|
کدخبر: 119934

رتبه بندی معلمان در برنامه هفتم توسعه نوشته می‌ شود

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت: سال آینده سال آخر اجرای برنامه ششم توسعه است رتبه بندی معلمان در برنامه ششم توسعه نوشته شد که به اجرا درآمد. برنامه هفتم توسعه هم تدوین خواهد شد.

جامعه رتبه بندی معلمان در برنامه هفتم توسعه نوشته می‌ شود

قاسم احمدی لاشکی در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش  با اشاره به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است و بایستی آن را بپذیریم و به آن اعتقاد داشته باشیم گفت: باید هم و غم خود را بگذاریم و تعامل خوبی با مجلس داشته باشیم. به لحاظ موضوعی در وهله اول باید با کمیسیون اموزش مرتبط باشیم.

وی افزود: برای این منظور چند موضوع و راهکار وجود دارد که یکی از آن همسو کردن ظرفیت های  نمایندگان مجلس برای تحقق اهداف تعلیم و  تربیت است. مجلس است که قانون بودجه را می نویسد تا اجرا کنیم. ما نیاز داریم که با مجلس در ارتباط باشیم. سال آینده سال آخر اجرای برنامه ششم توسعه است رتبه بندی معلمان در برنامه ششم توسعه نوشته شد که به اجرا درآمد. برنامه هفتم توسعه هم تدوین خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس  آموزش  و پرورش به ارتقای نقش نمایندگان در برنامه ریزی های استانی اشاره کرد و گفت: نقش نمایندگان در برنامه ریزی های استانی تعلیم و تربیت باید افزایش یابد. همسوکردن نمایندگان برای استقرار نظام برنامه محور متوزان در جهت حل مسائل شهرستانی و استانی و افزایش قدرت چانه زنی اموزش و پرورش برای تصویب برنامه بودجه سالانه باید در مجلس صورت گیرد.

احمدی ادامه داد: اصل اول برای توسعه مهارت مدیران و تعامل سازنده با مجلس، بر احترام و اکرام است. اصل دوم فعال بودن به جای منفعل بودن، اصل سوم همفکری و همدلی و چهارم پاسخ دهی صادقانه و صریح  است.

وی با اشاره به ۱۱۳ مورد سوال و شکایت و تذکر به اموزش و پرورش در چندماه اخیر گفت: از این تعداد ۴۹ مورد از تذکرات کتبی و سوالات درباره مطالبات و حقوق و مزایای معلمان، ۱۷ مورد استخدام حق التدریس ها، ۱۳ مورد درباره سامانه شاد، ۴ مورد عزل و نصب و عملکرد مدیران، دومورد سند ۲۰۳۰ و  دو مورد مربوط به سندتحول بنیادین بوده است.

معاون حقوقی و امور مجلس  آموزش  و پرورش به مباحث حقوقی نیز اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوع مستندسازی است از ۱۰۰ هزار و ۴۷۶ املاک ما در آموزش و پرورش، ۵۲ هزار و ۹۰۶ مورد فاقد سند است به عبارتی ۵۲.۶ درصد مدارس ما سند ندارند. مدیر منطقه و مدرسه حتما دنبال این کار باشند. گهگاهی در حساب مدیر مدرسه چند صد میلیون  پول است اما حاضر نیست برای ثبت اسناد و املاک هزینه کند. امسال همه ادارات کل موظف هستند آمار جدی به ما اعلام کنند که چه تعداد املاک را سنددار کرده اند.

احمدی ادامه داد:  ۴۳ هیئت بدوی تخلفات و سه هیئت تجدید نظر داریم. مدیران کل توجه داشته باشند به استناد انچه قانون گذار پیش بینی کرده معرفی اعضای هیئت های بدوی از وظایف مدیر کل دفتر رسیدگی به تخلفات است. اما ما تاکید داریم مدیران کل باید در این فرایند نقش داشته باشند و نظراتشان اخذ شود. افرادی باید معرفی شوند که دارای مقبولیت، تجربه و تخصص باشند و یکی از اعضا حقوقی و ترجیحا یک نفر خانم باشد.

وی افزود: بعد ازمعرفی، استقلال هیئت ها را از آنها نگیرید و تحت فشار برای صدور رای نباشند.  از سال ۹۰ تا ۹۸ به طور متوسط و میانگین، سالانه ۴۹۰۰ پرونده تخلفات در این جمعیت یک میلیونی داشته ایم یعنی ۰.۳۵ درصد کارکنان ما پرونده تخلفی داشته اند .

معاون حقوقی و امور مجلس  آموزش  و پرورش  با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد تخلفات انضباطی و غالب انها غیبت غیرموجه یا نقض قوانین و مقررات بوده است گفت: در این آمار و ارقام، کسانی که فقط یک بار محکوم شده اند ۹۳ درصد و فاقد سابقه قبلی بوده اند. معلمان ما حسب عدم اشنایی با قانون این تعداد پرونده داشته اند. همچنین ۲۸ درصد آمار تخلفات مربوط به زنان و مابقی مربوط به مردان بوده است.

منبع: ايسنا
  • هیبت الله احمدی ارسالی در

    رتبه بندی اصلا اجرا نشده دروغگو از رو نم ی ره

  • یاسوج ارسالی در

    جناب احمدی اشکی برای شما متاسفم.اینجوری میخوای قانونگذاری کنی؟تا الان یک نقطه از رتبه بندی معلمان اجرا نگردیده است. چرا اجرای ناقص فصل دهم قانون خدمات کشوری را به اسم رتبه بندی معلمان بزک میکنی؟مگه وج دان نداری؟

ارسال نظر