آموزان و مسئولان آموزش و پرورش و... همگی در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر مشکلات را مدیریت کنند و ضمن رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، به منظور پیشگیری از بحرانی شدن شرایط، سال تحصیلی را آغاز کنند.

در چنین شرایطی دیدار مجازی مسئولان آموزش و پرورش با رهبر معظم انقلاب موجب تقویت توان و انگیزه آنان در ادامه راه و تدابیر امور خواهد شد.

در یک نگاه می‌توان رهنمودهای مقام معظم رهبری را در دو بخش تقسیم نمود. حمایت‌‌ها و هدایت‌ها

در بخش حمایت‌ها، ایشان با اشاره به نقش بی بدیل معلم، بر جذب معلم منحصرا از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی تأکید فرمودند تا استانداردهای معلمی نظیر صلاحیت‌های اعتقادی اخلاقی، دانش، دوره‌های تخصصی تربیتی و عشق به معلمی و موارد دیگر دقیقا در گزینش معلم مورد توجه قرار گیرد و بدیهی است که مخاطب اصلی این سخن مجلس شورای اسلامی می باشد.

همچنین موضوع منزلت معلمی یکی دیگر از مباحث مهم بود که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و رهبر گرانقدر از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت پیشرفت کشور یاد کردند. طبعاً یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای منزلت معلم مسئله معیشت اوست که به مجلس و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه تذکر داده شد و بار دیگر تأکید فرمودند که آموزش و پرورش دستگاهی زیربنایی است و نه مصرفی.

 البته در زمینه ارتقاء منزلت معلم، مسئولیت رسانه ملی را نیز یادآوری فرمودند و از جمله به ضرورت تولید مجموعه‌های نمایشی که قهرمان آن یک معلم باشد تاکید کردند.

هدایت‌ها:

عدالت آموزشی

 یکی از دغدغه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای بود که پیش از این نیز بارها بر آن تاکید فرموده بودند و با توجه به شرایط آموزش در فضای مجازی و کمبود امکانات زیرساختی و سخت‌افزاری برخی خانواده‌ها خصوصاً در مناطق محروم این نگرانی افزایش یافته است لذا به رسانه ملی در زمینه حمایت همه جانبه برای رفع محرومیت این گونه دانش‌آموزان، توصیه فرمودند و بر ضرورت اعتلای مدارس دولتی نیز تاکید داشتند.

تقویت فعالیت‌های پرورشی موضوع مهم دیگری بود که به خصوص شرایط آموزش غیر حضوری موجب تضعیف این گونه فعالیت‌ها شده است و حتی بین آن می‌رود که درصورت عدم مراقبت‌های لازم آموزش مجازی، بد آموزی هایی را نیز به دنبال داشته باشد.

 معاونت پرورشی با تشکیل قرارگاهی از نهادهای موثر نظیر حوزه های علمیه، بسیج و تشکل های انقلابی دارای تجربه در این زمینه، برنامه‌هایی برای حضور فعال دانش آموزان در عرصه پرورشی به مدارس ابلاغ نماید.

سوم مهمترین تذکر مقام معظم رهبری ضرورت اجرای سند تحول و نگرانی از۹ سال تأخیر در این زمینه بود و مسئولان آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی را موظف فرمودند تا برنامه‌ای جامع و زمان‌بندی شده، و شاخص پیشرفت در اجرای آن را پیش‌بینی و عملیاتی کنند.

همچنین رسانه ملی نیز در زمینه تبیین سند برای عموم فرهنگیان اقدام نماید. لذا هشدار چندباره رهبر معظم انقلاب درباره سند تحول باید به طور جدی مورد توجه مسئولان وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد و فراتر از گزارش‌های اداری مرسوم که همه چیز را مثبت منعکس می سازد باید با نگاه هوشمندانه عوامل این توقف و رکود را شناسایی نمایند.

از جمله اخبار آن که اخبار قابل تاملی شنیده می‌شود مبنی بر آن که در تدوین برخی زیر نظام های سند افرادی با تفکر ۲۰۳۰ نفوذ کرده اند. مواردی از انحراف ها در زیر نظام ها ملاحظه می‌شود که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

امیدواریم هر چه زودتر شر ویروس کرونا در جهان مرتفع شود و دانش آموزان عزیز ایران اسلامی نیز بتوانند با حضور پرشور در محیط های آموزشی، فضای مدارس را سرشار از شور و نشاط سازند.

 

منبع: تسنیم
  • هاشمزهی ارسالی در

    باسلام
    رهنمودهای حضرت آقا همیشه را هنمای راه بوده و هست.

  • سارا ارسالی در

    اونوقت تکلیف اینهمه جوون بیکار تحصیل کرد ه چیه ک از دانشگاه فرهنگیان و...نیستن؟چط ور هیشکی به فکر جوونا نیست

  • آموزشیار ارسالی در

    با سلام
    برادر من اوناییم که از طری ق نهضت و بسته حمایتی تدریس می کنند زحمت می کشند تجربه عملی کسب می کنند.سالهای عم رشونو مجانی برای آموزش پرورش هدر می دهند چرا با سرنوشت دیگران بازی می کنید.زحمتو یکی می کشه.پولشو یکی دیگه می گیره.این ب ی عدالتی محضه.کی جوابگو هست.اینا مگر حق زندگی ندارن.تربیت معلم مثلن چی درس میده اینا نمی تونند بیاموزند.چرا دهه شصتیارو اینقدر تحقیر می کنید

  • الهه ارسالی در

    تکلیف استخدامی ها چی میشه؟

  • پدرام ارسالی در

    سلام
    چندین سال است که عده کثیری از جوانان تحصیل کرده چرخ لنگ آموزش و پرورش کشور را با کمترین حقوق و البته بهترین کیفیت بنا بر آمار و گزارش های کتبی و رسمی به حرکت درآورده اند. حال این که این جوانان از دانشگاه هایی بغیر از دانشگاه شهید رجایی و یا دانشگاه فرهنگیان فارق التحصیل شده اند نباید از ارزش کار و ایثار این عزیزان بکاهد... باید یاد آور شد که انحصار گرایی حتی در بخش آموزش نتیجه درستی همراه نخواهد آورد . . اگر به دیده انصاف به اوضاع آموزش و پرورش بنگریم خواهیم دیدکه حاصل چند دهه انحصاری بودن تامین معلم از طریق این دو دانشگاه چندان مطلوب نبوده که این چنین به ادامه آن اسرار بورزیم. .. امید وارم حق این جوانان زیر پا گذاشته نشود...

  • لیدا ارسالی در

    سلام. تو رو بخدا صدای من را به گوش وزیر آموزش وپرورش برسانید .من یک معلم در روست ا می باشم مدرسه ما 50 دانش اموز دارد وهر کلاس 17 و18 نفره اداره میشود تجمع در کل اس زیاد میشه و دانش اموز ابتدایی بسیار ک لافه در کلاس میشینه نه معلم با ماسک خوب می تونه حرف بزنه اونا رو متوجه کنه نه او نا قدرت تحمل ماسک رو از ساعت 8 تا 1 روی صورت دارن این ظلم بخشیدنی نیست چون بچه ه ا در عذابن ومعلمها بدتر از انها کادر درم ان اگر ندام ماسک داره حداقل مجبور نیست ه مش حرف بزنه اما معلم با ماسک باید همش فک بزنه نمیدونم این ایده از کجا گرفته شد ت راوش کدام نخود مغزی بود که روستا هر روز وبه طور عادی به مدرسه برن با این شرایط گ رم وبدون آب حتی مدرسه اب نداره بچه بنوشن چه برسه شستشو یا دستشویی برن تو رو خدا رحم داشته باشید بچه ها ومعلمان را جزء خا نواده خود بدانید اینجوری ظلم نکنین اصلا یکسال اموزش تعطیل باشه بهتر از اینه که ک لا طرف تعطیل بشه واز دنیا بره.

  • لیلا ارسالی در

    ببخشیدتکلیف اینهمه آدم که دانشگاه های دیگه تحصیل کردن چی میشه؟مگه ما آدم نیستیم اینهمه خرج کردیم پول دانشگاه وکتاب و...بده به امیداینکه یروزی تو استخدامی قبول بشیم حالاکی جواب مارومیده دانشگاه فرهنگیان هرکتابی خونده ماهم همونو میخونیم دیگه چه فرقی داره این تصمیم منصفانه نیست بجاش میتونیداستخدامی ازهردانشگاهی روآزادبزاریداما درنهایت هرکس قبول شد یه دوره ای کلاس روش تدریس براش گذاشته بشه من الان ۲۷ سالمه وقتیکه دانشگاه فرهنگیان ظرفیت سنیش تا۲۴ساله من الان باید چیکارکنم که اینهمه سال درس خوندم

    • نرگس ارسالی در

      اینا فکرامثال مانیستن فقط فکر تیروطایفه خودشانن
      .هرچی بی سواده با پارتی سرکاره

  • فاطمه ارسالی در

    بی عدالتی بیداد میکنه شمارو به خدا قسم مگه این انصافه ما فوق لیسانس از دانشگاه سراسری گرفتیم اونوقت باید مادام العمر بشینیم خونه و بین ما و یک سیکل و مدرک ابتدایی هیچ فرقی نباشه عرایض ما را به اونایی که تصمیم گیران جامعه هستن برسانید شما رو ب خدا قسم نزارید اندک امیدی که در زندگی داریم اونم از بین بره عوض اینکه به نسل آینده امید بدین انگیزه بدین میاین افسرده میکنین

  • ناشناس ارسالی در

    به قران انصاف نیست که یه دپلم یا کسی که یه کلمه انگلیسی هم بلد نیست بنویسه با با ر علمی پایین استخدامشه ما این همه درس خو ندیم بشینیم حسرت بخوریم یا کسی که تا دیر وز دانش اموز بوده الان دانشگاه فرهنگیان استخدامش کنه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها